|בחירות בפרדס חנה-כרכור| בני הנוער פגשו את המתמודדים לראשות המועצה



בית הספר התיכון החקלאי "ברנקו וייס" בפרדס חנה-כרכור ערך יחד עם מחלקת הנוער באגף החינוך במועצה פאנל בחירות עבור בני הנוער בישוב במטרה לחשוף את התלמידים להליך הדמוקרטי ולשיח הפוליטי ולתכנים המקצועיים המלווים את הבחירות לחברות במועצה ולהובלת הרשות.

במסגרת האירוע התכנסו באולם המתנ"ס כ-400 בני נוער מהישוב למפגש היכרות ופאנל ייעודי בו לוקחים חלק המתמודדים לראשות המועצה.  בקהל ישבו תלמידי כיתות י"א-י"ב הלומדים בתיכון החקלאי "ברנקו וייס" ובתיכון "שבילים" בית החינוך הדמוקרטי ע"ש מנחם בגין, נציגי תנועות הנוער ומועצת הנוער בישוב, הורים והצוותים החינוכיים .מטרת המפגש הייתה לחשוף את התלמידים, אזרחים בתחילת הדרך, לשיח פוליטי אמיתי, כמו גם לעודדם לקחת חלק בפעילות דמוקרטית משמעותית ולהיות מעורבים בקהילה בה הם חיים.

מול הקהל הצעיר ישבו על הבמה 6 המועמדים המתמודדים על תפקיד ראש מועצת פרדס חנה כרכור לחמש השנים הקרובות. מנחה האירוע, המורה לאזרחות בתיכון החקלאי, אייל סלע, הציג למועמדים שאלות זהות אשר נוסחו מבעוד מועד יחד עם תלמידי בית הספר. בהמשך המפגש ניתנה לתלמידים להציג שאלות נוספות למתמודדים ולייצר שיח פתוח על הנושאים אשר מעסיקים את בני גילם בישוב.

התהליך החינוכי שקדם למפגש חשף את התלמידים לאופן ולחשיבות ההליך הדמוקרטי העומד בבסיס הבחירות המוניציפליות. ההכנה התבצעה במסגרת שיעורי אזרחות בתיכון החקלאי. מנהל בית הספר התיכון החקלאי, ד"ר משה הרשקוביץ, מספר כי "זה כמה שבועות, שהצוות החינוכי של בית הספר, עסוק בפיתוח המודעות וההיכרות של בני הנוער לתהליך הדמוקרטי של בחירת נציגם לשלטון המקומי. התלמידים למדו להכיר את המתמודדים ואת הסוגיות המהותיות שבין האזרח לרשות המקומית. בשיתוף פעולה עם הצוות החינוכי, הם ניסחו את השאלות, המבטאות את דאגותיהם כתלמידים ותושבים בישוב,  אותם הפנו בהמשך למועמדים".

מנהלת מחלקת הנוער באגף החינוך במועצה, ג'ודי בנר מרחיבה על היוזמה ומציינת כי "תלמידי כיתות י"א-י"ב מצויים על סף מימוש זכותם הדמוקרטית לבחור שלטון ומנהיגות בפעם הראשונה בחייהם. בני הנוער חשופים לזירה הפוליטית המקומית ולשיח הפוליטי  ברשתות החברתיות, ברחוב ובבית באופן אשר לא מאפשר להם לקבל תשובות ישירות הנוגעות לנושאים המעסיקים אותם. החלטנו לקיים פאנל בחירות ייעודי לבני הנוער כדי לאפשר להם להכיר לעומק ובאופן מסודר את המתמודדים ואת המצע של כל מועמד תוך התמקדות בבני הנוער ובצרכיהם.

"בתהליך ההכנה למפגש בבית הספר ומחוצה לו בני הנוער הנפלאים שלנו גילו מעורבות ערה, ידע וחריפות מחשבה שבאה לידי ביטוי בשאלות שהופנו למתמודדים. המפגש החשוב העמיק את תחושת המעורבות הקהילתית של בני הנוער ובמקביל אפשר להם לקבל מידע, להתרשם ולחזק את זכותם ואת תחושת המחויבות ללכת ולהצביע בבחירות הקרובות. אני מודה למנהל בית הספר החקלאי, ד"ר משה הרשקוביץ על השותפות בתהליך זה ומורה לאזרחות בתיכון החקלאי, אייל סלע, על ההכנה המצוינת שתלווה אותם לא רק בחמש השנים הקרובות, אלא בעשורים הבאים בחייהם כאזרחים בוגרים".

מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול מסרה כי "אני מעריכה את היוזמה  לקיים פאנל עם המועמדים לראשות המקומית ומוקירה את התלמידים שידעו לנהל שיח תרבותי ומכובד. התלמידים נחשפו למגוון של עמדות, העלו שאלות והביעו דעות. זהו אחד מתפקידינו כאנשי חינוך –  לפתח בתלמידינו תחושת אחריות ומעורבות בנעשה בחברה ולחנכם להיות אזרחים פעילים ומשפיעים בתהליכים דמוקרטיים. אני מאמינה כי חשיפת התלמידים למערכת הבחירות המוניציפאלית תעודד אותם לממש את זכותם ותתרום לבחירה מושכלת".

בנימה אישית ביקש ד"ר הרשקוביץ להוסיף: "אנו גאים מאוד בתהליך שסחף את כולנו- התלמידים, הצוות והמתמודדים כי אנו מאמינים שתהליכים מעיין אלו מראים היטב כי הדרך לאזרחות טובה וללמידה איכותית ומשמעותית מגיעה פעמים רבות לא רק מעבודת הלוח אלא מנגיעה ישירה בחיים החוץ בית ספריים".

סיירת מגדלור ניוז אור עקיבא – עוזרים לכם לפתור בעיות

יש בור בכביש ליד הבית? יש מפגע בשכונה? סיירת מגדלור ניוז אור עקיבא כאן בשבילכם. מוזמנים לפנות אלינו בערוצי האתר ולשלוח תיאור של המפגע ותמונה, אנחנו נפרסם ונהדהד על מנת שיקבל עוד חשיפה בדרך לפתרון. ניתן לפנות בוואטסאפ, במייל ובמסרים בפייסבוק

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה התחיל מהכנת מלבי בקורונה – והפך לקונדיטוריה הטבעונית הכשרה הראשונה בפרדס חנה-כרכור

מאז החל להכין מאפים טבעוניים מכוסמין, ללא חומרים משמרים בעבודת יד, מתוך רצון להביא מוצר טעים, איכותי וטוב. אחרי הרבה ניסיונות להגיע למתכונים מנצחים הגיעו המוצרים של יוגלך שם תמצאו גם מוצרים מופחתי סוכר וללא גלוטן, החל מקיש, מאפים, מאפי שמרים וקינוחי ביס ועוד מגוון מוצרים | יוגב: "יש לי הרבה אהבה למטבח ושמתי לב שאנשים כמו אשתי חיפשו דברים ספציפיים"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן