Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המשלבות בחינוך בפרדס חנה-כרכור דורשות סכסוך עבודה: “שחיקה בתנאי העסקה ויחס מבזה ומשפיל”

המשלבות והסייעות הגיעו השבוע אל בניין המועצה והכריזו כי ״הגיעו מים עד נפש". עוד הן טוענות: "לא קיבלנו תשובות ומענה ברור לשאלותינו – מרגישות שהפקירו אותנו"

לקראת סכסוך עבודה בין המשלבות וסייעות החינוך למועצת פרדס חנה-כרכור? המשלבות שלחו השבוע מכתב ליו”ר ועד העובדים במועצה בנושא התנאים אליהן התדרדרו לדבריהן. עוד קודם לכן החודש, כבר שלח יו”ר הוועד יהודה וקנין, מכתב בנושא למנהלת משאבי אנוש במועצה, אתי דהן, בו הוא מתריע על “פגיעה בשכר עובדות החינוך הסייעות/משלבות במושבה“.

המשלבות בפרדס חנה-כרכור אומרות השבוע כי הן “עושות עבודת קודש של שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים לטובת הקהילה והחברה. זוהי עבודת שליחות. מזה מספר שנים שאנו זוכות ליחס מזלזל, משפיל ומבזה, מצד צוות ההנהלה ומחוסר ייצוג הולם מצד וועד העובדים. השחיקה השיטתית בתנאי השכר וההעסקה של המשלבות גורמת לפגיעה בבריאותנו הנפשית ומסיחה את דעתנו מהתפקיד שאותו באנו לבצע וביחסכם הזה אתם פוגעים בעבודה שלנו”.

במכתבו מתחילת החודש כתב וקנין למשאבי האנוש כי “ביום 21.9 התרעתי על פגיעה בזכויות ושכר העובדים, למרות פנייתי את הכחשת את דבריי ונתת הוראה להוריד בנקל בשכן של המסייעות/משלבות, ללא יידוע ועד העובדים וללא עריכת שימועים”.
עוד הוסיף וקנין במכתבו: “פגיעה בשכר העובדים תהווה עילה לתביעת הלנת שכר. לצערינו את גוררת את המערכת לסחרור מיותר ופותחת את ערוץ סכסוך העבודה וסכסוך עם העובדים”.
העתק של המכתב נשלח גם לראש המועצה, מנכ”ל המועצה ובכירים נוספים ברשות המקומית ובהסתדרות.

ואילו השבוע, ב-26 לאוקטובר, הנושא עלה מדרגה עם שליחת מכתב של המשלבות עצמן ליו”ר וועד העובדים בעקבות הפגיעה בתנאיהן. “הוועד הוא הגוף שאמור לייצג אותנו ולדאוג לנו ולמנוע מאיתנו להתדרדר ולהגיע למצב הזה. תפקידו של הוועד הוא להגן על העובדים ולדאוג לזכויותיו ובמקרה הזה התחושה היא שנותרנו לבדנו”, כתבו המשלבות.

עוד הן כותבות כי “הלחץ והתסכול הגיעו לשיאם ביום ראשון ה 23- באוקטובר בשעה 13:00 עם התייצבותנו בבניין המועצה, מכיוון ש״הגיעו מים עד נפש״. בעקבות כך, התקיימה פגישה מיידית בנוכחותם של המנהלות הישירות שלנו- סגי ועדי, ובנוכחותם של חברת הוועד גלית כהן ויו״ר הוועד יהודה וקנין. מנהלת אגף ההון האנושי, אתי דהן, לא נכחה בפגישה זו, בשל מחלתה באותו יום. מאחר ולא קיבלנו תשובות ומענה ברור לשאלותינו החלטתנו לפנות אל הוועד במכתב המרכז את כל תלונותינו ודרישותינו”.

בין היתר טוענות המשלבות כי שכר חודש אוקטובר התקבל באיחור רב והכל בתקופת החגים הקריטית שגרם לעיכובים בתשלומים ומנע “שמחה שלמה”, כהגדרתן. בנוסף, לטענן, הופיעו שינויים משמעותיים בסכומי השכר והוא “לא התקבל במלואו”.

  • טענות נוספות של המשלבות:
  • “בעקבות צמצום אחוזי המשרה נפגע גם המענק של חודש ספטמבר”.
  • “תוספות השיפוי נגרעו משכר המשלבות בחודש זה, באופן גורף ובטרם בדיקה לגופו של עניין. הזכאות לשיפוי היא זכות הניתנת לנו מאחר שרובינו נאלצות לעבוד בעבודה נוספת בשל שכר העבודה הנמוך שלנו”
  • “נוהל חדש שהוכנס השנה בדבר חלוקת שעות העבודה לפי חצאי שעות ושעה עגולה, ביטל את ההשלמה לתקן”.
  • בנוסף הן טוענות שאין מענה לטלפונים ומיילים מצד משאבי האנוש, ואין חוזה העסקה מעודכן ומסודר.

“אנו מבקשות כי וועד העובדים יכריז על ״סכסוך עבודה״ מידי על מנת להסדיר את התנאים שלנו בצורה חוקית. המצב שהגענו אליו הוא סכסוך כלכלי בינינו לבין המעסיק. אנו מצפות לתמיכה מלאה מצד וועד העובדים ואנו מוכנות להוכיח את רצינותנו בשיבוש מאורגן של מהלך העבודה התקין כבר בתחילת השבוע הבא”, הוסיפו המשלבות במכתב.

ארז אריאב, מנהל פורום המשמר החברתי שמלווה את המשלבות, אמר השבוע: “מזה כשלוש שנים פונות אליי סייעת ומשלבות העובדות במועצת פרדס חנה כרכור בתלונות על פגיעה בתנאים ועל הפחד שלהם לעמוד על זכויותיהם שמה מי מהממונים עליהם יתנקל להם ויפגע בפרנסתם. צריך לזכור שמעבר לפגיע באותן סייעות/משלבות הפגיע בסופו של יום פוגעת גם באותם ילדים/ תלמידים שנתמכים עי אותם הסייעות /משלבות.

“נראה איפה שאותם סייעות / משלבות “שקופות” ומי שאמור לדאוג לתנאים ולשמור על זכויותהם זה ועד העובדים שלכאורה הינו ועד חלש או מוחלש. לאור זאת לקחתי על עצמי להציף ולעלות לסדר היום את מחדלי הסייעות / והמשלבות ביישוב . ואני אומר להן שאתן לא שקופות!! ציבור ההורים יודע להאריך את עבודתכם המסורה . אני כפעיל חברתי ותיק בישוב מוכן לסייע לכן ולהוביל את המאבק הצודק שלכן ביחד איתכם עמ שתזכו בזכות ולא בחסד לתנאים ולשכר המגיע לכן!”.

מהמועצה נמסר: “ראש המועצה, הגר פרי יגור, הנחתה את הגורמים הרלוונטיים להשיב את השכר שנגרע לאלתר. לעניין תוספות השיפוי, מכיוון שהזכאות מותנית, תבוצע בחינה פרטנית וכל מי שיימצא זכאי לשיפוי, השיפוי ימשיך להיות משולם במלואו. עוד ציינה ראש המועצה כי “יש לנו במועצה סייעות מסורות ומחויבות שנותנות את כל כולן למען הילדים וזאת בתנאי שכר שמקפחים את סקטור הסייעות (בכל הארץ). אני אמשיך ואלחם יחד איתן ברמה הארצית להביא לשיפור כולל בתנאי העסקתן”. נושא זה עלה ע”י ראשת המועצה גם לאחרונה במרכז השלטון המקומי וכבר ישנה התאגדות של ראשי רשויות לסייע בקידום הנושא”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן