תביעה גדולה של ועד בית ב'חופים' חדרה נגד החברה שבנתה את הבניין

התביעה של הוועד מגיעה בגין טענה לשורה של בעיות מיד לאחר הרכישה ובעת העברת הנכסים לידי הדיירים. בין היתר הם טוענים לליקויים בבנייה והשתלטות על שטחי ציבור מצד החברה. טרם הוגש כתב הגנה

ועד הבית של בניין מגורים ברחוב עין גדי שבשכונת חופים בחדרה, תובע מעל 700 אלף שקלים מיזמית הנדל"ן של הבניין. התביעה הוגשה בסוף חודש נובמבר 2021 לבית המשפט השלום בחדרה וממתינה כעת לכתב הגנה שטרם הוגש (נכון לכתיבת שורות אלה).

התביעה היא נגד חברת הנדל"ן שבנתה את הבניין והסכום המדויק שנכתב בתביעה הוא 716,343 שקלים.

על פי המתואר בכתב התביעה, שהוגשה על ידי בא כוחם של התובעים עו"ד יצחק אפרתי, במהלך שנת 2016 חתמו דיירים על הסכם רכישת דירות בבניין ברחוב עין גדי בחדרה. על פי הנטען, "כבר בשלב המסירה הנתבעת פעלה בניגוד להסכמים וחוק מכר דירות, לתובעים לא נמסרו המערכות והרכוש המשותף בצורה תקינה, לא נמסר פרוטוקול מסודר, מפרטים טכניים של הרכוש המשות, תעודות אחריות, הוראות שימוש ואחזקה, אביזרי קצה כמו פריטי כיבוי אש ועוד".

עוד נטען בכתב התביעה כי החברה הנתבעת, "ניכסה לעצמה שטחים משותפים כולל חלק מהגג לשימושה האישי. בית המשפט מתבקש למנות מומחה מטעמו אשר בין היתר יבדוק בהתאם לגרמושקא ולמסמכים רלוונטיים – בבעלות מי הגג ושטחים משותפים נוספים".

ועד הבית טוען בתביעה כי לאור מציאת ליקויי בנייה ואי התאמות, ולאחר תלונות של התובעים בכתב, "נשלחו אנשי מקצוע מטעם הנתבעת לבחינת הליקויים וסילוקם, אולם עבודות אלו בוצעו בצורה רשלנית ורק כדי לצאת לידי חובה".

"ליקויים רבים שמחריפים משנה לשנה וחלקם מסכני חיים"

על פי טענות הדיירים בכתב התביעה, בשנת 2018 הם הזמינו דו"ח מהנדס משלהם לבחינת הליקויים השונים בנכס. התושבים מציינים בתביעה כי הדוח העלה כי ישנם ליקויים רבים, "לרבות סימני רטיבות חמורים, סדקים, חיפוי וגימור לקוי, איטום ושימוש בחומרים שאינם עומדים בתקן, פגמים ואי תקינות בארונות חשמל, בעיות של נגישות ועוד".

קילופים ורטיבות. צילום ארכיון אילוסטרציה: מגדלור ניוז

התושבים מציינים עוד כי "ישנם ליקויים אשר מסכנים חיי אדם ממש לדיירי הבניין ומבקריו אשר תיקונן נדרש לאלתר, ראה דוגמת פרטי חזיתות אשר במרפסות המתפרקות".

עוד מציינים הדיירים בכתב התביעה כי דוח מהנדס מעורכן נערך במרץ 2021, הליקויים נשלחו לנתבעת ששלחה פעם נוספת אנשי מקצוע, אולם "שוב לא ביצעו את עבודתם נאמנה, כך שישנם עדיין ליקויים רבים שמחריפים משנה לשנה וחלקם מסכני חיים".

התושבים מעציינים כי במשך שנה היו בדין ודברים עם נציגי החברה ואף כמעט הגיעו להסכם פשרה במסגרתו תכין הנתבעת תוכנית מסודרת לתיקון הליקויים אך "דבר זה לא נעשה עד היום בצורה ראויה".

"דיירי הבניין אינם יכולים להשתמש ברכוש המשותף בצורה תקינה ובטוחה", מציין כתב התביעה, "דבר אשר מסב להם נזק כספי, סיכון חיי אדם ועוגמת נפש רבה".

בית המשפט מתבקש בתביעה לחייב את החברה הנתבעת ב-623,165 שקלים על פי הדוח של המומחה שהוזמן על ידם. ובנוסף, מבקשים התובעים הוצאות על אובדן ימי עבודה, סבל ואי נעימות בסך 15 אלף שקלים. כמו כן דורשים הדיירים פיצוי על הפסדים בעקבות רכישת רכיבים בסך 67 אלף שקל ועלות חוות דעת מהנדס בגובה 10.5 אלף שקלים. סך כל התביעה עומדת כאמור כל כ-716 אלף שקלים.

כתב ההגנה על ידי החברה הנתבעת לא הוגש לבית המשפט עד למועד פרסום הכתבה (16.1.2022).

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

"אי אפשר להיות בפארקים": המטרד שמשגע את התושבים באור עקיבא

תושבים רבים בשכונת אור ים הלינו בימים האחרונים על מטרד יתושים וחרקים מעופפים בפארקים ורחובות בשכונה, דבר שלא מאפשר בילוי ויציאה לשטחים הפתוחים לזמן ממושך | העירייה: "ערכנו ניתור ברחבי העיר ובפרט בשכונה ולא נמצאו ממצאים חריגים או מקורות מים עומדים"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן