Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הקצין החדש במערך ההגנה האווירית: כבוד לסג״ם אביב מזכרון יעקב

בוגר תיכון המושבה, התגייס ללוחמה במערך ההגנה האווירית בנובמבר 2019, שובץ בגדוד 947 המפעיל את מערכת הנשק ״כיפת ברזל״ אך החליט להתקדם לבסוף למערכת הנשק "קלע דוד"

 קורס קציני מערך ההגנה האווירית בצה”ל הסתיים בימים האחרונים – 28 צוערים וצוערות קיבלו את דרגות הקצונה שלהם. במסגרת השלמת הקצונה, שנמשכה 15 שבועות, הוכשרו הצוערים במגמות לפי מערכות הנשק השונות, למדו, התמחו בתהליך היירוט והתנסו בפריסת סוללות המערך בתרחישים שונים. לבוגרי הקורס הוענקו דרגת סגן-משנה וסיכת ה״עטלף” הייחודית לקציני מערך ההגנ”א, ביניהם גם סג”ם אביב מזכרון יעקב. 

במבצע ‘שומר החומות’ הגנו לוחמי ולוחמות ההגנה האווירית על העורף הישראלי למול איום ירי תלול-מסלול ואיומים אווירים שונים, ואפשרו את המשך תקיפות צה״ל ברצועה. אנשי מערך ההגנה האווירית ימשיכו למלא את חלקם בשמירה על ביטחון המדינה והגנת אזרחיה.

טקס סיום הקורס נערך במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, מפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב ומפקדים נוספים.

סג”ם אביב (20) בוגר תיכון המושבה, התגייס ללוחמה במערך ההגנה האווירית בנובמבר 2019. הוא שובץ בגדוד 947 המפעיל את מערכת הנשק ״כיפת ברזל״. לאחר פרק זמן בגדוד החליט להתקדם ולצאת לקורס מפקדים אותו סיים בהצטיינות, ולאחר מכן יצא לבה״ד 1 ולהשלמה חילית במסגרתה עבר הסבה ממערכת הנשק ״כיפת ברזל״ למערכת הנשק ״קלע דוד״.

אביב מספר כי מבחינתו להיות לוחם במערך ההגנה האווירית זה ״שילוב מעניין בין שגרה לחירום, לדעת לקבל החלטות בזמן אמת ובמהירות״.

WhatsApp_Ima...צילומים: דובר צה”ל 

ברשות המערך הלוחם – אשר משרתיו אחראיים על הגנת שמי המדינה ואזרחיה מאיומים אוויריים שונים – ארבע מערכות נשק- ״כיפת ברזל״, ״קלע דוד״, ״פטריוט״ ו״חץ״ כאשר כל אחת פועלת בשכבת הגנה אחרת ויחדיו אמונות על מעטפת הגנה משולבת על העורף.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: “ההגנה היא משימתנו הראשונה, ואתגרי ההגנה הופכים מורכבים משנה לשנה. עמדנו לאחרונה למבחן ההגנה על אזרחי המדינה – אלפי רקטות ששוגרו מרצועת עזה אל עבר ערי ישראל ויישוביה. ובמבחן הזה, על מאפייניו היחודיים, עמדנו בכבוד. מערך ההגנה האווירית פעל בעצימות גבוהה והגיע להישגים שהם מקור לגאווה רבה”.

מדברי מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן: “בתקופה בה האיומים מהאוויר על ישראל מתעצמים, וחשיבותה של ההגנה האווירית לביטחון הלאומי הולכת וגדלה, ניתנות בידכם הזכות והחובה להנהיג לוחמים למשימת הגנת שמיה של המולדת. כקציני הגנה אווירית תידרשו להוות את עמוד הענן שלפני המחנה ולעמוד כצוק איתן בפני אתגרים גדולים על מנת לשמור על חומותיה של מדינת ישראל מפני מבקשי רעתה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן