"בלי גול עצמי": 6 דרכים לשמירה על הזוגיות במהלך משחקי המונדיאל

מירי קרייזמן, מטפלת זוגית במרפאה לבריאות מינית של המרכז הרפואי הלל יפה || צילום: באדיבות משרד הדוברת


איך צולחים מבחינה זוגית את שארית החודש של הצפייה האינטנסיבית במידה שיש צד אחד שפחות מתעניין במשחקים?  – מירי קרייזמן, מטפלת זוגית במרפאה לבריאות מינית של המרכז הרפואי הלל יפה מספקת 6 טיפים לשמירה על הזוגיות במהלך "המשחק".


זה קורה במחזוריות של ארבע שנים: המונדיאל פורץ כמעט לכל בית בישראל. סטטיסטית אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמתעניינים העיקריים במתרחש החודש ברוסיה הם גברים, ולכן העצות הניתנות כאן כתובות בחלקן עבור שני בני הזוג, ובחלקן בלשון נקבה, אבל ברור שיש גם נשים שמתעניינות, או שהן אפילו הצופות העיקריות בבית. אז איך גורמים לזוגיות לשרוד בתקופה הזאת מבלי להיכנס ל"פציעות בזוגיות"?

מירי קרייזמן, מטפלת זוגית במרפאה לבריאות מינית של המרכז הרפואי הלל יפה. מספקת 6 כללי אצבע ורעיונות למה שנקרא בשפה המקצועית "מסוגלות זוגית". להלן:

1. זכרו שמדובר בתקופה קצרה – ב- 15.7.18 בשעה 18:00 תשמע השריקה האחרונה מכיוון רוסיה בנושא כדורגל. במילים אחרות, חשוב לזכור שזו תקופה עם תאריך תפוגה. דהיינו, חודש, שמתקיים רק פעם ב- 4 שנים. "סבלנות" היא מילת המפתח כאן. סבלנות לפיצוחים, לצעקות, לשאגות השמחה אחרי שהיא/ הוא/ הילדים כבר נרדמו. זה לא קורה כל הזמן.

2. בזוגיות טובה אנחנו נדרשים לעיתים לשים את צרכי בן/ בת הזוג לפני הצרכים שלנו. המונדיאל זו הזדמנות טובה לתרגל את זה.

3. להפנים שלא נקבל תמיד את מה שאנחנו רוצים, ואולי למצוא חלופות – בשפה המקצועית קוראים לזה "מסוגלות זוגית" – היכולת להבין שבזוגיות לא תמיד קורה מה שאנחנו רוצים. זה נכון ביום יום, וזה נכון בהחלט בתקופת המונדיאל. במילים אחרות – הנמיכו ציפיות. בלי מטלות כמו לצבוע קירות, להחליף נורות, ולהכין ארוחת ערב דווקא במשחק של ארגנטינה. להתעצבן על משהו שלא יעשה ממילא זה בעיקר מתסכל.

4. הזדמנות לחופשה הדדית – הוא רוצה לראות משחק, את לא? זה הזמן לנצל את העובדה שהוא רוצה להתייחד עם הטלוויזיה (ואגב כך נשאר בבית עם הילדים) עבור פעילויות חברתיות שלך, במיוחד כאלו שאת לא נוהגת לעשות או שדחית זמן רב – לצאת לבלות עם חברות/ ללכת להתאמן בחדר כושר/ לעשות מסאג' מפנק/ לראות סרט או הצגה וכל פעילות אחרת. זו תקופה נפלאה לנצל את זה שכל אחד מקבל את מה שהוא רוצה ומגיע לו ובלי רגשות אשם.

מירי קרייזמן, מטפלת זוגית במרפאה לבריאות מינית של המרכז הרפואי הלל יפה || צילום: באדיבות משרד הדוברת

5. תפרגנו – לאוהדי כדורגל, כאמור, זה הזמן הזה בחודש ובפעם ב- 4 שנים. קחו אוויר ותבינו את זה באופן הכי פשוט. עם זאת, אל תתנו למצב לצאת משליטה. הבהירו לצד השני את המגבלות לצפייה. למשל: צפייה יחד עם חברים – לא כל יום אצלכם בבית. רכישות של פיצוחים ואחרים – כנ"ל. בקיצור, להציב גבולות במסגרת הפרגון.

6. נסו להיות שותפים, אבל אל תפריעו – אפשר לנסות להיות שותפים ולו רק למשחק אחד בשביל להבין "על מה המהומה", אולי תגלו שזה יכול לרתק גם אם לא מבדילים בין קרן לפנדל. אבל שימו לב למספר כללי עשה ואל תעשה בזמן הצפייה:

  • בלי שאלות מיותרות כמו מה זה "פנדל" ו"למה השופט שרק".

  • לא ללעוג אם התגובה לגול /העדר גול נראית לכם דרמטית מידי – יש אנשים שלוקחים את הכדורגל שלהם ברצינות. לקבל שזה ככה וזהו.

  • לצעוק/ לבכות/ לכעוס על השחקנים/השופט/ הקהל – זה חלק מהמשחק. לקחת בחשבון שהכול אמיתי ולא לצחוק על זה.

במלים אחרות, "תנו אוויר" לצפייה, והכי חשוב, זכרו! – זה אוטוטו נגמר…


 

תגובות

יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במסר האדום.

 

Comments are closed.