Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

 דו”ח מבקר מועצת פרדס חנה-כרכור: שורה של ליקויים חמורים בהתקשרויות המועצה

התקשרויות לא עוגנו בחוזים, הזמנות רכש מופקות בדיעבד, למועצה אין תכנית עבודה ואין התאמה להיקף הפעילות הם חלק מהממצאים * מנהל מחלקת הרכש: "הרבה דברים שהועלו בדוח - טופלו"

מבקר מועצת פרדס חנה כרכור, רו”ח אלי יוספין, פרסם בשבוע שעבר את דו”ח הביקורת לשנת 2021, ממנו עולים שורה של ליקויים חמורים בהתקשרויות המועצה וניהול מלאי המועצה. עוד עולה מן הדו”ח, שהובא לידיעת חברי המועצה, בשבוע שעבר במסגרת ישיבת מליאה, כי המועצה כלל לא פעלה לתיקון חלק מהליקויים של השנים האחרונות וכי צוות תיקון הליקויים התכנס לאחרונה לפני למעלה משנה.

בכל הקשור להתקשרויות המועצה קובע המבקר כי התקשרויות המועצה לא עוגנו בחוזים, וכי למועצה כלל אין תכנית עבודה. המבקר ציין כי מרבית הרכש, נקבע על סמך מחיר, במבלי שנכנסים פרמטרים של איכות, ניסיון קודם, וניסיון עם המועצה. “קריטריון של בחינת דירוג האיכות הייתה מועטה”.

כמו כן , המבקר הוסיף וקובע כי הזמנות רכש מופקות בדיעבד לעיתים כחצי שנה לאחר ביצוע העבודות וכי אין התאמה להיקף הפעילות, כך שמרבית הרכש בוצע על ידי מנהלי המחלקות מה שנעשה בניגוד לכללים, מה שעלול להביא לבעיות חוקיות. הנתונים מלמדים כי בשנת 2021, הוצאו הזמנות עבודה בהיקף של כ-108 מיליון ש”ח, כאשר הזמנות בהיקף של 18 מיליון ש”ח לא מומשו. עוד קובע מבקר המועצה כי נערכו התקשרויות עם יועצים בהליך שאינו מכרז זוטא וכי לא נערכה בדיקת ניגוד עניינים. כמו כן לא נערכה תוכנית שנתית עם יעדים ברורים ולא נערכה תחזית צריכה.

בפרק העוסק בניהול המלאי של המועצה קובע מבקר המועצה שורה של ממצאים חמורים מהם עולה כי “בפועל לא מנוהל רישום המצאי והמלאי כנדרש בחוק וכמתבקש על פי עקרונות הבקרה הבסיסיים. למעט ניהול ידני של חלק מהטובין במחלקת הביטחון, יתר המלאי שהוא מהותי מבחינה כספית אינו מנוהל כלל. כתוצאה מכך לא ניתן לזהות חוסרים, רכישות של ציוד שכבר קיים ולזהות בלאי חריג. מהממצאים עולה אין שליטה אפקטיבית בציוד יקר ערך המוצב ביחידות המועצה השונות,בבתי הספר, גני הילדים, בספריות הכולל ציוד מחשוב, ריהוט, מיזוג ועוד”.

לסיכום הדו”ח, קובע  המבקר כי “צוות תיקון ליקויים התכנס באוגוסט 2021 ודן בדוח אישורים לטאבו, הסעות תלמידים, היבטים בשכר עבודה ודוח יישום תקנות הגנת הפרטיות. נכתבו פעולות שיש לבצע אולם לא הועברו הנחיות לגורמים האחראיים על לתיקון הליקויים. ההמלצות בדוח הביקורת על היחסים עם המתנ”ס טרם טופלו”.

אייל כגן

בהתייחס לדוח, קבעו חברי וועדת הביקורת של  המועצה כי “חברי הוועדה סבורים שתהליך הבקרה נחוץ ומצרים על כך שלאורך השנים, צוות תיקון הליקויים לא עושה את תפקידו נאמנה ולא פועל בהתאם להמלצת וועדת הביקורת ובכך מוריד לטמיון את עבודתו החשובה של מבקר המועצה. האחריות בעניין הזה מוטלת על ראש המועצה, ולא די בכתיבת מילים  המאשרות את קבלת דו״ח המבקר ומשבחות את עבודתו, אלא יש צורך במעשים שיוכיחו שהמילים לא נשארות כל שנה ולאורך השנים כאותיות מתות וחסרות תוקף בבחינת צ׳ק ללא כיסוי”.

עו”ד אייל כגן, חבר ןעדת הביקורת הוסיף  וציין כי” התמונה העולה מן הדו”ח היא תמונה חמורה, המלמדת על התנהלות לא מקצועית של המועצה בהיבט מרכזי של התקשרויות רכש וניהול המלאי. אני מזכיר שמדובר בכסף ציבורי. החמור מכל, הוא שגם הדו”ח הזה שנועד לשפר ולייעל את עבודת המועצה, ייזכה לאותו טיפול לו זכו הדו”חות הקודמים, כלומר התעלמות מוחלטת מצידה של ראש המועצה”.

משה חיים זדה, מנהל מחלקת הרכש במועצה, התייחס בישיבה לחלק מהממצאים בדוח. “הגעתי לפה בסוף שנת 2020. מחלקת הרכש היא מעל 4,000 הזמנות בשנה”, ציין והוסיף: “הרבה דברים מהדוח שהוצג אלה דברים שטופלו עם נוהל חדש,

הגר פרי יגור

ועדות דיגיטליות, אנחנו עורכים הדרכות לכלל המועצה – כללי ופרטני. בנוגע לסכומים – אנחנו כן בודקים סכומים והרבה דברים אנחנו מעבירים למכרזים. אני אומר, זה עדיין לא מושלם אבל אנחנו מתקדמים לשם. בנוסף, התחלנו לעגן את תוכניות העבודה של המחלקה עם יתר המחלקות”.

ראש המועצה הגר פרי יגור הודתה למבקר יוספין ולמנהל מחלקת הרכש חיים-זדה וציינה כי “יש לנו מחלקת רכש שנוצרה יש מאין ותודה על זה. אני מבקשת לאמץ את ההמלצות של המבקר, צוות תיקון ליקויים חייב להיות מוקם בהקדם ולטפל בנושאים שהוצגו”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן