Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

צפו ● תושבים בשכונת שז”ר באור עקיבא זועמים ומפחדים: “הפכנו להיות ‘דרום תל אביב’ של העיר”

צפו ● תושבים בשכונת שז”ר באור עקיבא זועמים ומפחדים: “הפכנו להיות ‘דרום תל אביב’ של העיר”

בניינים מטונפים, הביוב זורם ליד גרמי המדרגות, צינורות המים והגז גלויים לכל, הפסולת בכל מקום, ריחות של שתן וצואה, פרויקט פינוי-בינוי תקוע ועכשיו גם פועלים זרים שהשכירו דירות רבות וגורמות לחשש בקרוב הדיירים ● אסתר ראובן: "אף אחד לא רואה אותנו. מחקו אותנו מהעיר"

“אנחנו מרגישים כמו בדרום תל אביב. יש כאן המון פועלים זרים, הבניינים מתפוררים, הביוב זורם לידינו, וכבר נואשנו. אי אפשר יותר”. כך, בזעם רב ובתסכול עמוק מספרים תושבים בשכונת שז”ר באור עקיבא כי העירייה הפקירה אותם. 

שיטוט קצר בשכונה מעלה מיד את התמונה המדאיגה והקשה: הבניינים מטונפים, הביוב זורם ליד גרמי המדרגות, צינורות המים והגז גלויים לכל, הפסולת בכל מקום, ריחות של שתן וצואה, חצרות הבניינים מלוכלכים ולא מטופלים. אוכלוסייה קשת יום מתגוררת כאן, רבים אנשים מבוגרים שמתקשים לספר על מצוקתם מול העירייה.

תושבי השכונה חוששים לאחרונה ממגמה חדשה: הדירות מושכרות לבני מיעוטים ולפועלים זרים, המסתובבים בלילות בשכונה, מעשנים, שותים וגורמים לחשש רב.

“יש לנו בלגאן מאוד גדול”, מספרת אסתר ראובן, המתגוררת בשכונה. “זו עוגמת נפש. מזה 20 שנה מדברים איתנו על פינוי-בינוי ולא קורה שום דבר. עושים במקום הזה מה שרוצים. מישהו כאן השכיר דירות לערבים, לשחורים, לפועלים. אני כבר לא יוצאת מהבית. נתנו לי גז מדמיע שאני אסתובב עם גז מדמיע בשכונה”.

שכונת שז”ר באור עקיבא, 2020

לדברי ראובן, היא לא יכולה להשכיר את דירתה כי כולם יודעים על מצבה העגום של השכונה. “גרים כאן אנשים מבוגרים, בעלי רקע סוציואקונומי נמוך. מי שעושה רע לאנשים שחיים ברמה נמוכה, יקבל בסוף את העונש שלו משמים, אלוהים הוא גדול. אנחנו נמצאים במדבר. אין מי שידאג לנו. אף אחד לא רואה אותנו, כאילו מחקו אותנו. יש בניינים בשז”ר שכאילו לא קיימים באור עקיבא. אף אחד לא מסתכל עלינו”.

לדבריה, היא חוששת לצאת מביתה ומסתגרת בשעות הערב בבית. “ירדתי לילה אחד, עמדו שם שלושה גברים שדיברו בערבית, באפילה. יש בלוק ממול עם עובדים זרים. אתה יודע לאיזה בהלה ופחד נכנסתי? שותים, יושבים עם בחורות בלילה. אני לא יוצאת מהבית. גם הילדים שלי נמצאים בחרדה לא פחות ממני, כי אני גרה כאן. מה אפשר לעשות?”.

תושב אחר שבחר להישאר בעילום שם מספר: “השכונה נראית כמו חורבה. אתה עולה הביתה ומרגיש כמו בדרום תל אביב. גרפיטי, ונדליזם, מרצפות שבורות והרוסות, ריח הביוב מגיע עד פתח הבית. זוועה. והבעיה היא שאי אפשר לעזוב את המקום, כי מאיפה הכסף? מי ייקח דירה במקום הזה במקומי?”

כזכור, שכונת שז”ר ניצבה לפני מספר שנים כפרויקט דגל ארצי בו מתוכנן פרויקט פינוי-בינוי, התחדשות עירונית. הפרויקט, על הנייר, כולל הריסת הבניינים המיושנים (18 בניינים טוריים ברובם בני 3-4 קומות)  והתשתיות הרעועות של שכונת שז”ר, הפרוסים על שטח של כ-118 דונם.

במסגרת הפרויקט עתידים להיות מפונים 355 דירות בשכונת שז”ר ובמקומן תוקם שכונת מגורים חדשה, מודרנית ומטופחת אשר תמנה 12 מגדלי מגורים בני 25 קומות כ”א ותכלול כ-1,750 דירות בסה”כ. בנוסף, התכנון מדבר על מבני ציבור ומסחר. כאמור, תושבים בשכונה כבר נותרו חסרי אמונה כי התכנית תצא לפועל.

ראובן מוסיפה כי הבניין בו היא מתגוררת הוכרז כמבנה מסוכן המיועד להריסה. “הכל הרוס, הכל שבור. רעידת אדמה יכולה להביא לקריסה שלו. מי שיכול לתת יד, ויעזור לנו, תבוא עליו הברכה”.

את תגובת עיריית אור עקיבא לא ניתן היה להשיג. 

ראובן: “מישהו כאן השכיר דירות לערבים, לשחורים, לפועלים. אני כבר לא יוצאת מהבית”

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן