ביום ראשון האחרון (8.7) התקיים כנס תושבים בחסות המועצה באולם הספורט של תיכון המושבה. בכנס השתתפו כ-200 תושבים אשר הגיעו לשמוע את עמדת המועצה המתנגדת להקמת ההוסטלים העתידים לקום בזכרון יעקב ואת דרך הפעולה למנוע אותם.

כזכור, לפני יותר מחודש, כאשר התגלה כי מתוכננים לקום הוסטלים לטיפול בדרי רחוב בזכרון יעקב, החל תהליך של בירור מול משרד הרווחה בדבר אופי המסגרות, אופי האוכלוסייה המטופלת ונהלי העבודה הצפויים באותן מסגרות.

 

צילום: צילי לאור

אולם, עם התקדמות הבדיקות, ולאחר דיון עם נציגות משרד הרווחה, התברר כי מדובר במסגרת תקדימית עם בעיות קשות בתפעולה השוטף. המועצה המקומית הציגה בפני משרד הרווחה וגורמים נוספים את כלל הנושאים הללו. אולם, לאור הכשלים ולאחר היוועצות עם בעלי מקצוע בתחום ומנהלי המחלקות במועצה, פנתה המועצה בדרישה למשרד הרווחה לעצור את ההליך ולקיים שיח במטרה לפתור את הסוגיה, אך עד למועד זה לא התקבל מענה סדור ממשרד הרווחה.

כבר בתחילת חודש יוני נשכרו שירותיו של עו"ד על מנת לפעול בהיבטים משפטיים בעניין, במסגרת זו נשלח מכתב התראה למשרד הרווחה וועד הפעולה של התושבים פנה ביום 11.6.18 לבית משפט השלום בחדרה ועוד באותו היום ניתן צו מניעה זמני האוסר על פתיחת והפעלת ההוסטל במקום וכן אוסר על ביצוע פעולות בניה, הריסה, התאמה וכיו"ב בנכס וביום 24/06/18 האריך בית המשפט את צו המניעה עד לתום בירור תביעת התושבים.

ביום שלישי האחרון התקיים דיון נוסף בבית המשפט המחוזי בחיפה לאור בקשת רשות ערעור אשר הוגשה על ידי החברה שזכתה במכרז משרד הרווחה בנוגע לסוגיית ההוסטלים. החלטת השופטת בנושא תינתן בקרוב, עד ליום רביעי ה – 11/07/18 לא התקבלה החלטת בית המשפט המחוזי .

כמו כן, המועצה המקומית שוקלת צעדיה כלפי משרד הרווחה על מנת למנוע הקמה של מסגרות מסוג נשוא המכרז.

המושבה זכרון יעקב מכילה באהבה מסגרות שונות כגון הוסטל לפגועי נפש, פנימייה לילדים ונוער בסיכון ועוד מסגרות חינוכיות ואחרות המשתלבות במארג הקהילתי אך במקרה זה מדובר בהוסטל בעל מאפיינים שונים בתכלית.

תהליך הקמת ההוסטל, בבסיסו לקה בחוסר שקיפות מצד משרד הרווחה אשר נמנע מלשתף את הרשות המקומית ואת תושביה בתהליך ובכך פגם ביכולת של אוכלוסיית החוסים להשתלב באופן ראוי בקהילה.

יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במסר האדום


[fbcomments]

 [blog_news title="עוד חדשות" style="" count="3" category="" category_multi="" excerpt="0" link="" link_title=""]

דילוג לתוכן