Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המתנ”ס והספרייה באור עקיבא יעברו לעמותת יפת”ח. מ”מ ראש העיר, יוסיפוב: “תופסים אותנו בגרון”

יוסיפוב, שהעלה את ההצעה בישיבת מועצת העיר האחרונה תקף את יו"ר הנהלת המתנ"ס, מבלי להזכיר את שמו, ואמר: "לא נחזיק את ילדי אור עקיבא בני ערובה של זה או של זה. בן אדם אחד מחזיק את כולכם בגרון" ● 6 תמכו, 4 התנגדו ו-1 נמנע ● עו"ד שלום שבתאי: "החלטת העירייה תירשם לדראון עולם בתולדות העיר"

מתנ”ס אור עקיבא ממשיך לעורר סערה בעיר: מליאת המועצה אישרה בישיבתה האחרונה את הצעתו של מ”מ ראש העיר שמחה יוסיפוב, כי פעילות המתנ”ס והספרייה יעברו לעמותת יפת”ח.

בדיון שנמשך כ-45 דקות, העלו חברי המועצה הסתייגויות והערות על המעבר, ולבסוף מרבית חברי המועצה תמכו בהצעה, כאשר אלי אנקונינה, משה אבועזיז ומשה ביטון מתנגדים ועו”ד נח שמאילוב נמנע.

יוסיפוב אמר בפתח ההצעה, כי “מאחר ויש בעיות קשות עם השכר של העובדים והיציבות של העובדים, אני מבקש להעביר את פעילות העובדים לעמותת יפתח שהיא בשליטה מלאה של העירייה. זהו צעד שיביא לחיסכון, גוף אחד יבצע את כל הפעילות ולעובדים יהיה ביטחון, כי הם יהיו עובדים בגוף עירוני”.

יוסיפוב (באמצע) עם היועץ המשפטי לעירייה, עו”ד אריאל ארונוביץ’ (מימין) ומנכ”ל העירייה רחמים צאלח

חבר המועצה משה ביטון הסתייג ושאל: “העובדים בעצם נגררים לשם? מתפטרים משם? מתחילים מאפס? מה עם הוותק, התנאים הפנסיוניים, ימי המחלה והחופש, ימי הבראה? כל הנושא של כח האדם והזכויות, צריך  לבדוק את זה. נניח ותתקבל החלטה להעביר, ונניח והעובדים יצטרכו לקבל פיצויים, מאיפה יבוא הכסף הזה?”.

עוד אמר ביטון, כמו גם חבר המועצה אלי אנקונינה, כי להתרשמותם, מדובר בחילוקי דעות  מול יו”ר הנהלת המתנ”ס, עו”ד שלום שבתאי, ורצון של יוסיפוב להזיזו מתפקידו – וההחלטה נגועה בשיקולים אישיים.

“יש כאן 7 חברי מועצה שתמכו בסגירת עמותת יפתח”, אמר אנקונינה. “היו שם אי סדרים לכאורה. ועכשיו אתה מציע להעביר את המתנ”ס דווקא לעמותת יפתח? אתה רוצה לסגור את המתנ”ס בגלל חילוקי דעות עם היו”ר. אם יש מנהל בית ספר שלא מסכימים איתו, אז סוגרים בית ספר?”.

אנקונינה הוסיף כי “יש פעילות מבורכת במתנ”ס. יש שם יתרות ב-2019 של כ-240,000 ₪. הכסף הזה מכסה גירעונות קודמים. נעשית שם עבודה טובה. זה החינוך הלא פורמאלי של אור עקיבא.  אני מתנגד להעביר. זה כתם שיישאר לדיראון עולם”.

יוסיפוב: “לא יכול להיות שבן אדם אחד סוגר ספרייה. מה, אנחנו גנגסטרים?”

יוסיפוב תקף את דבריהם של ביטון ואנקונינה ואמר בזעם כי “לא יתפסו אותי בגרון. כשנכנסתי לתפקיד, באו אליי תושבים, אמרו לי שמחה, מה עם הצהרונים של גני הילדים? הם סגורים. שאלתי מה הבעיה – אמרו לי יש בעיה עם כסף. כינסתי את כולם, יועץ משפטי, גזבר. הסתבר שהמתנ”ס היה מרוויח על הצהרונים. לבריאות. יחד עם זאת, אי אפשר לבוא כל יום ראשון וחמישי, ולהגיד – אני סוגר את הצהרונים, אין משכורות לעובדים. אף אחד לא יתפוס אותי בגרון. בן אדם אחד תופס את כולכם בגרון”.

יוסיפוב המשיך: “לא נחזיק את ילדי אור עקיבא בני ערובה של זה או של זה. אני אעשה הכל כדי שילדי אור עקיבא יקבלו הכל. אני לא סוגר את המתנ”ס. אני עושה סדר. מתנ”ס, העובדים עוברים לעמותת יפת”ח עם כל הזכויות שלהם. לא יהיה מצב שעובד לא יקבל זכויות. ישבנו עם היועץ המשפטי של עמותת יפתח, הכל יהיה חוקי. בדקנו לאורך ולרוחב את כל הנושא. לא יכול להיות שבן אדם אחד סוגר ספרייה ולא פותח ספרייה. מה זה, אנחנו גנגסטרים? הספרייה שייכת למישהו? לא יהיה דבר כזה”.

“החלטת העירייה – פוליטית”. יו”ר הנהלת המתנ”ס, עו”ד שלום שבתאי

חבר המועצה אברהם כהן ציין כי “העובדים סבלו 5-6 שנים, כל חודש המשכורת מתעכבת. אני בין אלה שרוצים שיהיה להם טוב. הם צריכים לנשום לרווחה. עו”ד שלום שבתאי עשה טעות גדולה. אם המתנ”ס הופך לעמותה פרטית, אי אפשר לקבל תמיכה”.

ביטון מתח גם ביקורת על ההחלטה להעביר את פעילות הצהרונים שהיתה תחת המתנ”ס – לידי חשכ”ל וגוף פרטי. “יש החלטת מועצה לפיה העירייה לא תתקשר עם חשכ”ל. אז למה?”, שאל ביטון.

היועץ המשפטי לעירייה עו”ד אריאל ארונוביץ’ ציין כי “זו היתה הצעה לסדר עליה חתמו חברי השביעייה. הסברתי לכם בדיון שאתם לא יכולים לכפות על ראש העירייה כן או איך להחליט באיזה מכרז. החלטנו שכל החלטה שראש העירייה מבקש להציע להתקשר מול חשכ”ל, זו תובא לישיבת הנהלה. אני מסכים שזה לא היה במקרה הזה”.

חבר המועצה עו”ד נח שמאילוב הציע להעביר את העובדים לעירייה ולא לעמותה.

בשנת 2019: משכורות העובדים שולמו דווקא בזמן 

מבדיקת מגדלור ניוז עולה כי המתנ”ס סיים את דוח המאזן של שנת 2019, ברווח תפעולי של כ-200,000 ₪. בשנת 2019 עוד התקיימו חוגים, פעילויות, צהרונים ואירועים. החל מחודש מרץ 2020, עת תחילת הקורונה, נסגרה הפעילות במתנ”ס נוכח הוראות משרד הבריאות, וכתוצאה מכך ההכנסות וההוצאות ירדו באופן דרסטי.

עוד עולה מהבדיקה כי בשנת 2019 משכורות העובדים שולמו בזמן. בנוסף, במתנ”ס לא התקיימה עד כה ישיבת ועד עובדים, אשר מסבירה את המשמעויות של החלטת העירייה. בנוסף, ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת הנהלת המתנ”ס.

 

מנהל המתנ”ס, משה נקש

כמו כן, על אף שנמסר בישיבת מועצת העיר כי העובדים הביעו הסכמתם למעבר לעמותת יפת”ח, ממידע שיש בידינו עולה כי לפחות 4 עובדים מתנגדים למעבר.

יו”ר הנהלת המתנ”ס, עו”ד שלום שבתאי, מסר בתגובה: “עובדה היא, שהקצבות שהגיעו ממשרד החינוך עבור הפעלת הצהרונים נתקעו בעירייה והועברו רק לאחר שפרסמנו את הדבר ברבים. החלטת העירייה להעביר את פעילות המתנ”ס לעמותת יפתח היא פוליטית והיא פוגעת אנושות בחינוך הבלתי פורמלי ובתושבים. היא תירשם לדראון עולם בתולדות העיר. ראש העיר הטעה את חברי מועצת העיר בכך שמסר להם מידע שקרי, לפיו כל עובדי המתנ”ס מסכימים לעבור לעמותת יפתח, עובדה שאינה נכונה. מצער שהמתנ”ס, מגדלור התרבות בעיר, הפך לאסקופה נדרסת ברגלי מ”מ ראש העיר הזמני וחברי מועצה מסויימים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן