Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חשבונות המים של תושבים בחדרה יצאו גבוהים מהרגיל, ותושבים פתחו בעצומה

חשבונות המים של תושבים בחדרה יצאו גבוהים מהרגיל, ותושבים פתחו בעצומה

המשנה לראש העיר חדרה בועז ביטון, דורש לקיים ישיבת מועצה מיוחדת בנושא, ולדבריו, "בשבועות האחרונים התקבלו בלשכת המשנה לראש העיר בועז ביטון, תלונות רבות על כך שתושבים מקבלים חשבונות מים גבוהים מאד מהרגיל ללא שום סיבה הנראית לעין" || "מי חדרה": "תעריפי המים נקבעים על ידי רשות המים הממשלתית והינם אחידים בכל הארץ. הרשות פרסמה הנחיה להגדלה זמנית של כמות המים למשפחה לתעריף הראשון"

תושבים רבים בחדרה טוענים כי חשבונות המים שקיבלו לאחרונה היו גבוהים בהרבה ממוצע הצריכה החודשי שלהם. תלונות רבות עלו בימים האחרונים, גם ברשתות החברתיות, על חשבונות מים “מנופחים וגבוהים” שקיבלו תושבים, שרבים מהם פנו גם לעירייה עצמה ולחברי מועצת העיר. 

המשנה לראש העיר חדרה בועז ביטון, דורש לקיים ישיבת מועצה מיוחדת בנושא, ולדבריו, “בשבועות האחרונים התקבלו בלשכת המשנה לראש העיר בועז ביטון, תלונות רבות על כך שתושבים מקבלים חשבונות מים גבוהים מאד מהרגיל ללא שום סיבה הנראית לעין”, מציין ביטון.

“גם הרשתות החברתיות התמלאו בתלונות מעין אלה אשר מהם עולה תמונה עגומה של עשרות תושבים מהעיר חדרה אשר מלינים על הגדלת חשבונות המים שלהם שעלו בעשרות ומאות אחוזים. תושבים פתחו בעצומה ברשתות החברתיות תחת הכותרת “עצירת שוד המים של מי חדרה”, העצומה זכתה לעשרות שיתופים, ובתוך זמן קצר חתמו בה למעלה מ-500 מתושבי חדרה”.

המשנה לראש העיר, בועז ביטון || צילום: מהפייסבוק

במכתב דחוף ששלח ביטון לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן נכתב כי “העלייה החדה במחירי המים הביאה לכך שתושבים רבים אינם מסוגלים לשלם את חשבונות המים הגבוהים. מתלונות שהגיעו לידינו, עולה כי המצוקה חוצה אוכלוסיות וגילאים וכוללת פגיעה גם במשפחות ויחידים ממעמד הביניים. המצוקה קשה במיוחד בקרב משפחות ויחידים המתקיימים מהכנסה נמוכה, קשישים ואנשים בעלי מוגבלויות”.

למשל, תושבת רחוב צפרה פנתה לביטון וציינה כי “ממוצע הצריכה שלי הוא בין 20 ל-23 קוב ובחודשים האחרונים הוא עלה פלאים והגיע לצריכה ממוצעת של 33 קוב. זה פשוט לא הגיוני, אין שום סיבה שהצריכה שלי תעלה לממדים כאלה. חברה שלי שהתלוננה גם שהעלו לה את צריכת המים הציעו לה לבדוק את מונה המים, לטענתם המונה נמצא תקין והיא חויבה לשלם על בדיקת המונה”.

גם תושב רחוב הרב קוק טוען כי “מזה מספר חדשים אני מקבל חשבונות מים מאד גבוהים. זה לא שמחייבים אותי על הצריכה הפרטית, על פי הנתונים בחשבון המים, החיוב גבוה בעקבות “צריכה משותפת” גבוהה מאד. למשל בחודש האחרון חייבו אותנו על צריכה משותפת של 24 קוב, בזמן שהצריכה הממוצעת שלנו היתה לכל היותר 6 קוב. גם אם יש לנו  נזילה, לא הגיוני שהבניין צרך כמות של 440 קוב”.

בסיום המכתב הדגיש ביטון כי “חשוב לי להבהיר בפניה זו, כי אינני חס וחלילה, קובע עובדה או מטיל דופי בהתנהלותה של תאגיד “מי חדרה” שהינה מתאגידי המים הטובים בישראל. או בהתנהלותו של מנכ”ל התאגיד מר שי פרץ, המפורסם בשער בת רבים כמנהל איכותי וטוב המנהל את החברה מזה שנים רבות ביסודיות ובמקצועיות. אך כשלוחי ציבור המשרתים את הציבור הרחב תושבי העיר חדרה, חובה עלינו לדעת תשובות ברורות.”

“העלייה בצריכת המים הביתית בחלק גדול מהמקרים הינה בכמות שמעבר לכמות המוכרת המחושבת בתעריף הראשון הנמוך”

בשיחה שקיים השבוע המשנה לראש העיר עם מנכ”ל תאגיד “מי חדרה” שי פרץ, עלתה הטענה כי בחודשים האחרונים בעקבות נגיף הקורונה (covid 19) אנשים נמצאים יותר זמן בבית וכפועל יוצא מבזבזים יותר מים, וכפי שידוע התעריף של כל קוב נוסף מעבר לכמות המוגבלת הוא יותר מכפול.

אך האזרחים טוענים אחרת. תושב שכונת גבעת אולגה מציין כי “אם המחיר היה גבוה ב-5%, 10% עוד היה אפשר לחיות עם זה, אבל לתלות בקורונה עליה של עשרות אחוזים זה לא יותר מאחיזת עיניים”. בהמשך הוא מבקש למסור: “אני נמצא בקבוצת וואטסאפ אשר מונה מאות תושבים מהעיר חדרה, התבקשתי על ידם לנצל את הבמה ולהודות לבועז ביטון בשם התושבים על כך שהוא תמיד נמצא שם בשביל האזרח הקטן ומנסה לקבל בשבילנו תשובות”.

תושב גבעת אולגה: “לתלות בקורונה עליה של עשרות אחוזים זה לא יותר מאחיזת עיניים” || אילוסטרציה

מתאגיד המים “מי חדרה” נמסר בתגובה: “בשל משבר הקורונה השהות הממושכת בבית, בעבודה מרחוק או בחל”ת כפוי, יחד עם צמצום השהות במסגרות החינוך, במיוחד בתקופות הסגרים, מגדילים את צריכת המים הביתית ובהתאם גם את חשבונות המים השוטפים בכל רחבי הארץ.

“מאחר והעלייה בצריכת המים הביתית בחלק גדול מהמקרים הינה בכמות שמעבר לכמות המוכרת המחושבת בתעריף הראשון הנמוך,  בהתאם לכללי רשות המים העלייה בחשבונות המים משמעותית יותר שכן מחושבת בתעריף השני הגבוה. תעריפי המים נקבעים על ידי רשות המים הממשלתית והינם אחידים בכל הארץ.

“רשות המים פרסמה לאחרונה הנחיה להגדלה זמנית של הכמות המוכרת ל – 4 מ”ק לנפש לחודש (במקום 3.5 מ”ק לנפש כיום), במטרה להקל על הצרכנים במיוחד בתקופה מורכבת זו. התוספת לכמות המוכרת תיכנס לתוקף החל מצריכות המים לחודש ספטמבר השנה.

“לכן, חשוב לבדוק כי מספר הנפשות המתגוררות בבית כפי שמופיע בחשבון המים מעודכן. אנו קשובים לצרכנים ומבקשים לפנות אלינו בכל שאלה פרטנית ביחס לחשבונות המים ואנו נשמח לענות ולסייע. ניתן לפנות אלינו במגוון ערוצים דיגיטליים ובמוקד הטלפוני כפי שמופרטים באתר החברה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן