חורף מסוכן: 34 תושבים נפגעו בעשור האחרון בכבישי אור עקיבא בעת גשם ובוץ

 15 אלף בני אדם נפגעו בעשור האחרון בכבישים בוציים ורטובים, ירושלים מובילה במספר הנפגעים



אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש.

כך היה גם בשבוע החולף, שהביא עמו גשמים ראשונים. הכבישים הפכו לחלקים ורטובים, ובדרכים רבות כיסה הבוץ את פני הכביש. במצב כזה סכנת תאונות החלקה לרכבים עשויה להתגבר באופן משמעותי ולסכן את הנוסעים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו מעל 15 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 214 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-1,000 בני אדם נפצעו באורח קשה.

 

באור עקיבא נפגעו בעשור האחרון 34 בני אדם בתנאי החורף בכבישים ובדרכים בעיר. מתוך הנתונים, 2 בני אדם נפגעו קשה ו-32 נפגעו במה שהוגדר "קל". שנת 2011 הייתה הקשה ביותר עם 12 נפגעים ברחבי העיר.

עוד עולה מהנתונים, כי בממוצע מדי שנה נהרגים 24 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, ולמעלה מ- 1,500 בני אדם נפצעים מדי שנה בתאונות דרכים שמתרחשות בכבישים רטובים או בוציים.

על פי הנתונים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים בערים ובישובים נפצעו בעשור האחרון (2007-2016) קרוב ל – 8,000 בני אדם. 73 בני אדם נהרגו בעשור האחרון הכבישים רטובים או בוציים בערים ובישובים ו504 נפצעו באורח קשה.

אז מה אפשר לעשות?

אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.

בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר באופן משמעותי ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עשוי להיות בור עמוק ובלתי צפוי.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כביש רטוב, מוצף, או מכוסה בבוץ דורש מהנהגים לנהוג באופן שונה, להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערים לסכנת ההחלקה בתנאי הדרך המשתנים. המדינה והרשויות המקומיות צריכות לדאוג לבצע את התיקונים הנדרשים בתשתיות הכבישים שבהם קיימת היתכנות לסכנת החלקה, על מנת לצמצם את הסיכון להיפגע בהם בימי הגשם. הם צריכים לפתוח תעלות ניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם להחלקה. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך מסוכן עם בוא הרטיבות. התיקונים הקריטיים האלה יכולים להציל חיים ולצמצם תאונות דרכים באופן משמעותי".

Comments

comments