החלו העבודות של חברת "נתיבי ישראל" להכשרת השטח להקמת מחלפים בכביש החוף (כביש 2), לחיבור מערב העיר למרכזה, וזאת כחלק מפרויקט תשתיות לאומי שמוביל משרד התחבורה. הכשרת הקרקע כוללת בין היתר עבודות תשתית תת-קרקעיות, קצא"א, קווי מים, חשמל ועוד. בנוסף מקימים קירות אקוסטיים לצמצום רעש אפשרי מהכביש הבינעירוני, למתגוררים ממערב וממזרח לכביש.
בסיור מקצועי שערך ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן באתר העבודות, הוא עודכן כי הצפי לסיום עבודות התשתית ותחילת הביצוע של הקמת המחלפים מתוכנן בסביבות אוקטובר.
ירדן לביא, מנהלת תכנון בחברת אפשטיין מנהלת העבודות, עדכנה: "נכנסנו לביצוע ומתחילים עבודות מוקדמות, עבודות ביסוס, כלונסאות, קירות אקוסטיים. לאחר מכן צפויות עבודות ביסוס לגשרי אולגה, בעיקר גשר אולגה צפון. משך העבודות כשלוש שנים, ובסיום הפרויקט יהיו בעתיד שני גשרים, שני מחלפים, שבכל אחד מהם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון".
הרחבת גשר גבעת אולגה נכללת במסגרת תת"ל 31, תוכנית תשתית לאומית לשיפור קיבולת כביש החוף באמצעות הוספת נתיבים, שדרוג מחלפים והתאמת הכביש לסטנדרטים של דרך מהירה. במסגרת התוכנית צפוי משרד התחבורה לשדרג קטע שאורכו כ-27 ק"מ בין מחלף חבצלת לבין מחלף זיכרון יעקב, כולל חדרה.
ראש העיר פעל מול משרד התחבורה על מנת שלא יראו את כביש 2 כמקטע אחד, אלא יחלקו אותו למספר מקטעי עבודה, כך שניתן יהיה לעבוד במקטע חדרה הכולל את הגשר בגבעת אולגה, ללא תלות בהתקדמות העבודה במקטעים האחרים. בישיבות העבודה הרבות הדגיש גנדלמן כי נושא מחלף אולגה מצוי בראש סדר העדיפויות העירוני. בנוסף העלה את הצורך בבניית גשר (חדרה מערב, ליד תחנת הדלק), שישמש כניסה נוספת מכביש 2 לחדרה, וזאת בנוסף לכניסה מגבעת אולגה דרך כביש יצחק שמיר ומחלף אולגה צפון.
גנדלמן: "הבהרתי כי מדובר בצוואר בקבוק תחבורתי המהווה פגיעה באיכות החיים ובבטיחות התושבים. העובדה שהמדינה התייחסה לכביש 2 כמקטע אחד, עיכבה מאוד את הטיפול בבעיית גשר אולגה והרחבתו לשני נתיבים לפחות לכל כיוון. אני שמח שמשרד התחבורה נענה לבקשתנו ופועל לפתור את בעיית המחלף ועומסי התנועה באמצעות הרחבת הכביש והקמת שני מחלפים שיחברו את מערב העיר למרכזה, וישפיעו על כלל תוכניות הבינוי והפיתוח בעיר כולה".