הגלויה של סמי עובדיה ז"ל מאור עקיבא – והמכתב מרעייתו עליזה, שלא הספיק לקרוא

עובדיה ז"ל היה מוכר בקרב תושבי אור עקיבא ושימש כנהג מונית. במלחמת יום-הכיפורים, לחם ברמת הגולן, ושיגר גלויה לאשתו ולבני המשפחה בה ביקש למסור דרישת שלום ולבקר את הוריו. רעייתו עליזה שלחה לו מכתב חזרה בו ביטאה את דאגתה וביקשה כי יחזור לביקור קצר - אולם עובדיה לא זכה לקרוא אותו

סיפורו של יחזקאל, סמי, עובדיה ז"ל, חלל צה"ל מאור עקיבא שנהרג במלחמת יום הכיפורים, הוא סיפור נוגע ומצמרר. גלויה שכתב במהלך מלחמת יום הכיפורים לרעייתו בה דרש בשלומה ובשלום המשפחה, זכה למענה, אך סמי לא הצליח לקבל את המכתב ולקרוא אותו. 

אמש, בטקס ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בהיכל התרבות באור עקיבא, הוצגה הגלויה והובאו קטעים מסיפור חייו של עובדיה ז"ל.

לאחר שסיים בהצטיינות את שירותו הסדיר, שוחרר משירותו הסדיר בחטיבת "גולני" והוצב ביחידת מילואים. הוא חזר לאור עקיבא ועבד כנהג מונית בקו אור עקיבא-חדרה.

סמי עבד קשה כדי להקים בית חם ונוח וכדי לעזור להוריו, עשה חיל בעבודתו. עשה תקופות רבות וממושכות של שירות מילואים בשדה. הוא היה קשור בקשרי ידידות עם רבים מתושבי העיר ופעל תמיד לפיתוחה וקידומה.

צפו במקטע על סמי עובדיה ז"ל מטקס יום הזיכרון, אמש, באור עקיבא (צילום: אבי אמסלם, וידאו קליק) >> 

במלחמת יום-הכיפורים, לחם בגדוד מרגמות כבדות מתנייעות ברמת הגולן. יחידתו עברה את נתיב הקרבות נגד הסורים, את קרבות הבלימה ואת המתקפה בתוך שטח סוריה.

מספר ימים לפני שנפל, שיגר גלויה לאשתו ולבני המשפחה, בה כתב: "לכבוד עליזה שלום רב, אני אשאל בשלומך ואני מקווה שהכל בסדר. אני מבקש שאת תלכי להורי ותבקרי אצלם. דרישת שלום להורייך ולאחים ולאחיות שלי ושלך, סמי עובדיה. שלום ולהתראות."

עליזה כתבה לסמי מכתב חזרה ובו ביטאה את דאגתה ואת רצונה כי סמי יחזור הביתה ולו לביקור קצר. ביום כ"ב בתשרי תשל"ד (18.10.1973), אחרי שלב הבלימה, נתקל הכח של סמי עם הסוללה בהפגזה קשה של הסורים, וסמי נפצע. הוא הועבר לרכב פינוי, אולם רכב הפינוי נפגע אף הוא וסמי נפגע ונהרג.

סמי עובדיה ז"ל הותיר אחריו אישה ובן שנולד אחרי מותו, הורים וארבעה אחים ואחיות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-טוראי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

"קמפוס הרכבת" בקיסריה מתקדם לקראת פתיחה: משרדים מוצעים להשכרה במתחם המסקרן

‏חברת נכסי קיסריה החלה בפרסום משרדים ושטחי מסחר ב"קמפוס הרכבת" החדש שלהם, מתחם היי-טק הכולל שלושה בניינים, אנרגיה מתחדשת, אודיטוריום ומסחר, המציעים מגוון שירותים | המתחם הממוקם בפארק העסקים קיסריה, בו שוכנות חברות מובילות רבות בתעשיות שונות

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן