Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

• קורונה – חדשות מתפרצות || סיכום חדשות יולי-אוגוסט 2020

• קורונה – חדשות מתפרצות || סיכום חדשות יולי-אוגוסט 2020

חדשות מתפרצות קורונה: עדכונים שוטפים במהלך היום על מה שקורה באזור או מעניין בנושאי קורונה

אושר: זה האיצטדיון שיוכל לארח הופעות חיות עד 1,000 איש בקפסולות

25.8, 10:17 || אצטדיון בלומפילד אושר ע”י משרדי התרבות והבריאות לאירוח הופעות ואירועי תרבות בהשתתפות קהל של 1000 איש בישיבה בקפסולות. ההופעות יתקיימו בישיבה ובהתאם להנחיות התו הסגול. בחברת היכלי הספורט פועלים כעת לסגירת לו”ז הופעות שיתקיימו בבלומפילד בימים בהם לא יערכו משחקי כדורגל. בחברת היכלי הספורט שמפעילה את האצטדיון, פועלת כעת לסגירת לו”ז הופעות בימים שבהם לא יתקיימו משחקי כדורגל (N12)

איצטדיון בלומפיד. צילום מויקיפדיה


סקר חדש של משרד הבריאות: כמה אנשים העידו על עצמם שהם שמים מסיכה ביציאה מהבית?

*סקר חדש של משרד הבריאות* : אגף הסברה במשרד הבריאות בחן בימים האחרונים את עמדות הציבור כלפי משבר הקורונה. והתוצאות:
95% מהציבור אומרים שעוטים מסכה בכל יציאה מהבית.
87% מהציבור אומרים שנמנעים מהתקהלויות
81% מהציבור אומרים ששומרים מרחק של 2 מטרים מאנשים
84% מהציבור מעוניינים באכיפה

מהסקר עולה הענות מרשימה של הציבור בכל הנוגע להנחיות לעטות מסכה, לשמור מרחק ולהקפיד על היגיינה.
ניכר כי מהלכי ההסברה האינטנסיביים של משרד הבריאות בכל האוכלוסיות, הצליחו לשנות את ההענות הציבורית להנחיות.
ממצאי הסקר הוכיחו את יעילות ההסברה ועם זאת הציבו בפנינו אתגרים לנושאים נוספים.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: “ההסברה של משרד הבריאות עובדת. עם כניסתי לתפקיד לפני שלושה חודשים קשה היה למצוא עטיית מסכות ברחוב. היום יותר קשה למצוא מי שמפר את ההנחיה החשובה הזאת. אבל מסכות בלבד לא מספיק – חשוב לשמור גם על מרחק ועל הימנעות מהתקהלות. יחד עם הציבור ננצח את הקורונה”.


החל מהבוקר: אלה המדינות שאפשר לטוס אליהן ולחזור ללא צורך בבידוד

16.8, 10:22 || החל מהבוקר (ראשון) ישראלים יכולים לטוס לבולגריה, קרואטיה ויוון ללא חובת בידוד עם שובם ארצה. על היוצאים לחו”ל לערוך בדיקת קורונה בימים שקדמו לטיסה וכן לעבור בדיקת חום בכניסה לנתב”ג. בשלב זה נמצאים צוותים של משרד החוץ במשא ומתן עם לא מעט מדינות באירופה במטרה שיסכימו לקבל תיירים ישראלים. בין המדינות: קפריסין, דנמרק ואיטליה.


בג”צ קבע: עובדים בבידוד לא יהיו זכאים לימי מחלה 

27.7, 14:16 || בג”ץ ביטל את החלטת פרופ’ סיגל סדצקי, ששימשה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, לתת תעודת מחלה אוטומטית לכל שכיר שנמצא בבידוד. עם זאת נקבע כי הביטול ייכנס לתוקף ב-30 בספטמבר.

בית המשפט העליון קיבל למעשה שתי עתירות שהגישו מעסיקים וארגוני מעסיקים כנגד תעודות המחלה הגורפות שהעניקה המדינה לעובדים ששהו בבידוד, וקבע כי חוק דמי מחלה אינו מסמיך את ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות להנפיק תעודת מחלה גורפת לכל העובדים השכירים השוהים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. על כן נקבע, כי תעודת המחלה הגורפת בטלה.

Man in Blue and Brown Plaid Dress Shirt Touching His Hair


הממשלה אישרה את מענקי הסיוע: 750 לכל אזרח, 500 ש”ח לכל ילד

26.7, 16:33 || הממשלה אישרה את תוכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ לחלוקת מענקי סיוע חד פעמיים לכלל אזרחי המדינה, במטרה לעודד את הצריכה והתעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה. על פי תזכיר החוק שאושר בממשלה ויובא בימים הקרובים לחקיקה בכנסת, כל אזרח יקבל מענק של 750 ש״ח, בתוספת 500 ש״ח עבור כל ילד עד הילד השלישי, להורה אליו משולמת קצבת הילדים.

המענק יועבר אוטומטית לכלל האזרחים אשר פרטיהם נמצאים בידי המוסד לביטוח לאומי. סוכם כי הביטוח הלאומי יפנה לאזרחים שאין בידיו את פרטי חשבון הבנק שלהם במטרה להסדיר את העברת המענק. בנוסף, מקבלי קצבאות שונות המפורטות בהצעת החוק, בהם מקבלי קצבת סיעוד, מקבלי קצבת נכות כללית, מקבלי הבטחת הכנסה, מקבלי מזונות, נכה צה”ל ונפגע פעולות איבה נזקקים, עולים חדשים נזקקים, קשישים מקבלי השלמת הכנסה וניצולי שואה נזקקים, יקבלו תוספת של 750 ש״ח ובכך יקבלו מענק מוגדל.

עוד הוחלט, כי מי שהכנסתו השנתית היא מעל 651,000 ש״ח, לא יהיה זכאי לקבל מענק או תוספת למענק. היקף תוכנית המענקים תעמוד על סך של כ-6.5 מיליארד ש״ח.


פיקוד העורף: המסעדות יישארו פתוחות, הים והבריכה לא ייסגרו בסופי שבוע

21.7, 14:30 || התקהלויות והתכנסויות: פיקוד העורף הוציא הודעה על “הסרת הגבלות על שהייה בחופי הים ובבריכות, המסעדות נשארות פתוחות – הוסרו ההגבלות על שהייה בחופי הים ובבריכות רחצה בסופי שבוע. בנוסף, המסעדות יישארו פתוחות וימשיכו לפעול בהתאם לתנאי התו הסגול- עד 20 אנשים בפנים ועד 30 אנשים בחוץ”.


דווקא עכשיו: האחים והאחיות בבתי החולים בארץ – פתחו בשביתה ויעבדו במתכונת שבת

20.7, 8:57 || דווקא בתקופת הקורונה הקשה, ולאחר שלא הצליחו להגיע לסיכום עם האוצר – האחיות והאחים ברחבי הארץ פתחו בשביתה. האתר “מעריב” מפרסם הבוקר כי במסגרת השביתה, יעבדו האחים והאחיות במתכונת שבת, לא יעבוד הצוות הסיעודי בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים, אשפוזי יום; חדרי ניתוח יעבדו במתכונת שבת, כאשר אין ניתוחים אחרי הצהרים אלא דחופים בוועדת חריגים;

בכל מחלקות האשפוז למיניהן יעבדו במתכונת שבת; במחלקות טיפולי נמרץ למיניהן יעבוד צוות סעודי מצומצם; במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידת פריון – יעבוד צוות סיעודי במתכונת מצומצמת; במסגרת בתי ספר לאחיות –הצוות הסיעודי לא יעבוד כלל; לא יבוצעו ססיות וקצ”תים. לא תתבצע עבודה במשמרות של 12 שעות, ובכל מקרה – בדיקות קורונה ימשיכו להתקיים ויתבצעו ללא דיחוי ומחלקות קורונה יאוישו באופן מלא.


הגרף שמראה – בקרוב גם המבוגרים לא יוכלו להתחמק מהקורונה: “הממשלה מנומנמת”

16.7, 10:38 || כותב הרופא אור גפן בפייסבוק: “זה הגרף שממחיש כמה נפיץ הגל השני של הקורונה שממשלת ישראל גררה אותנו אליו.
בזמן שהממשלה התלבטה מה לעשות, אם בכלל, מאז סוף הגל הראשון – הגענו למספר העצום של 24,000 חולים פעילים, עם עוד כ-1,500 שמצטרפים אליהם כל יום. קצב הכפלה של 12 יום, כלומר עוד שבועיים יהיו פה 50,000 חולים.
ולענייננו – מה רואים בגרף? שכרגע מתוך החולים רק 12% הם מעל גיל 60. למה המבוגרים לא נדבקים? כי לעומת הממשלה שהזניחה אותם לחלוטין, האוכלוסיה המבוגרת שומרת על עצמה בבתים וממעטת להחשף. בגלל זה הגל הנוכחי הוא “גל קל יותר”, פשוט מי שחולה הפעם זה בעיקר צעירים.
בקרוב מאוד, כשכמות החולים בארץ תגיע ל-50,000 ול-100,000, למבוגרים לא תהיה יותר יכולת להמלט. הקורונה תסגור עליהם. המחלה תועבר דרך בני משפחה תמימים שיבקרו את הוריהם וסביהם. וכשזה יקרה, המחלקות כבר יהיו מלאות עד אפס מקום ואי אפשר יהיה להציל אותם. ממשלת ישראל תתעוררי!!! תשלחו הודעות לחברי הכנסת שמייצגים אותכם, צאו להפגין, תכתבו פוסטים, תעשו מה שאתם יכולים כדי לגרום לממשלה המנומנמת הזאת לפעול כבר – לפני שיהיה מאוחר מדי”.


האחיות פותחות בשביתה מהשבוע הבא: “לא נותרה לנו ברירה”

15.7, 17:56 || האחים והאחיות בבתי החולים יפתחו בשביתה החל מיום שני, ויעבדו במתכונת חירום. במכתב של הסתדרות האחים והאחיות נאמר כי השביתה באה “בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות. מינעו את יום הכיפורים של מערכת הבריאות.

צילום ארכיון: הלל יפה

מאומת קורונה בן 74 נפטר בבית החולים הלל יפה

14.7, 10:28 || בית החולים הודיע הבוקר (ג’) כי הלילה נפטר מטופל בן 74 מבאקה אל גרביה שהיה מאושפז במחלקה למאומתי נגיף קורונה, זאת למרות מאמצים כבירים של הצוות המטפל. המטופל, שסבל ממחלות רקע, אושפז לפני כ 10 ימים, ומצבו הוגדר קריטי. הודעה נמסרה למשפחתו.

נכון ל- 14.7.2020 מאושפזים במרכז הרפואי הלל יפה 29 מטופלים מאומתים לקורונה: במצב קל – 9, במצב בינוני- 9 ובמצב קשה – 11 (מתוכם 2 במצב קריטי).

צילום: דוברות מד”א

חוזרים להתאמן: ועדת הקורונה אישרה את פתיחתם מחדש של חדרי הכושר והבריכות

13.7, 16:11 || ועדת הקורונה דחתה היום (שני) את בקשת הליכוד לדון מחדש בפתיחת חדרי הכושר והבריכות, אותה אישרה הוועדה מוקדם יותר. בעצם המהלך, אושרה סופית פתיחתם מחדש לאחר שנסגרו לפני ימים אחדים. הדבר עורר תרעומת גדולה, זאת על רקע הנתונים הנמוכים לכאורה, של נדבקי קורונה במקומות אלו.


פרדס חנה-כרכור ובאקה אל גרביה סומנו כ”מוקדי סיכון” בטבלת הקורונה של משרד הבריאות 

12.7, 10:23 || במשרד הבריאות מפרסמים מדי יום את מוקדי ההתפרצות והיישובים בהם נרשמת עליה חדה במספר המאובחנים בנגיף הקורונה. מהטבלה שפורסמה הבוקר עולה כי פרדס חנה-כרכור ובאקה אל גרביה רשמו עלייה משמעותית בקצב התחלואה ב-7 הימים האחרונים.

רק לפני שבוע, היו במושבה 20 חולים פעילים, אולם הבוקר ישנם כבר 51 חולים חיוביים לנגיף. מדובר בעלייה של 19% מדי יום בתחלואה, והיא סומנה בצבע אדמדם בטבלה. בבקה אל גרביה נוספו 60 לחולים בתוך שבוע וכעת מספר החולים המאומתים בכפר עומד על 151 בני אדם. בקה סומנה כ”מוקד סיכון” גבוה יותר לעומת פרדס חנה-כרכור שממוקמת בשלב זה במקום נמוך יותר בטבלת הסיכון.


עוד חוזר הניגון: התאורה במגרשי הספורט באור עקיבא – תופסק בלילות 

9.7, 15:27 || כחלק מהמאצים למנוע התקהלויות בשטח העיר, החליט ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי כי החל מהערב (חמישי) לא תפעל תאורה במגרשים הפעילים ביומיום. צעד דומה בוצע לפני כחודשיים, בגל הראשון של התפרצות הנגיף בישראל.


ילדה בכיתה ג’ בבית הספר של החופש ב’רוטשילד’ אור עקיבא נדבקה בקורונה, הקייטנה תסגר

8.7, 21:50 || הורי תלמידי בי”ס “רוטשילד” של החופש הגדול באור עקיבא קיבלו הערב הודעה כי הנהלת בית הספר התבשרה על ידי משרד הבריאות  כי תלמידת כיתה ג’ התגלתה כחולה מאומתת לקורונה. “בהנחיית מנהל המחוז, ד”ר סער הראל, בית הספר נסגר לאלתר ומחר התלמידים ישהו בבית. לא תתקיים כול פעילות כולל צהרונים. החקירה האפידמיולוגית שמתבצעת ע”י משרד הבריאות החלה, ובהתאם לממצאיה נתנהל ונפעל. אנו מקווים שכולם מרגישים בטוב ומאחלים בריאות איתנה וימים טובים”, נמסר.


הלל יפה בחדרה: חולה קורונה במצב קריטי, 6 נוספים במצב קשה 

8.7, 14:49 || מהמרכז הרפואי הלל יפה שבחדרה מדווחים בצהריים (רביעי) כי במרכז הרפואי מאושפזים 26 מטופלים מאומתים לקורונה. 18 מהמאושפזים במצב קל, אחד במצב בינוני, 6 במצב קשה ו-1 במצב קריטי.

בית החולים פתח מחדש מחלקה נוספת למאומתי קורונה, זיהומיות ב’, לאור התחלואה הגוברת ומורכבות המטופלים המגיעים.


שנת הלימודים הקרובה בשגרת הקורונה: צמצום פערים לימודיים ודגש על מעברים בין שכבות הגיל 

17.8, 17:29 || לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”א, מפרסם היום (ב’) משרד החינוך את התכנית הפדגוגית שתלווה את שנת הלימודים הקרובה, על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

שנת הלימודים תתאפיין בגמישות ניהולית ופדגוגית, כדי לאפשר למנהלי מוסדות החינוך להוביל את העשייה החינוכית בדרכם. בתוך כך, במהלך השנים הקרובות המשרד יוביל שורה של מהלכים לחיזוק מעמדו של המנהל, בהם: הפחתת הבקרה על בתי הספר והרחבת היקף הסמכויות והמשאבים שיעמדו לרשותו.

כחלק משגרת הלימודים והתאמת המערכת ללמידה במאה ה-21, מניח המשרד תשתית ארוכת טווח למערך הלימוד הדיגיטלי, והפיכתו לנדבך משמעותי בתוך ליבת ההוראה.

בשנת הלימודים תשפ”א יחזק המשרד את הקשר, את הזהות ואת אהבת התלמידים לארצם, למורשתם ולהיסטוריה של מדינת ישראל, וכמו-כן יפעל המשרד לחיזוק ערך הגיוס המשמעותי לצה”ל.

בתחילת שנת הלימודים:
▪ יושלם החומר הלימודי וסגירת פערים מהשנה הקודמת.
▪ ייעשה מיפוי פנימי לזיהוי פערים לימודיים: מומלץ להשתמש בכלים הפנימיים אשר פותחו על ידי ראמ”ה (רשות ארצית ללמידה והערכה).
▪ חיזוק מיומנויות הלמידה מרחוק: לשם כך, במסגרת הלמידה בתוך מוסדות החינוך, ייעשה תרגול של למידה דיגיטלית ולמידה שיתופית בכיתות.

בימים הראשונים ללימודים:
גילאי 3
▪ ביום הראשון ללימודים ההגעה תהיה מדורגת בקבוצות קטנות, 5-6 ילדים, לפי לוח זמנים שתפרסם הגננת. הפעילות תהיה קצובה, וההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, או שישהו בחצר כשהם עוטים מסכות.
▪ ביום השני ללימודים הגעה מדורגת ב- 2 קבוצות, על פי לוח זמנים שתפרסם הגננת. ההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, ובתום הפעילות יאספו את ילדיהם.
החל מהיום השלישי פעילות הגן תהיה בין 14:00-08:00.

גילאי 4-5
▪ פעילות רגילה, החל מהיום הראשון. מומלץ להכין סרטון קצר או מצגת, כדי להציג את הצוות, את מבנה הגן ואת המרכזים והחצר.

כיתה א’
▪ הגעה מדורגת, בקבוצות של עד 10 תלמידים.
▪ לכל תלמיד יתלווה הורה אחד.
▪ קבלת התלמידים בבית הספר תתקיים במתחמים נפרדים.
▪ במתחם לא ישהו יותר מ-20 אנשים.
▪ תכנית הלימודים תכלול בתחילתה השלמת תהליכים חסרים מתקופת הגן – ומיד בהמשך הקניית מיומנויות של קריאה וכתיבה.

כיתה ז’
▪ פעילות היכרות, שיחות אישיות, טקס פתיחה פיזי וטקס וירטואלי, ופעילות להגברת החוסן ולאיתור קשיים ומצוקות.

כיתה י’
▪ פעילויות גיבוש, הכרות עם הכלים הדיגיטליים ומוכנות לבחינות הבגרות, היערכות למעורבות חברתית גם באמצעים דיגיטליים.

בגרויות:
היבחנות ב-6 מקצועות חיצוניים

▪ כל 3 מקצועות החובה: מתמטיקה, אנגלית, שפת אם.
▪ 2 מקצועות מתוך אשכול הומניסטיקה: ספרות, תנ”ך, היסטוריה או אזרחות (סה”כ במצטבר: 2 מקצועות)
▪ מקצוע אחד מתוך המקצועות המוגברים (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב, אומנות, גיאוגרפיה, מחול, תקשורת, שפות, תאטרון, חינוך גופני ועוד).

▪ מועדי בגרויות נוספים, עבור תלמידים חולים או בבידוד: בכל מקצוע יתקיימו שני מועדים (מועד רגיל ומועד השלמה).

מיקוד חומר הלימוד לבגרויות:
▪ מתמטיקה 5-4 יחידות: חומר הלימוד צומצם בכ-10%. בכיתה י”א בחירת 5 מתוך 8 שאלות, בכיתה י”ב בחירת 3 מתוך 5 שאלות.
▪ מתמטיקה 3 יחידות: צבירת ניקוד, כדי להגדיל את סיכויי התלמיד להצליח בבחינה.
▪ עברית, ערבית, אנגלית, ואשכול הומניסטיקה (היסטוריה, ספרות, תנ”ך, אזרחות): חומר הלימוד צומצם ב-30%.
▪ הגבר עיוני וטכנולוגי (5 יחידות): חומר הלימוד צומצם ב-20%.

עקרונות הלמידה מרחוק:

על יסודי – בשגרת קורונה
▪ פיתוח מיומנויות למידה עצמית.
▪ פיתוח מיומנויות בקרה עצמית אחר קצב ההתקדמות בלימודים ועמידה ביעדים.
▪ שילוב שיח רגשי.
▪ יחס מותאם לאוכלוסיות ייחודיות.
▪ מתן משוב רציף לתלמידים.

יסודי – בשגרת קורונה (כיתות ה-ו’)
▪ זמן למידה רציפה מומלצת: עד 30 דקות.
▪ מעבר מדורג ללמידה מרחוק – הסתגלות והיערכות של המורים ושל התלמידים.
▪ מפגש ברמת הכיתה, בקבוצות קטנות, בזוגות וגם באופן פרטני.

בהינתן סגר והפסקת הלימודים במוסדות החינוך (גן-כיתה ד’):

▪ פעילות מקוונת רציפה מומלצת: מומלץ 20 דקות לפעילות בגן ו-30 דקות לשיעור ביסודי.
▪ חיזוק הקשר האישי בין היל תןדים לגננת באופן רציף ובאמצעים מגוונים.
▪ חיזוק התקשורת עם הורי הילדים.


שר החינוך במסיבת עיתונאים: “אנחנו נחושים לפתוח את שנת הלימודים ב-1 לספטמבר”

6.8, 18:12 || שר החינוך יואב גלנט קיים אחר הצהריים מסיבת עיתונאים מיוחדת בנוגע לתוכנית לפתיחת שנת הלימודים. בין היתר: למידה משולבת מרחוק ובחצאי כיתות של עד 18 תלמידים. פתרונות שונים בישובים ובבתי ספר שונים. “זו תהיה פתיחה שונה משנים קודמות. זמן ההיערכות קצר, המשימה מורכבת, פתיחת שנת הלימודים תלווה בקשיים. נתמודד עם כל קושי. אנחנו נחושים לפתוח את שנת הלימודים ב-1 לספטמבר. לא הכל יהיה מושלם. אי אפשר בשנה של קורונה לאפשר לימודים של כולם. אמצעי הקצה לא יגיעו לכל המקומות, לא יגיעו ביום הראשון”.


הוכפל קנס על אי-עטיית מסיכה מ-250 ל-500 ש”ח, אבל יש גם בשורה מעודדת

6.7, 10:40 || וועדת החוקה אישרה הבוקר את העלאת הקנס על המסיכות ל-500 שקל. שבעה מחברי הועדה הצביעו בעד, וארבעה התנגדו. הצעת החוק להגדלת הקנס תעבור כעת, ייתכן שאף היום, לאישור מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. כמו כן, מחייב התיקון להכפלת הקנס את את השוטר להפעיל שיקול דעת ולתת אפשרות לתקן את הליקוי ולחבוש את המסיכה בטרם יטיל את הקנס. (ארצי חלפון ואתר סרוגים)

החל מהיום (שני): מדינות נוספות מתווספות לרשימת המדינות הירוקות ויכולות להיכנס לארץ

31.8, 9:11 || משרד הבריאות מפרסם הבוקר את רשימת המדינות שמצטרפות לרשימה שאושרה ביום 16.8.2020 ועניינה – מדינות ירוקות. הנכנסים לישראל “ממדינות ירוקות” לא יחויבו לשהות בבידוד. רשימת “המדינות הירוקות” תעודכן אחת לשבועיים באתר משרד הבריאות. הרשימה המעודכנת: אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, הונגריה, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין, קרואטיה ורואנדה.

יודגש, כל הנוסעים מישראל ואליה, יחויבו למלא הצהרת בריאות מקוונת, טרם כניסתם לטרמינל בישראל או טרם עלייתם לטיסה במדינת המוצא, באתר האינטרנט של משרד הבריאות.
על הנוסעים לוודא את דרישות מדינת היעד, לרבות מדיניות הכנסת נוסעים מישראל ודרישת הבדיקות, המשתנות בין מדינה למדינה לאור מגפת הקורונה. הנוסעים מתבקשים לעטות מסכה ולשמור על כללי הריחוק החברתי גם במדינות היעד. למען הסר ספק, נוסעים הנכנסים ממדינות שאינן ירוקות מחויבים לשהות ב-14 ימי בידוד. אין חובת בדיקה לשבים ממדינות ירוקות או שאינן ירוקות.


באים לארוחת צהריים? קבינט הקורונה אישר את הגדלת ההתקהלות ל-20 בני אדם בחלל סגור

17.8, 9:50 || השרים בקבינט הקורונה אישרו במשאל טלפוני תיקון למגבלות ההתקהלות. לפי התיקון, במסעדות, מקומות ציבוריים, בתי עסק ובתי תפילה יוגבל מספר האנשים ל-20 איש בחלל סגור ללא קשר לגודל המקום, ו-30 איש בחלל פתוח, ובלבד שניתן יהיה לשמור על ריחוק של 2 מטרים בין אדם לאדם. אם לא תתקבל החלטה אחרת בוועדת החוקה של הכנסת, ייכנסו התקנות לתוקפן מחר ב-19:00 (ynet)


פעוט כמעט הפך עיוור – בגלל אלכוג’ל. רופאים: “הסכנה לעין בפגיעה ישירה הוא גדול ביותר” 

3.8, 14:15 || בחודש האחרון טופלו במיון העיניים בבית החולים שערי צדק שלושה מקרים של ילדים ותינוקות עקב פגיעות עיניות משמעותיות כתוצאה משימוש בנוזלי חיטוי אלכוהוליים לידיים האחד קל, השני בינוני והאחרון שבהם, י.ש ילד בן 4, שנפגע באופן קשה ביותר לאחר שכמות גדולה הותזה לעינו השמאלית בזמן שהותו בפעוטון. הוא הובהל למיון בשערי צדק, שם זוהתה בבדיקה פגיעה קשה בקרנית ובלחמית העין שכמעט הובילה לעיוורון. הילד הורדם לצורך שטיפה וניקוי יסודיים של העין.

עקב הפגיעה הקשה י.ש אושפז כאשר כל כמה ימים הורדם לצורך בדיקה וטיפול. לאחר 10 ימים הוא שוחרר ונמצא כעת תחת מעקב. למרבה המזל לא צפויה פגיעה בראייתו.

“האלכוהול שבחומרי החיטוי הביתיים הורג נגיפים כמו שהוא הורס תאים אחרים” אומר ד”ר ישי ווייל, רופא עיניים בכיר ביחידת הקרנית במרכז הרפואי שערי צדק. “כשהחומר פוגע בחלק החיצוני של העין הוא גורם להרס חלבונים ותאים, ובעקבות דלקת קשה בעין או זיהום הפגיעה יכולה להגיע לכדי עיוורון. בנוסף, בפגיעה בתאי הגזע של הקרנית עלולה לגרום לעכירות, לצמיחת כלי דם על פני הקרנית ולפגיעה קשה בראיה”.

Sterilization Equipment, Covid 19, Alcohol, Sanitizer
אילוסטרציה

ד”ר ווייל מוסיף: “צריך לזכור שכאשר אנו שמים בבית את התכשיר בגובה נח לשטיפת ידיים של מבוגר, זהו פחות או יותר בגובה הראש של הילדים. ולכן כאשר ילד ניגש לחטא את ידיו ומפנה את פיית התכשיר לכיוונו, הוא מסתכן בכך שנוזל יותז לפניו, ובפרט לעיניו. הסיכון לעין בפגיעה ישירה כזו הוא גדול ביותר. כדי להימנע מפגיעות מסוג זה יש צורך להגביר מודעות בקרב ההורים שיש להרחיק מחטאי ידיים מהישג ידם של ילדים באותה מידה שמרחיקים מהם חומרי ניקוי. בנוסף, יש רצוי לרכוש את תכשירי חיטוי הידיים עם פיה בעלת זרוע הפונה כלפי מטה. בצורה כזאת, גם אם יותז חומר, הוא יגיע לרצפה ולא לפניו של הילד”.

ניהול מהיר ונכון של פגיעת חומר כימי בעיניים בכלל, יכול לעשות את ההבדל בין ילד שיחלים ללא פגע ובין מטופל שיאבד את הראיה. ד”ר ווייל ממליץ כי במידה ובכל זאת ילד בקרבתכם נחשף לחומר כימי בעיניו, יש לשטוף את העיניים היטב במי ברז למשך כ-20 דקות לפחות, עוד לפני הפינוי למיון.

“הגננת התקשרה אלינו לעדכן שי.ש נראה סובל במיוחד לאחר שחומר חיטוי אלכוהולי שנמצא בשימוש נפוץ בגן הותז לעינו. מספר אביו של י.ש. “ביקשתי מהגננת שתשטוף לו את העין אך למרות זאת, התקשרה להגיד שהוא לא נרגע. לבסוף הגעתי על מנת להרגיע אותו מבלי לחשוב שנשקפת לראייתו סכנה. י.ש לא הפסיק לבכות, וכשהגענו הביתה והבטתי בעין חשכו עיניי, סף העין התחתון התנפח וממש לא ניתן היה לראות את העין. לא דמיינתי שהחומר התמים הזה עלול לגרום לנזק בקנה מידה שכזה.

“הגענו למיון שם ביצעו לעינו של י.ש שטיפה חזקה תחת הרדמה והוא קיבל סדרת טיפולים דומים במהלך שבועיים בהם היה מאושפז במחלקת הילדים. י.ש יזדקק בתקופה הקרובה לטיפות אך תודה לאל שהראייה שלו ניצלה אנו אסירי תודה לצוות שטיפל בו באופן מידי ומקצועי. הייתי רוצה להזהיר את כל ההורים והגננות. זה לכאורה נראה כמו חומר תמים שנגיש לכולם ללא סימון אזהרה, אך ברגע אחד עלול לגרום לאבדן ראייה בילדים ולנזקים אדירים”.


קוצרה תקופת היציאה מבידוד של מחלימים מקורונה (מי שחלו והחלימו)

משרד הבריאות הבהיר היום כי המשרד אימץ למעשה את המלצות ארגון הבריאות העולמי וקיצר את תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד של מחלימים מקורונה (מי שחלו והחלימו).  תקופה הבידוד לנדרשי בידוד עקב חשיפה לחולה או חזרה מחו”ל לא השתנתה, ועומדת עדיין על 14 ימים מלאים.

ובפירוט:
1. במקרה של חולה עם תסמינים שמועד תחילתם ידוע: מרגע שעוברים 10 ימים מהופעת התסמינים, ועוד לפחות שלושה ימים נוספים ללא תסמינים (סה”כ לפחות 13 יום), בסמכות רופא לאשר החלמה, ללא צורך בבדיקה נוספת לקורונה.

2. חולים עם תסמינים שלא ידוע מועד תחילתם: בסמכות רופא לאשרו כמחלים 10 ימים לאחר קבלת התוצאה החיובית, ובתנאי שחלפו לפחות שלושה ימים מחלוף התסמינים – ללא צורך בבדיקה נוספת לקורונה.

3. חולים ללא תסמינים: במקרה של חולים ללא תסמינים, בסמכות רופא לאשר החלמה לאחר שחלפו 10 ימים מרגע קבלת התוצאה החיובית, ללא צורך בבדיקות נוספות לקורונה.

כאמור, האישור בסמכות רופא בלבד ובכפוף לתנאים נוספים המפורטים בהוראה.


מחלקת הקורונה בהלל יפה: מטופל נוסף שהובא לבית החולים – נפטר

20.7, 13:45 || מבית החולים ‘הלל יפה’ בחדרה דיווחו כי הבוקר (ב’), לאחר מאמצים רבים של הצוות המטפל, נפטר מטופל בן 78 תושב לוד, שהגיע לפני כ 5 ימים ממוסד בחדרה לאחר שאומת לקורונה. האיש סבל ממחלות רקע והוגדר במצב קריטי מיום אשפוזו. הודעה נמסרה למשפחה.

נכון ל- 20.7.2020 מאושפזים במרכז הרפואי הלל יפה 36 מטופלים מאומתים לקורונה בשתי מחלקות ייעודיות – במצב קל – 9, במצב בינוני- 7 ובמצב קשה – 20 (4 מהם במצב קריטי).

דוברות הלל יפה

מטופלת בת 63 שהובאה להלל יפה ממוסד בחדרה נפטרה במחלקת הקורונה

19.7, 13:14 || במהלך הלילה נפטרה מטופלת בת 63 ממוסד בחדרה מאומתת לקורונה, שסבלה ממחלות רקע רבות, ואושפזה לפני כשבועיים. בשבוע האחרון מצבה הלך והדרדר והיא נפטרה לאחר מאמצים רבים של הצוות להיטיב את מצבה. הודעה נמסרה למשפחה.

נכון ל- 19.7.2020 מאושפזים במרכז הרפואי הלל יפה 35 מטופלים מאומתים לקורונה בשתי מחלקות ייעודיות: במצב קל – 11, במצב בינוני- 6 ובמצב קשה – 15 (5 מהם במצב קריטי).


בדרך לסגר? ההצעה על השולחן: סגירת בתי כנסת, חופי הים, מסעדות, בריכות שחייה וחדרי כושר

16.7, 10:38 || בדרך לסגר? ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים בצהריים דיון עם שרים וגורמי מקצוע במערכת הבריאות והאוצר, זאת בעקבות העלייה במספר חולי הקורונה. היקף התחלואה הגיע הבוקר (חמישי) לשיא יומי חדש – 1,758.

זה לא סוד שראשי מערכת הבריאות לוחצים להגבלות חדשות בעקבות העלייה בתחלואה. על פי המסתמן, המל”ל (המועצה לביטחון לאומי) ומשרד הבריאות יציגו לנתניהו רשימה של מגבלות נוספות. המגבלות שצפויות לעלות על הפרק:

  • הגבלת ההתקהלויות בציבור ל-10 אנשים בלבד (כולל בבתים)
  • סגירת בתי הכנסת
  • סגירת חופי הים, מסעדות, בריכות שחייה וחדרי כושר
  • צמצום היקף התחבורה הציבורית

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קללות, יריקות ו’זונות יהודיות’: חשש כבד של בנות פרדס חנה כרכור מבני מיעוטים

תושבת המושבה תיארה כיצד בני מיעוטים, חלקם עובדי גינון, מטילים אימה בשעות הבוקר, בכלל זה חסימה מכוונת של מסלולי הליכה, קללות וגם הביטוי המזעזע שבכותרת. “בבקשה תמנעו את האסון הבא”, כתבה בפנייה למועצה | המועצה: “האירוע המתואר אינו דווח למוקד”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן