כיצד מנהלים משק בית ומצליחים לחסוך כסף בצד?

חסכון הוא בין הפעולות הכספיות החשובות ביותר, בראייה לטווח ארוך. עם זאת, אי אפשר לחסוך מתוך מה שאין לנו, כך שהדבר מחייב לפני הכול, ניהול יעיל של משק הבית. כיצד עושים זאת?
להיות מחושב
נקודת המפתח הראשית לכל העניין, היא להיות מחושב. במרוצת החיים המודרניים, שלא נותנים לנו הרבה זמן פנוי "לנשום", דברים רבים נופלים בין הכיסאות ויש תחושה קבועה, שאין לנו די זמן פנוי. על רקע זה, קל ליפול בהיבט הניהול הכספי למלכודת של התמקדות ב"פרנסה" במובן הכנסות בלבד, לצד "כיבוי שריפות" מתמיד בהיבט ההוצאות. אלא שניהול כספי איכותי, בכל רמה ותחום, מחייב כניסה לפרטים ויסודיות. הכול מתחיל מעקרון הבסיס הפשוט הזה: "להיות מחושב".
מודעות להוצאות הקבועות
ניתוח ההוצאות הקבועות, הוא בסיס טבעי לחישוב ההוצאות. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שהוצאות אלה עשויות להשתנות לא מעט. השינוי עשוי להיות תקופתי לאורך השנה – למשל יותר הוצאות באשראי על קניות לפני החגים. השינוי עשוי גם להיות עתידי, דוגמת הגעה למדרגה חדשה בתשלומים לביטוח, לאחר כך וכך שנים. שינויים עתידיים משמעותיים, כדאי לסמן מראש ביומן. תשלומים לחברות תקשורת הם דוגמא להוצאה, שכדאי לבדוק לפני וכמובן גם במהלך ההסכם – אולי תרצו לעבור לחבילה משתלמת יותר ואולי אפילו לעבור ספק.
הוצאות חד פעמיות
בניתוח ההוצאות, הקל ביותר הוא לקחת בחשבון את ההוצאות הקבועות. עם זאת, יש לא מעט הוצאות חד פעמיות או שנתיות, אשר מצטברות לסכומים משמעותיים. בחישוב ההוצאות הקבועות, חשוב לכלול לפחות סדר גודל אופייני של החד פעמיות.
רזרבה זמינה
חשוב להתנהל באופן כזה, שבו יש לכם די מרווח בטחון כספי לשימוש מיידי. זאת, עבור הפתעות מהפתעות שונות, אשר במוקדם או במאוחר מתרחשות ודורשות בבת אחת כמה אלפי שקלים או יותר. הקפדה קבועה על כך, תצמצם מצבים בהם תיקלעו לסחרור של חיפוש מקורות לכספים בלחץ זמן, תשלום מיותר של קנסות, הלוואות, ריביות וכן הלאה.
חסכון שיטתי
כאשר בודקים לעומק את השאלה איך לחסוך כסף, אפשר לומר שזה מצב שבו יש לנו רזרבה כזו ובנוסף, היא גם גדלה כל הזמן. את החיסכון הזה ייתכן שנרצה להגדיל באופן קבוע או שנגדיל אותו באופן נקודתי, כאשר יש לנו די כסף לכך ובהתאם לשיקולים אישיים שונים. בהתאם לסכומים בהם מדובר, ייתכן שנרצה להשקיע זאת באופנים שונים ואכן, יש דרכים רבות להשקיע חסכונות – בתיק מניות, בקופת גמל, בקרן השתלמות ועוד. גם תשלום החובה לקרן פנסיה, הוא בעצם סוג של חסכון.
עוד נקודות חשובות
מהבנת ההוצאות, כמו גם ההכנסות שעומדות לרשותנו, אפשר להתקדם לגיבוש תקציב וסדרי עדיפויות לגבי אופני השימוש בו. כמובן, תמיד ניתן לחפש דרכים להגדלת ההכנסות. עם זאת, הדבר ההגיוני לעשות, הוא קודם לטפל בצורה מיטבית בהוצאות. כלומר, לפני שחושבים איך להרוויח יותר, כדאי לעשות את המיטב בכדי שלא להפסיד כסף לחינם.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

רוכב אופנוע נפצע בכניסה לחריש

תאונת דרכים לפני הצהריים בכניסה לחריש (1.3). בשעה 11:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על רוכב אופנוע שנפצע במהלך הרכיבה בכביש 611 בצומת חריש. חובשים ופראמדיקים של

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן