דרמה בחדרה: ראש העיר צביקה גנדלמן יושעה לחצי שנה; עורכי דינו: "מכה להליך הפלילי נגדו"

בחודש אוקטובר האחרון הגישה המדינה כתב אישום נגד גנדלמן, ובו יוחסו לו עבירות של מרמה והפרת אמונים, מידע כוזב או פלט כוזב, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט. ועדה בראשות השופט בן ציון גרינברגר החליטה להשעותו עד ל-22.7.2022

כחודשיים וחצי לאחר הגשת כתב האישום נגדו על ידי הפרקליטות, הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות דנה בעניינו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ובהחלטה שניתנה אתמול (ראשון, 16.1) קבעו חברי הוועדה פה אחד כי גנדלמן יושעה מכהונתו בראשות עיריית חדרה למשך כחצי שנה.

בהחלטתם כתבו חברי הוועדה כי נגד גנדלמן "הוגש כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות פליליות בדרגות חומרה שונות… צבר המעשים מלמד כי לא היו למשיב עכבות בנקיטת פעולות בניגוד לדין ולמינהל ציבורי תקין, ואף שמדובר במקרים בדרגות חומרה משתנות ואף שלא דובר בפעולות מתוחכמות יתר על המידה, הן אינן הולמות ראש רשות שאמור לשמש מופת לניקיון כפיים וטוהר המידות".

באשר להחלטתם כתבו חברי הוועדה כי "ההסדר החקיקתי מכוחו פועלת ועדה זו אמור להביא לידי איזון בין ערכים של טוהר מידות ואמון הציבור בשלטון המקומי לבין המימד הדמוקרטי המגולם בבחירה ישירה של ראש הרשות והזכות לבחור ולהיבחר. המשיב נבחר פעמיים לתפקיד, בפעם השנייה זכה בבחירות בסמוך לאחר החקירה נשוא בקשה זו, חרף החשדות הכבדים שהיו אז נגדו בעבירות שוחד, חשדות שנזנחו ע"י המדינה עת הוגש כתב אישום בעבירה של מרמה והפרת אמונים" (עבירה קלה יותר).

חברי הוועדה ציינו כי "בהתחשב במלוא השיקולים לקולא ולחומרא לא מצאנו כי מוצדקת השעייה לתקופה המירבית של שנה, ועל כן, אנו מורים בזה על השעיית המשיב מכהונתו כראש עיריית חדרה עד לסיום שנת המשפט הנוכחית".

עוד ציינו חברי הוועדה כי המדינה לא ביקשה להרחיקו מן העירייה מעבר למסגרת הימים שנקבעה בסמוך לחקירה וכן כי לא נעלמו מעיניה "נסיבותיו האישיות, עברו המפואר בצה"ל והשבחים שקיבל והציג בפנינו על ניהול העיר. אלא שהצטברות המעשים, התמשכותם וזיקתם הישירה לתפקידו של המשיב מטים את הכף לחובתו של המשיב ומצדיקים השעייתו".

בהקשר זה יש לציין כי רק לאחרונה קיבלה עיריית חדרה מעמד של 'רשות איתנה', דבר המצביע על התנהלות מקצועית טובה של העירייה.

באשר לשאר תפקידיו של גנדלמן נכתב בהחלטת הוועדה כי "לא התרשמנו כי יש מקום להשעות אותו מפעילותו בוועדות הרשות ומתפקידיו השונים בה, ולפיכך, ובעיקר נוכח העובדה שמאז נפתחה החקירה נגדו ועד היום, לא היה מוגבל בסמכויותיו, בהחלטותיו ובפעילותו, נוכח כך שהחשד העיקרי נגדו בגין שוחד, נזנח, נוכח הזמן שעבר מאז, שלוש שנים וחצי, ונוכח כך שלא הואשם בהפקת טובת הנאה פרטית ושאר הנימוקים שפורטו לקולא, איננו מוצאים מקום להיעתר לבקשה להשעותו מתפקידים אלה".

// גנדלמן לאחר ששב ללשכת ראש העיר בעקבות המעצר והרחקתו ממנה, בחודש יולי 2018. צילום: ארז רז

גנדלמן כאשר חזר לבניין העירייה יו"ר הוועדה הינו השופט בן ציון גרינברגר אשר נבחר במשותף ע"י שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער, וחברים בה מר אשר אברג'ל, לשעבר ראש המועצה האזורית שפיר, ועו"ד רחל תורן. גנדלמן יושעה מכהונתו בראשות עיריית חדרה עד ליום 20 ביולי 2022, עם סיום שנת המשפט הנוכחית.

סנגוריו של גנדמן, עורכי הדין ליאור אפשטיין ועמית חדד ציינו כי ההחלטה להשעות אותו לחודשים בודדים היא "ייחודית ויוצאת דופן ומלמדת על חולשת התיק הפלילי". בתגובה שפורסמה מטעמם ב-YNET נכתב כי מדובר ב"מכה קשה, ואולי קטלנית, להליך הפלילי שמתנהל נגדו".

כזכור, בסוף חודש אוקטובר הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום נגד ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, המייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים. העבירות בוצעו לכאורה בתקופה שמאז נבחר גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013, ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018.

// עדכון ראשון: 16.1.2022, 22:17 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן