מגיע לנו הרבה יותר! או: מה צריך לעשות כדי שלאור עקיבא יהיה עתיד מעולה?



לאור עקיבא מגיע הטוב ביותר. דור העתיד שלנו חייב לקבל חינוך מעולה. לכלל התושבים יש לתת שירות מקסימלי ואיכותי. נדרש בהכרח שכספי המיסים המשולמים לעירייה (ויש לא מעט כאלה) יגיעו למקומות הנכונים.

אנו מבקשים רחובות נקיים, ניהול תקין, יושרה ציבורית ועבודה מאומצת מצידם של נבחרי הציבור, לאורך כל הקדנציה ולא רק בשנת בחירות! כן, מגיע לנו הרבה יותר.

 

אור עקיבא טומנת בחובה פוטנציאל אדיר, היא נמצאת בין שני כבישים ראשיים וממוקמת בין חיפה לתל אביב בקרבה לים ולאזורי תעשייה ונגישות לרכבת ולכביש 6. לדאבוני, עד היום וכתוצאה מכשל מנהיגותי, העיר שלנו לא הצליחה לנסוק מעלה בתחומים רבים.

אני סמוך ובטוח כי באמצעות קברניט מוכשר ונבחרת מתאימה, ניתן יהיה להפוך אותה לאחת הערים האטרקטיביות והמצליחות ביותר בשרון בפרט ובישראל בכלל. אני מאמין בכל לבי שאפשר לשנות את המצב כאן ולגרום לאנשים להיות גאים ומאושרים והרי יש תקדימים לכך שבניהול מקצועי איכותי ומשתף, הרואה את התושבים כלקוחות שהכרחי שיהיו מרוצים, השמיים הם הגבול (נס ציונה, באר שבע כדוגמה).

 

כבר שנים רבות חשים התושבים שמציאות חייהם היא ללא שינוי מיוחל. ישנן טענות רבות מצידם על היעדר תכנון ועשייה ארכאית בנושאים רבים כגון: חינוך, תשתיות ותחבורה, פיתוח השכונות הוותיקות, בטחון ברחובות, השירות לאזרח ועוד עניינים רבים נוספים הקשורים לאופן התנהלות העירייה. מבחינתם לגווארדיה הוותיקה, זו שבקואליציה וזו שבאופוזיציה, יש אחריות ישירה למצב אליו הגענו. לאלה שממשיכים לטעון לכתר היו מספיק הזדמנויות שלא נוצלו.

הציבור המקומי מבין היטב שאסור לו לחזור על טעויות העבר לכן מחובתו לשנות את דפוס הצבעתו. לא עוד חשיבה בטווח הקצר שתביא לתמיכה שבטית עיוורת בבן משפחה, או חבר חסר כישורים. בחשיבה לטווח ארוך ועל מנת להשיג את ההצלחה המיוחלת נדרשת תמיכה במנהיגות אחרת שמבוססת על שותפות אמיתית, בעלת אוזן קשבת לצרכים של האזרח ויכולת התמודדת מקצועית עם ביקורת בונה, שתפעל למעננו בשקיפות ובניקיון כפיים ותסתכל לכל אחד ואחת בגובה העיניים.

בעלי זכות הבחירה שואפים עתה לראות פוליטיקאים יותר ערכיים שיבקשו לשרת אותנו במקום שאנחנו נשרת אותם, כאלה שיקומו כל בוקר לשליחותם הציבורית ויישבעו לה ולנו אמונים בכל יום מחדש. נבחרים שיפעלו בהגינות, ביושר, תוך שיתוף הציבור ברעיונות ותוכניות שניתנות לכימות ולמדידה. זה הזמן המתאים ביותר למקם את אור עקיבא על המפה.

 

הגיע הזמן שחדשנות, יצירתיות ויזמות יחליפו את המאמץ לקדש את העבר ולשמר את הקיים. הבחירות הבאות הן הזדמנות טובה להחליף את מרבית הפוליטיקאים הישנים במנהיגות צעירה נמרצת ואיכותית בעלת חזון מרחיק לכת ואומץ לב, שתפעל על פי נורמות מתקדמות, מתוך כוונה לקחת אחריות על עתיד הקהילה, בעיר מצליחה ומשגשגת.

האזרח מספר אחד שייבחר יידרש להכריע בדילמות מסובכות וקשות, מזווית המבט של טובת העיר, המרחב והקהילה, הציפייה ממנו היא להוביל באופן ערכי, על פי מצפן ולעיתים בניגוד לרוח הנושבת. להתוות דרך ולא להיסחף ולהיגרר אחרי טעמים שבטיים אלקטורליים.

ראש העיר הבא יהיה חייב להיות בעל יכולות להבאת מיזמים חדשים, משקיעים, חברות הייטק ופרויקטים מתקדמים, כזה שיבין היטב את הבעיות המוניציפאליות המורכבות, מנהל מתקדם שיצליח לעשות, מה שלא עשו אחרים לפניו במשך עשרות שנים. בראש וראשונה הוא חייב "להיפטר" מהחשב המלווה שנמצא איתנו כ – 15 שנה! באמצעות תכנית מוגדרת להקטנת ניכרת של הגירעון ע"י הגדלת ההכנסות (גם ע"י גיוס כספים ממשרדי ממשלה) וצמצום ניכר בהוצאות.

כביש החוף ליד אור עקיבא

היעדים הנוספים אליהם ישאף הראיס כוללים בין השאר את הסעיפים הבאים:

1. עדכון המבנה הארגוני של הרשות בהתאמה למאה ה –21.
2. מתן קורסים והשתלמויות לעובדים בנושאים מקצועיים ותודעת שירות מתקדמת לאזרח.
3. מינוי דובר שיאפשר לתושבים אפשרות לייצור קשר מיידי ישיר, עם גורמים מוסמכים בעירייה באמצעות הרשתות החברתיות, בנושאים שעל סדר היום המקומי.
4. פתיחת ישיבות מועצת העיר לציבור הרחב והעברתן בשידור ישיר באמצעות הפייסבוק.
5. השקעה מאסבית בשכונות הוותיקות תוך זירוז תכנית פינוי בינוי.
6. מתן עדיפות לבני המקום ברכישת דירה במסגרת פרוייקט מחיר למשתכן.
7. הגברת הביטחון ברחובות.
8. פתיחת כביש שמחבר את תושבי השכונות הצפוניות עם כביש החוף.
9. האצת בנייתו של אזור תעשייה חדש בצמוד לצומת ברינציקי תוך המשך פיתוחו של אזור התעשייה הישן מתוך מטרה לעודד חברות גדולות במשק להעתיק את פעילותן לשם. בנוסף, העירייה ומי שיעמוד בראשה ייבדקו אפשרות של שיתופי פעולה כלכליים עם רשויות סמוכות במטרה לפתח אזורי תעשייה משותפים. (בדרך זו ייווצרו מקומות תעסוקה חדשניים ומגוונים לצד השקעה בעסקים המסורתיים הקיימים בעיר).

ההנהגה העתידית צריכה לפעול לפי תכנית מסודרת, מכאן נצא למצויינות בחינוך וערכים שישפיעו על האוכלוסייה המקומית. ההצטיינות בחינוך ובתרבות הפנאי תביא בהכרח להשקעה בפרויקטים ומשיכה של קהלים חדשים שישפיעו ויתרמו לדיור ולכלכלה באור עקיבא.

בנוסף, יש צורך בעידוד ויזואלי סביבתי. אחרי הכל בית לא מסתכם בארבע קירות, בית זה גם סביבה הציבורית. שיפור פני העיר הוא הכרח שיביא לגידול בחיי הפנאי, שגשוג העסקים הפועלים כאן ויצירת ביקוש לדירות שישמרו על ערכן ואף יעלו אותו.

תושבים יקרים, אתם הריבון, בידכם המנדט, אתם אלו שקובעים כיצד יראה הישוב שלנו. יש באור עקיבא פוטנציאל ענק לפרוץ קדימה, לשנות כיוון ולממש חזון. אנחנו עומדים בפני הזדמנות פז, ואסור לנו לפספס אותה.

כן מגיע לנו יותר. הרבה יותר!

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן