Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שווה כמו כולם: ליבי בת ה-8 מחדרה נפגשת עם בעלי מוגבלויות ומקבלת הצצה לחיים

באתר "שווים" ראיינו את ליבי והוריה, על ההתמודדות עם מוגבלויות * ההורים: "הכול היה תקין לאורך כל ההיריון וגם בלידה עצמה, אבל אחרי כשמונה שבועות התחלנו להבין שמשהו לא כשורה"
ליבי לוקצקי - צילום באדיבות המשפחהליבי לוקצקי. באדיבות המשפחה מתוך האתר שווים

ליבי לוקצקי בת ה-8 מחדרה, היא ילדה חייכנית ושמחה, שנאלצת לבלות לא מעט מזמנה בטיפולים: פיזיותרפיה, הידרותרפיה, וריפוי בעיסוק. לפני כשנה ליבי עברה ניתוח ברגלה השמאלית ליישור כף הרגל. היא הולכת בצליעה קלה, ולרגלה מחוברים סד ומכשיר הליכה בשם ביונס.

“הכול היה תקין לאורך כל ההיריון וגם בלידה עצמה, אבל אחרי כשמונה שבועות התחלנו להבין שמשהו לא כשורה”, מספרת אימה, כרמית, לאתר “שווים”. “אחרי שנה ואינספור בדיקות קיבלנו את האבחנה: לליבי יש CP – שיתוק מוחין”, היא אומרת.

“השקענו שעות רבות של מאמצים וטיפולים עד שהיא הגיעה למצב שהיא מתפקדת כמעט באופן עצמאי היום”, מספרת לוקצקי, “ליבי לומדת בבית ספר במסגרת רגילה עם עזרה של הסייעת – שהיא פחות שלה ויותר של הכיתה, כפי שאנו מכירים את המצב כיום”.

הילדה היחידה בעולם עם סד?

ליבי חלמה להיות עצמאית מאז ומתמיד, וכבר בכיתה א’ החלה להשוות את עצמה לילדים אחרים בכיתה. “היא הייתה שואלת אותי אם היא הילדה היחידה עם סד בבית הספר, או בעולם כולו”, נזכרת האם, “מאז שהיא נולדה התמקדנו בצד הפיזי ובטיפולים הרבים, ושכחנו בכלל את הפן הנפשי והתסכולים הרבים שחוותה”.

לוקצקי הפגישה את ליבי עם רון, שכן של המשפחה שלנו שקצת יותר מבוגר ממנה וחי עם שיתוק מוחין. רון היה כוכב הסרט התיעודי “היה-היה ילד” מ-2019, שהיה מועמד לפרס אופיר.

“הם נפגשו, דיברו והוא גם הזמין אותה לפיצה וזה היה נחמד, אבל חיפשתי הרבה יותר”, היא אומרת, “במקרה, גללתי בפייסבוק והופיעה לי המודעה של ‘מכחול’. זו עמותה שמפגישה בין ילדים עם מוגבלות למלווים בוגרים עם מוגבלות, שהקושי שלהם נתן להם יכולת להוות דוגמה לילדים הקטנים”.

לכתבה המלאה באתר שווים הקליקו

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן