מ"מ ראש מועצת פרדס חנה-כרכור נגד ההצטרפות לתאגיד מים: "במקום זול – נשלם גבוה"

מ"מ ראש מועצת פרדס חנה-כרכור נגד ההצטרפות לתאגיד מים: "במקום זול – נשלם גבוה"

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור ומ"מ ראש המועצה, יואב קעטבי, טען לאחרונה כי המועצה מנסה להצטרף מחדש ולחזור לידי תאגיד מים – הפעם אזורי.
כזכור, בעבר הייתה פרדס חנה-כרכור תחת תאגיד מים, "משאבי מים", אשר גרר במשך שנים בעיות שונות ותלונות, עד שהמועצה השתחררה מהחברה. כעת כאמור, עולה הנושא שוב על סדר היום, גם בהצצה אל המושבה השכנה בנימינה, שקיבלה לאחרונה "פטור" משרת הפנים איילת שקד.

קעטבי הודיע כי במידה והנושא יבשיל ויגיע לשולחן המועצה הוא יתנגד. "מדובר בטעות! ראשי רשויות רבים נלחמים בהחלטה המחייבת את הרשויות להצטרף לתאגיד מים, מבקשים פטור מהחובה להקמת תאגיד ומצליחים במאמציהם לבטל את הצטרפות הרשות לתאגיד מים", אמר והוסיף: "ניתן לראות דוגמאות לא מעטות שבהם ראשי רשויות נחלו הצלחה גדולה והצליחו לשכנע את שרת הפנים לא להצטרף לתאגיד ובכך חזרו לנהל את משק המים בטיפולן המלא".

קעטבי מנה חלק מהרשויות שטרם הצטרפו לתאגידי מים: סביון, שוהם, בנימינה-גבעת עדה, כפר תבור, נהרייה, גבעת שמואל, אור עקיבא, אליכין, פורדיס, שדרות ועוד. "נתונים אלה נלקחו מאתר רשות המים – קובץ נתונים: רשויות שטרם אוגדו- מעודכן לנובמבר 2020", כתב.

תאגיד המים משאבי מים בפרדס חנה בעבר | צילום: מגדלור ניוז

"ההצטרפות שלנו כרשות לתאגיד מים משמעותה התייקרות תעריף המים לצרכן ותוספת תשלום הנגזרת מתשלומים נוספים למנכ"ל, מזכירים ומזכירות, עובדי מנהלה, יעוץ משפטי ועוד.
נושא נוסף שיש לתת עליו את הדעת, הוא העברת השליטה על המים לגוף חיצוני. תאגיד מים יתפקד כישות עצמאית בניהול של משק המים, לעומתו, ראש רשות יהיה חייב לפעול בכל הכלים על מנת לתת שירות לתושבי העיר ולא יסיר אחריות. אין סיבה לקדם את הצטרפותה של פרדס חנה כרכור לתאגידי המים".

קעטבי (בתמונה משמאל) הוסיף כי ב"מחלקת התשתיות שלנו נמצאת בפערי כוח אדם משמעותיים! וזאת על אף שמנהל המחלקה מלין על הבעיה מזה מספר חודשים. תשתיות הן לא נושא פופולרי, איש לא רואה האם התשתית מטופלת או לא, זה לא פרחים וגינון אבל כאשר יהיו הפסקות ותקלות, מי שישלם את המחיר זה אנחנו, התושבים.

כאשר התעמקתי בנושא גיליתי דבר מדהים, במקום שאנו נשלם למועצה מחיר מים זול יותר ממחיר התאגיד (שכאמור כולל 17% מע"מ), אנו משלמים מחיר גבוה יותר. לא ברור לי מדוע. זה לא הגיוני ולא מוסרי. מחירי המים ביישוב חייבים לרדת. מים זה לא מותרות.

"אני דורש מראש המועצה:
1) להתאים את מחירי המים למחיר שהוא לכל הפחות המחיר של התאגיד.
2) לתגבר בכ"א את מחלקת התשתיות
3) למנוע את כניסה הרשות לתאגיד מים שיהיה בכיה לדורות
חשוב לציין- בעבר היה ניסיון כזה וחיים געש ז"ל הצליח למנוע את רוע הגזרה".

שרת הפנים שקד לבנימינה-גבעת עדה: המועצה לא חייבת להצטרף לתאגיד מים

 

מ"מ ראש מועצת פרדס חנה-כרכור יואב קעטבי הטיח בשרת הפנים בביקורה ביישוב: "את שקרנית"

מה אתם חושבים על זה?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

עדכונים נוספים >

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-
דילוג לתוכן