Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בחדרה בוחנים: רכבת קלה על גלגלים תחל לפעול ברחבי העיר?

בחדרה בוחנים: רכבת קלה על גלגלים תחל לפעול ברחבי העיר?

הצוות המקצועי הבכיר של עיריית חדרה הגיע לביקור מיוחד במרכז הניסויים של משרד התחבורה באשדוד כדי לבחון את הרכבת החשמלית על גלגלים- כלי רכב חדשני המציע את כל היתרונות של הרכבת הקלה, ללא העלויות הגבוהות

משאירים את הרכב בבית ועוברים לרכבת על גלגלים: בשבוע שעבר התקיים סיור עירוני במרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה באשדוד, בניהולה של חברת נתיבי איילון, בו נבחנים אמצעי התחבורה המתקדמים בעולם לפני שהם עולים על כבישי ישראל.

הסיור נערך בהובלת מנכ”ל עיריית חדרה יעקב זיגדון ובהשתתפותם של מהנדס העיר נדב הדר, סגן מהנדס העיר ומנהל מחלקת פיתוח תשתיות הילאל פטימה, מנהל אגף אכיפה ובטחון גיל שלמה, מנכ”ל החברה הכלכלית שי ארנט כהן ונציגי חברת נתיבי איילון, במטרה לבחון את ה’רכבת על גלגלים’, פיתוח חדשני שצפוי לחולל מהפיכה של ממש בתחום התחבורה הציבורית.

כלי הרכב, הוא למעשה רכבת חשמלית, המציעה את כל יתרונותיה של הרכבת הקלה- קיבולת נוסעים גבוהה המאפשרת זמינות ונגישות לאלפי נוסעים בעיר ונסיעה שקטה, מהירה ובטוחה, ללא הצורך בעבודות התשתית המורכבות והיקרות של הרכבת הקלה, כגון מסילות ייעודיות ופריסת תשתית חשמלית.

צילום: דוברות עיריית חדרה

ה’רכבת’, לה שלושה קרונות, מופעלת בחשמל ונוסעת כאמור על גלגלים, ועל כביש רגיל לגמרי שעבר התאמות קלות ופשוטות. בשל גודלה, היא מסוגלת להוביל עד כ 5,000 נוסעים בשעת נסיעה, כשהמשמעות היא קיבולת של כ 50 אחוזים יותר מאוטובוס, וכאמור, באיכות וחווית נסיעה של הרכבת הקלה.

מלבד יתרונותיה בהיבטי עלויות, משך תכנון קצר ונסיעה מהירה ונוחה שתשפר את איכות חייהם של הנוסעים בתחבורה ציבורית, לרכבת על גלגלים יש יתרונות גם בתחומי איכות הסביבה והאויר. הנושא מתכתב עם חזונו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן לשיפור מתמיד בתשתיות ובמערכות התחבורה הפנים עירוניות, לצד צמצום בשימוש בכלי רכב פרטיים בשטחי העיר והפחתת ערכי הזיהום.

לדברי מהנדס העיר, שהשתתף כאמור בסיור, העירייה פועלת במרץ ליישום תכנית האב לתחבורה שהוכנה לפני כשנתיים. נכון להיום מתכננת העירייה בשיתוף חברת נתיבי איילון, שישה עורקי תחבורה בעיר במתכונת של נת”צים (נתיבי תחבורה ציבורית). עורקים אלו יאפשרו שינוע מסיבי של משתמשים בתחבורה ציבורית. הסיור, תרם רבות להבנת מערכות הסעת ההמונים שישולבו בפרויקט ויסייע לגורמי התכנון בתכנון מיטבי של עורקי התחבורה הציבורית וסביבתן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

יו”ר הנהלת מתנ”ס אור עקיבא, שלום שבתאי, עוזב את תפקידו: “המתנ”ס התייצב כלכלית ועלה על דרך המלך”

לאחר עשור של פעילות התנדבותית כיו”ר ההנהלה, מסכם עו”ד שבתאי את הפעילות הענפה במרכז התרבות המקומי שמיצב עצמו מחדש כמוקד פעילות תרבותית | “כיום אני נפרד די בסיפוק ממתנ”ס מיוצב כלכלית, ובקופתו מונחים למעלה ממיליון ₪, אותם הועדתי לשיפוץ המתנ”ס וריהוטו”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן