Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

73 לישראל: אלה החיילים המצטיינים מחדרה והמושבות לשנת 2021

סמל גל ברקוביץ מחדרה, סמל לאון אובצ'ניקוב וסמ״ר יובל אפללו מפרדס חנה-כרכור, סרן עדן אלימי וסמל שחף פרז מבנימינה-גבעת עדה וסגן איה עמית מעין עירון: אלה החיילים שמקבלים את אות ההצטיינות מנשיא המדינה רובי ריבלין או ממפקדיהם לכבוד חגיגות העצמאות

יום העצמאות ה-73 לישראל, והיום מקבלים 120 חיילים וחיילות מרחבי הארץ את אות הנשיא מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. בנוסף, לקראת יום העצמאות זכו לקבל חיילים אותות הצטיינות ממפקדיהם. הכירו את 6 החיילים המצטיינים המתגוררים בחדרה וסביבתה והמושבות.


צילומים: דובר צה”ל

סמל לאון אובצ’ניקוב, פרדס חנה-כרכור

לאון, בן 19 ומתגורר במושבה עם משפחתו. הוא התגייס באפריל 19, ומרוצה מאד משירותו. בתפקידו –  טכנאי שטח ב-484 ומצטיין מפקד פיקוד הדרום לשנת 2021.

לאון מספר שבמהלך מבצע “חגורה שחורה”, היה אחראי על החוזי בשטחי הכינוס, ופעל לתיקון תקלות תחת ירי פגזים. לפני שהתגייס, עבד בשתי עבודות כדי לסייע בבית. בתקופת התיכון הרחיב 13 יחידות תקשוב, והיום הוא עוסק בזה בצבא.

“אמא שלי לא רצתה שאתגייס אבל היה לי חשוב להתגייס בכל זאת. הצבא זה המקום והעבודה בשבילי, עוזרים לי בכל תחום”. סמל לאון אובצ’ינקוב נבחר לקבל את אות מצטיין אלוף פיקוד הדרום בזכות עבודתו הקשה ומאמציו למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר.


סמל גל ברקוביץ, חדרה

גל בת 20, מתגוררת בעיר ולה שני אחים. באוגוסט 2019 התגייסה לצה”ל והגיעה לתקשוב בעקבות אחיה ששירת גם באגף התקשוב בצה”ל. משרתת כרכזת אמצעי תקשוב בפלוגת חיל הקשר של חטיבה 300, מצטיינת מפקד חטיבה 300 לשנת 2021.

בתפקידה גל אחראית על כלל אמצעי הקשר בחטיבה ובכל גזרת החטיבה המרחבית: ״זה תפקיד ייחודי ומעניין,״ מספרת גל. ״תפקידי זה לדאוג שיש לכלל הכוחות את כל ציוד הקשר באופן תקין על מנת שכל הכוחות יוכלו לתקשר אחד עם השני, החל ממכשירי קשר ועד לכלל האמצעים הטכנולוגים, המסווגים והמתקדמים ביותר באגף התקשוב.״

״יש לי הרבה אחריות בתפקידי והמפקדים שלי סומכים עלי בעינים עצומות, זו שליחות להיות חיילת שאמונה על תחום נרחב וחשוב בחטיבה וזכות לקבל מצטיינת מח״ט.״

כשגל נשאלה על הרגע בו התבסרה שקיבלה מצטיינת מח״ט החיוך מייד עולה על פנייה. ״לא ציפיתי שאקבל את ההצטיינות ושמחתי מאוד על הקבלה. יש לי מוסר עבודה גבוה וכל מה שהמפקדים שלי יבקשו אני מיד אעשה, אני שואפת להגדיל ראש ככל הניתן וחשוב לי מאוד לבצע את תפקידי בצורה הטובה ביותר.״

גל למדה ברב תחומי לאומנויות ומדעים בעיר חדרה וסיימה בגרות מלאה בהצטיינות. גל מספרת על חדרה ״זו עיר שמתפתחת, חדשה והכל קרוב לך לבית. אני מאוד אוהבת לגור בעיר והיא נתנה לי הרבה”.


סמל שחף פרז, בנימינה-גבעת עדה

שחף פרז בת, 19 מתגוררת במושבה. מצטיינת הנשיא לשנת 2021. התגייסה בנובמבר 2019 לתפקיד לוחמה בחטיבת חילוץ והדרכה, שחף עברה הכשרה של כ-7 חודשים, הייתה קשרית מפקדת מחלקה ועלתה לקו יקיר שליד אריאל לכ-4 חודשים.

שחף עלתה משימות בטרמפיאדות, פילבוקסים, מערבים וכדומה. בשבוע האחרון לפני הירידה לאימון לפני תעסוקה של הגדוד, שחף הייתה בשמירה בטרמפיאדה בכיכר אריאל והגיע מולה מחבל בניסיון לדקור אותה, הסכין נתקעה בוסט שלה.

בוצע אחרי המחבל מרדף ולבסוף המחבל נוטרל ונורה ברגל.  לאחר האימון של הגדוד שחף עשתה קורס מכים והשיבוץ שלה כיום הוא מפקדת כיתה באימון מתקדם של קדם נוב’ 20.

שחף מספרת: “המפקדים בחטיבה הכינו אותנו היטב לאירועים מסוג זה, הייתי עם מיגון ונשק ואני מודה שהצלחתי למנוע מקרה חמור יותר שיכל לפגוע באזרחי מדינת ישראל”.

בשירות שאני מבצעת יש חוויות מכל הסוגים, עליות ומורדות רגעים שעולות תהיות ‘למה אני צריכה את זה’. אבל בסופו של דבר אני מבצעת שירות משמעותי ומרגישה שליחות כל יום ובמיוחד, עכשיו שאני מפקדת ואני מלמדת את הלוחמים והלוחמות איך לא לפחד מאירועים ולא להיות שאננים והיכולת להבין שדברים כאלה יכולים לקרות כל יום”.

שחף מספרת “שכאשר סיפרו לי שאני מצטיינת נשיא לא האמנתי, אני מנסה ומשתדלת תמיד לעשות את ההכי טוב ומעבר שאני יכולה אני שמחה שרואים את זה גם במערכת הצבאית”.


סמ״ר יובל אפללו, פרדס חנה-כרכור 

יובל בת 21, מתגוררת במושבה. מצטיינת הנשיא לשנת 2021. בדצמבר 2018 התגייסה יובל לצה”ל לשירות בתור מדריכת צניחה . לקורס מדריכות הצניחה התגייסו שמונה בנות ושש מתוכן צלחו את הטירונות ואת הקורס והגיעו אל התפקיד לאחר ההכשרה.

יובל עברה הכשרה של קורס שאורכו שישה חודשים שבמהלכם קיבלה הכשרה על תפעול צניחה ועל קורס הצניחה אשר מועבר ללוחמים המתגייסים לחטיבת הצנחנים. יובל מלווה בהליך ליווי הלוחם שעומד לצנוח במהלך השבועיים שלפני הצניחה.

בשנתיים וחצי האחרונות יובל מדריכה את גדודי הצנחנים השונים, בקורס של שבועיים שמכין לצניחה שרק לאחר ביצועה הם מקבלים את הכותרת צנחנים.

“אני מבצעת תפקיד שמרגש אותי ״ מספרת יעל, ״תפקיד המאפשר לי ללוות ולהיות שם בשביל הלוחמים שעתידים לצנוח ולעשות את הצעד המשמעותי בהכשרה שלהם. אני רואה בתפקיד שלי שליחות, אני זוכה כל בוקר מחדש להיות שם ולהשפיע על הצנחנים החדשים של צה”ל.”

״מבחינתי זו הזדמנות שלי לתת להם את המקום לעשות את הצניחה הזו בצורה המיטבית ולדאוג לליווי שהם יעברו לפני שישפר את הביצוע שלהם ואת היכולת שלהם לעשות את זה נכון ולהנות מזה”.


סרן עדן אלימי, בנימינה-גבעת עדה

עדן בת 23, מתגוררת במושבה ומאורסת לקצין בסיירת גולני. היא בת לזוג עולים שהכירו באולפן, אמה מצרפת ואביה מספרד. עדן היא הראשונה במשפחתה המשרתת בצה״ל, מ״פ בגדוד הקשר הפיקודי של פיקוד הצפון ומצטיינת מפקד פיקוד הצפון לשנת 2021.

התגייסה לשורות צה״ל בשנת 2016, בתפקיד מדריכת קשר. שלא כמו חברותיה מהבית, עדן בחרה להתגייס לצה״ל במקום לעשות שירות לאומי, ולטקס סיום קורס קצינים היא עלתה עם החצאית הארוכה המזוהה עימה. מגיוסה ועד היום מילאה שלל תפקידים בתחום התקשוב ולקחה חלק משמעותי באירועים מבצעיים.

היום, עדן משרתת בתור מ״פ בגדוד הקשר הפיקודי של פיקוד הצפון, אחראית על המענה למפקדת הפיקוד ולכל גזרת הפיקוד בתחום הרדיו. הפלוגה עליה מפקדת מונה 50 אנשי קבע וחיילי סדיר.

היא מספרת על ההצטיינות: “זו ההצטיינות הראשונה שקיבלתי מאז שהתגייסתי. זה הישג מרשים מאוד עבורי, וזה מסב המון גאווה למשפחה המורחבת שלי.”

מבין שלל התפקידים שמילאה עד היום, עדן מספרת שהתפקיד הנוכחי נותן לה תחושת שליחות והוא המשמעותי והמספק ביותר עבורה: ״התפקיד משלב מבצעיות והשפעה ישירה על פעילויות צבאיות.”

ולא רק עדן מרגישה כך, החיילים שתחת פיקודה מתנדבים להישאר בבסיס מעבר לנדרש מתוך תחושת שליחות.


סגן איה עמית, עין עירון

איה בת 22 ומתגוררת בעין עירון יחד עם הוריה. אחותה שירתה כקצינה בנח”ל ואימה שירתה כחוזרת שירות בתפקיד יועצת ארגונית בחטיבת הנח”ל. איה משרתת כקצינת מבצעים בחטיבת הנח”ל, מצטיינת הנשיא לשנת 2021.

איה התגייסה באוקטובר 2018 ושירתה כסמלת מבצעים חי״ר בגדוד ‘אמיתי’ שבחטיבה הדרומית בעזה, לאחר היציאה לקצונה שירתה כקצינת חמל בחטיבה המרחבית אפרים ולאחר מכן עברה לחטיבת הנח”ל.

איה מספרת: “אבא שלי תמיד אומר שאחריות לוקחים, לא מקבלים. אז יצאתי לקצונה כי הרגשתי שאין דרך אחרת״. היא נבחרה לקבל את אות מצטיינת הנשיא בזכות עבודתה הקשה ומאמציה למלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר. מפקדיה מספרים בגאווה על מקצועיותה ופעולותיה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן