Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

המתנ”ס והספריה באור עקיבא מושבתים החל מהיום; יו”ר ההנהלה: “התקציבים להפעלתם – הופסקו”

יו"ר הנהלת המתנ"ס שלום שבתאי תקף הבוקר את הנהגת העיר: "אנשי ציבור שפוגעים בחינוך, בתרבות, ובמשאב כמו הספריה מועלים בתפקידם ואין להם כל זכות קיום" ● מ"מ ראש העיר יוסיפוב התבטא בנושא בשתי ישיבות מועצת העיר האחרונות: "אם העובדים יהיו בגוף עירוני - תהיה יציבות" ● קבוצת תושבים פתחה בעצומה: "תפתרו את הסוגיה"

מספר ימים לאחר ישיבת מועצת העיר הסוערת בעניין משכורות העובדים ופעילות המתנ”ס באור עקיבא, החל מהבוקר (שלישי) יושבתו המתנ”ס והספרייה מפעילות.  

על רקע המחלוקת סביב המתנ”ס, בעניין העברת 10 עובדי המתנ”ס והספרייה לחסותה של עמותת יפתח העירונית, במקום המצב כיום – תחת חסות עמותה מעין עירונית או פרטית, נתגלעו חילוקי דעות בין מ”מ ראש העיר שמחה יוסיפוב לבין יו”ר הנהלת המתנ”ס עו”ד שלום שבתאי.

“ההתעללות במתנ”ס, בעובדיו ובתושבים נמשכת”, כתב הבוקר עו”ד שבתאי. “אחרי שסגן ראש העיר הזמני החליט במצח נחושה להעביר את הצהרונים, פרי יצירתו של המתנ”ס להפעלה ע”י גורם חיצוני המקשה על ההורים, הוא ממשיך לפגוע בחינוך הבלתי פורמלי ובפעילות התרבותית העניפה במתנ”ס”.

“הקצבות שהגיעו למתנ”ס ממשרד החינוך תקועות עד היום בעירייה והיא עושה בהם שימוש אסור (גניבת כספים לאור היום מהמתנ”ס ומהתושבים). הקצבות קבועות שנעשות מזה עשרות שנים ע”י עמותת יפתח והעירייה למימון הפעילות וכיסוי שכר העובדים – הופסקו לחלוטין בחוסר אחריות משווע”.

יו”ר הנהלת המתנ”ס, עו”ד שלום שבתאי

“עובדי המתנ”ס ניסו בכל כוחם להמשיך ולהפעיל את המתנ”ס מתוך אמונה בתפקידו של המתנ”ס כמגדלור של תרבות בעיר. בחודש האחרון הוחזרו מאות ילדים לפעילות בחוגים. חבורת הזמר שבה לפעול. ערבי זמר. סטודיו מרילו, הספריה….. אבל, די !!! בצד כל אלה, זכאים עובדי המתנ”ס לתשלום שכרם במועד.

“אנשי ציבור שפוגעים בחינוך, בתרבות, ובמשאב כמו הספריה מועלים בתפקידם ואין להם כל זכות קיום. כל הטענות נגד המתנ”ס הם “קשקוש” אחד גדול. הסיבה פשוטה. פוליטית ופוליטית בלבד”.

קראו גם: 

צפו: עימות קולני בין יוסיפוב לנקש בנושא המשכורות של עובדי מתנ”ס אור עקיבא – וסילוק המנהל מהישיבה [וידאו]

המתנ”ס והספרייה באור עקיבא יעברו לעמותת יפת”ח. מ”מ ראש העיר, יוסיפוב: “תופסים אותנו בגרון”

משבר החינוך הבלתי פורמאלי: הצהרונים בגנים באור עקיבא עוברים מהמתנ”ס לחברה פרטית

שבתאי כתב עוד כי “דווקא בתקופה זו שלאחר שנת הקורונה היינו מצפים למעט יותר רגישות ולא לאטימות. בחודשים האחרונים הופסקו לחלוטין התקציבים להפעלת המתנ”ס. במצב זה, החליטה אתמול ועדת הכספים במתנ”ס, על דעת ועד העובדים ועובדי המתנ”ס, להוציא את העובדים לחל”ת עד שיוסדר נושא העברת הכספים למימון המשכורות והפעילות לטובת הקהילה בעיר.

“כל פעילות המתנ”ס, כולל הספריה יושבתו החל מהיום. יום עצוב למערכת החינוך בעיר ולמתנ”ס שאמור השנה לחוג יובל להיווסדו. מגדלור התרבות בעיר – כבה”.

מ”מ ראש העיר, שמחה יוסיפוב. צילום: דוברות עיריית אור עקיבא

לפני כחודשיים, בעת ההצבעה על הצעת יוסיפוב על העברת עובדי המתנ”ס והספריה לעמותת יפת”ח, אמר מ”מ ראש העיר, כי “מאחר ויש בעיות קשות עם השכר של העובדים והיציבות של העובדים, אני מבקש להעביר את פעילות העובדים לעמותת יפתח שהיא בשליטה מלאה של העירייה. זהו צעד שיביא לחיסכון, גוף אחד יבצע את כל הפעילות ולעובדים יהיה ביטחון, כי הם יהיו עובדים בגוף עירוני”.

בתו כך, קבוצת תושבים, חברי קבוצת “אור לעקיבא”, פתחו הבוקר בעצומה החדשה לאור ההתפתחויות החדשות, בדרישה להביא לפתרון הסוגייה בהקדם. “לאור המשבר החוזר ונשנה אנו תושבי אור עקיבא, מצפים מהנהגת העיר לדאוג לפתרון מיידי לטובת עובדי המתנ”ס והספריה, וכן לדאוג לרווחת התושבים להמשך פעילות סדירה. אנו מבקשים לקבל שירות בסיסי שמגיע לנו כתושבים ובנוסף לדאוג לכך שזכויות העובדים ישמרו במלואם”.

למעבר לעצומה – ליחצו כאן. 

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן