Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

האופוזיציה בפרדס חנה-כרכור דורשת דיון חירום בנושא האלימות ברחובות: “תחושת הביטחון של התושבים בשפל”

האופוזיציה בפרדס חנה-כרכור דורשת דיון חירום בנושא האלימות ברחובות: “תחושת הביטחון של התושבים בשפל”

חברי האופוזציה בפרדס חנה-כרכור דורשים דיון חירום מקיף בנושא הוונדליזם והאלימות ברחובות המושבה. "דורשים ישיבה בנושא האלימות ביישוב, אוזלת ידה של המועצה וערעור תחושת הביטחון של התושבים והתושבות, ובעיקר של הנוער היישובי – קל וחומר כשהחופש הגדול כבר כאן. המועצה בתגובה, מפרטת את הצעדים המלאים שנעשו בנושא וראש המועצה תוקפת: "חברי האופוזיציה החתומים על ההצעה לא טורחים להגיע לישיבות וועדות בהן הם חברים ולכן מדובר בלא פחות מזריית חול בעיניי הציבור"

חברי האופוזיציה בפרדס חנה-כרכור דורשים לכנס ישיבת מועצה דחופה שלא מן המניין בנושא האלימות ההולכת וגוברת במושבה.

בחודשים האחרונים, כפי שגם דיווחנו כאן במגדלור ניוז, נחשפים תושבים בפרדס חנה-כרכור לאלימות ברחובות, בגינות הציבוריות ובבניינים. תלונות במשטרה הוגשו אחרי פציעות, איומים ואלימות – אך נדמה כי בגלל אופי המקרים והמעורבים הצעירים, מתקשים במשטרה וברשות למגר את התופעה.

חברי המועצה, ובראשם עו״ד אייל כגן, יו״ר ״ טוב במושבה״, דורשים את כינוסה של המועצה “בנושא האלימות ביישוב, אוזלת ידה של המועצה וערעור תחושת הביטחון של התושבים והתושבות, ובעיקר של הנוער היישובי – קל וחומר כשהחופש הגדול כבר כאן”.

עוד נכתב כי לאחרונה עדים בפרדס חנה להתפרצויות קשות של אלימות בקרב בני נוער ביישוב. “לא מזמן נחשפנו לניסיון של כמעט לינץ’ שלמרבה המזל לאור התערבות תושבים – נמנע אסון. לאחרונה שמענו על בחור בן 22 שנחלץ לעזרתו של אחיו ואחותו והותקף באבנים. שורה של מקרים אלו מצטרפים לשורה של תלונות על וונדליזם ואלימות ברחבי המושבה”.

האופוזיציה מציינת לדוגמה את מפגע הטרקטורונים שלא מטופל ולחוסר המענה שניתן לנוער בעקבות שיבוש חיי היום יום שהגיע בעקבות מגיפת הקורונה.

עו”ד אייל כגן. צילום פרטי
קראו גם:
וונדליזם, רעש ובריונות: בני נוער מטילים אימה על שכונות בפרדס חנה-כרכור והתושבים אובדי עצות (וידאו)
נמשכת האלימות החמורה בפרדס חנה: “הבן שלי הותקף קשות על ידי 10 נערים בשכונת רמז”

“אנו מבקשים לזמן לישיבה את כל הגורמים הנוגעים בדבר”, נכתב, “מנכ”ל המועצה, מנהלת אגף רווחה, עו”סים, מפקד נקודת השיטור העירונית, האחראי על הפיקוח, האחראי על עיר ללא אלימות ואת מנהלת היחידה לחינוך בלתי פורמלי – על מנת לקבל תמונת מצב מעודכנת”.

בין ההצעות לשיפור המצב כותבת האופוזיציה – הגברת השיטור והנוכחות ברחובות, תוכנית חירום מיידית שתוצג תוך 7 ימים מהישיבה לחופש הגדול והקמת צוות שיגיש את מסקנותיו בתוך חודש לפתרונות למצב.

המועצה: יש תוכנית פעולה

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר השבוע כי כבר הוכנה תוכנית פעולה לחופש הגדול – ובכלל. ” היערכות המועצה לקראת חופשת הקיץ וטיפול במקרי אלימות ביישוב החלה כבר במהלך חודש מאי 2021, שם זיהתה המועצה את האתגרים הצפויים במהלך חופשת הקיץ במרחב הציבורי בהיעדר פיקוח הורי, לצד מספר אירועי אלימות להם נדרשה המועצה ואנשי המקצוע לתת מענה.

“המועצה מתגברת נוכחות במוקדים מזוהים כבעייתיים, מנהלים מבצעים נקודתיים בתדירות גבוהה בשיתוף השיטור העירוני ומגבשים תכניות עבודה, בין היתר פדגוגיות כדי להבטיח את שלומם של ילידנו במרחב ביה”ס ומחוצה לו. בתאריך 18.6 התקיים מפגש ראשי רשויות : פרדס חנה כרכור, מנשה, בנימינה גבעת עדה, זכרון יעקב וחוף הכרמל בנושא ביטחון ומוגנות הילדים והנוער. במפגש סוכם על הקמת פורום ביטחון קהילתי אזורי וקידום  פגישה משותפת עם גורמי המשטרה על מנת לטקס עצה לפעולות אופרטיביות להגברת האכיפה והנוכחות ביישובים והשטחים הפתוחים  ולתת מענה רוחבי לנושא.

בנוסף לכך, הוקמה לפני כשלושה חודשים סיירות הורים אשר יוצאים לפארקים הציבוריים ולאתרי מפגשי הנוער ומהווים מבוגר משמעותי במרחב הציבורי. לצד זאת, על לנו לשכוח את האחריות ההורית כלפי ילידיו.

סקירה ודרכי פעולה רשותיים להתמודדות:
12.5.21 דיון במעמד ראש המועצה, הגר פרי יגור עם כלל הגורמים המקצועיים.
27.5.21 דיון שולחנות עגולים והצגת תכנית התערבות שכללו את : חינוך, חינוך בלתי פורמאלי, רווחה, חוק נוער, שפ”ח, פיקוח, משטרה והרשות לביטחון קהילתי.
15.6.21 הצגת התכנית ודיון עם הנהגת ההורים היישובית במעמד ראש המועצה.
15.6.21 פגישת של ראשויות המרחב לטובת הגברת שיתוף הפעולה בנושא ביטחון קהילתי.
6.7.21 ועדה למיגור אלימות והצגת תכנית הקיץ של מחלקת הנוער בשיתוף ברשות לביטחון קהילתי.
כחלק מעיבוי ומתן פתרונות לאתגרים השקיעה הרשות תקציבים נוספים לטובת:
  • מדריך מוגנות לתוך חקלאי
  • העלאת משרת עו”ס נוער בחקלאי ל 100%
  • 5 מדריכי מוגנות במרחב הציבורי (3 פעמים בשבוע בשעות הערב המאוחרות )
  • מפגש היערכות יישובי לעבודת נוער בקיץ (רווחה +חינוך בלתי פורמלי )
  • תכנית קיץ לנוער
  • סיירת הורים
  • מתחם פנאי בטוח לנוער באוגוסט
  • פורום מנהלים אזורי מסיבות אלכוהול וסמים
  • הקמת מרכז למבגר
  • ועדות אכיפה
  • תכניות פדגוגיות

ראש המועצה, הגר פרי יגור: “המועצה פועלת לחיזוק הביטחון האישי והקהילתי באופן שוטף ובתקצוב הולם ולאורך כל השנה. מדובר בנושא חשוב ללא ספק, אך הצעת האופוזיציה מעידה על חוסר ידיעה, חוסר מקצועיות וניתוק מפעילותה של הרשות בנושא. חלק מזה נובע מכיוון שחברי האופוזיציה החתומים על ההצעה לא טורחים להגיע לישיבות וועדות בהן הם חברים ולכן מדובר בלא פחות מזריית חול בעיניי הציבור. הם ימשיכו לדבר (בדיליי) ואנחנו פועלים בשטח”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן