Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

כתב אישום נגד ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי

כתב אישום נגד ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי

הפרשה שטלטלה את עיריית אור עקיבא והתפוצצה בנובמבר 2020, הגיעה לכתב אישום. בפרקליטות ייחסו לאדרי במהלך חקירתו שורה של עבירות, המרכזית שבהן לקיחת שוחד

כשנתיים וחצי לאחר התפוצצות הפרשה שטלטלה את אור עקיבא ואת בניין העירייה, הפרקליטות הגיעה להחלטה וכתב אישום הוגש נגד ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי. הכוונה על הגשת כתב האישום דווחה בשבוע שעבר (רביעי, 15.3).

היום (20.3) פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לביהמ”ש המחוזי בת”א כתב אישום נגד אדרי, המייחס לו עבירות שחיתות שלטונית במהלך השנים 2020-2013, במסגרת תפקידו כראש העיר. כתב האישום הוגש על פי החלטת פרקליט המדינה.

כתב האישום מייחס לאדרי שישה אישומים שונים של לקיחת שוחד, בקשת שוחד והלבנת הון בסך מאות אלפי שקלים, וכן עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מס ועבירת אלימות (סה”כ עשרה אישומים).

שווי הכספים שקיבל אדרי בעבירות אלה נאמד בלא פחות מ- 569 אלף ש”ח. בכתב האישום שמונה נאשמים נוספים (בהם ארבע חברות), להם מיוחסות עבירות של מתן שוחד, הצעת שוחד והלבנת הון, כל אחד לפי חלקו.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין הילה גבאי, גל פורה ובר דהן הרוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נאמר כי בין השנים 2020-2013, כאשר שימש אדרי כראש העיר, הוא ביקש וקיבל מיזמי נדל”ן ומגורמים נוספים בעלי אינטרסים כלכליים הפועלים בתחומה של העיר אור עקיבא, הן באופן ישיר והן באמצעות א.י המקורבת אליו, כספים במזומן ובתווי קנייה בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים.

הכספים ותווי הקנייה התקבלו באופן קבוע, פעמיים בשנה בסמוך לחגי תשרי ולחג פסח, והן באופן מזדמן על פי בקשתו. בתמורה לשוחד, פעל אדרי לקידום ענייניהם של נותני השוחד בעיריית אור עקיבא, ובכלל זה – אישור חשבונות לקבלת תשלום, מתן הקלות בתשלומי מס מוניציפאליים, קידום תוכניות שהוגשו בוועדה המרחבית ובדרכים נוספות.

עוד על פי כתב האישום, אדרי ניצל את מעמדו ופעל במרמה מול אחרים על מנת לקבל תווי קנייה שמטרתם היתה, כביכול, עזרה לנזקקי העיר אור עקיבא, בעוד שלמעשה עשה בהם שימוש אישי. בנוסף, אדרי נטל לידיו במרמה תווי קנייה שנמסרו לו מכוח תפקידו הציבורי ושייעודם היה תרומה לנזקקי עירו – ועשה בהם שימוש אישי.

ביחס לשאר הנאשמים בפרשה, כתב האישום מייחס את העבירות הבאות: לנאשמים “חברת מרדכי שכטר בע”מ”, חברת “אליהו תעשיות פלסטיק בע”מ”, יוסף שבתאי וחברת “אביב שבתאי יוסף בע”מ” – עבירות של מתן שוחד והלבנת הון; לנאשמים אפרים (אפי) שקדי (יזם נדל”ן ובעלי חברת אפי קפיטל), אברהם ישעיהו נפחא (סמנכ”ל השיווק של אפי קפיטל), חברת “נווה אור ש.פ יוזמות בע”מ” ויורם גוילי (מנהל בחברת הסעות שהיה חייב לעירייה מאות אלפי שקלים בגין ארנונה) – עבירות של מתן שוחד, הצעת שוחד והלבנת הון. כתב אישום נוסף הוגש, במסגרת הסדר טיעון, לבית משפט השלום בת”א נגד יורם מאיר וחברת “אילייב נכסים והשקעות בע”מ”, בגין מתן שוחד.

במקביל להגשת כתב האישום הוגשה בקשה לחילוט רכושם של יעקב אדרי ונאשמים נוספים.

לאחר הגשת כתב האישום, הגישה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתב אישום, בקשה להשעייתו של אדרי עקב הגשת כתב האישום המייחס לו שורה של עבירות מתמשכות, שנעשו כולן במהלך כהונתו הציבורית ובזיקה מובהקת אליה.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה”ד גיל בילבסקי ועמיקם אשל מפרקליטות מחוז ת”א (אזרחי) לאחר שגובשה בשיתוף עם ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי- מנהלי), נאמר כי “החוק מהווה כלי חשוב להתמודדות עם שחיתות שלטונית ברשויות המקומיות. הוא נועד, בין היתר, למנוע מצב בו ימשיך בכהונתו מי שהוטל צל כבד על יושרתו האישית עקב הגשת כתב אישום המייחס לו ניצול לרעה, לכאורה, של הכוח השלטוני שהופקד בידו בנאמנות”.

כמו כן צוין, כי “העבירות המיוחסות למר אדרי הן עבירות חמורות ביותר הנוגעות לטוהר המידות, שנעברו, לכאורה, תוך זיקה מובהקת לתפקידו הציבורי כראש הרשות… מדובר בעבירות שאם יוכחו, יבטאו שחיתות שלטונית בולטת בחומרתה מצד מר אדרי, אשר טמונה בהן פגיעה ברורה בטוהר המידות ובשלטון החוק”.

התיק נחקר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה שבלהב 433 במשטרת ישראל, יחידת יהלום שברשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור שבמשרד המשפטים.

עו”ד טל שפירא שמייצגת את אדרי מסרה בשבוע שעבר כי “אדרי כופר מכל וכל בחשדות המיוחסים לו, הנשענים כולם על עדות מפוקפקת ולא אמינה של גורם שזהותו אסורה בפרסום.

“בכוונת אדרי לנהל את הגנתו בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת, כשנכון למועד כתיבת שורות אלה טרם הומצא כלל למר אדרי כתב האישום בעניינו”.

בתגובה לכתב האישום, עוה״ד טל שפירא וסתיו שורצברג מסרו מטעמו של ראש העיר אדרי: “מר אדרי כופר מכל וכל בחשדות המיוחסים לו, הנשענים כולם על עדות מפוקפקת ולא אמינה של עדה אשר לא בכדי המדינה מסרבת לפרסם את שמה או כל פרט מזהה לגביה.

“כתב האישום מציג תמונה מעוותת, מגמתית ומסולפת של המציאות, עד כדי העלאת טענה שילקוטים שנתרמו לטובת ילדים למשפחות נזקקות עולים כביכול כדי לקיחת שוחד. טענות אלה, כמו גם אחרות, יופרכו כליל בבית המשפט, תוך שבפני הציבור תוצג לראשונה התמונה האמיתית בדבר מעשי הצדקה המרובים והמבורכים של מר אדרי ותרומתו הענפה לאורך השנים לעיר אור עקיבא”.

הידיעה על הכוונה להגיש כתב אישום.

עדכון ראשון: 15.3.23, 20:46

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן