בהשתתפות שר החינוך והרמטכ"ל: נחנך שלט הנצחת שמו של פינקי זוארץ ז"ל בבית ספר "בראשית" בנימינה

4 שנים מלאו ללכתו של ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה לשעבר, פינקי זוארץ ז"ל, שנפטר בימי חג הפסח מדום לב פתאומי. בבית ספר "בראשית" נחנך טקס הסרת הלוט על שמו ובאזכרה שנערכה בבית העלמין, השתתף חברו הקרוב הרמטכ"ל אביב כוכבי

במעמד משפחת זוארץ, שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל משרדו עמית אדרי, ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה איתי ויסברג ומנכ"לית המועצה ניצן גרמן – מחנאי, אנשי חינוך, חברים, מורים, הורים ותלמידים, נערך ביום שישי האחרון, בבית הספר "בראשית" בבנימינה, טקס הסרת הלוט למען הנצחתו של פינקי ז"ל.

זוארץ ז"ל נפטר מדום לב בשנת 2017 עת כיהן כראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה. טרם מותו יזם וקידם את הקמת מבנה הקבע של בית הספר "בראשית", בית ספר משלב בין דתיים לחילונים.

ראש המועצה וייסברג ורעייתו של פינקי ז"ל, תמי. צילומים: הדס פרוש לע"מ וראובן רפ

שר החינוך יואב גלנט ציין את ההיכרות ארוכת השנים בין השניים, עוד מתקופת שירותם הצבאי ואמר: "התרגשתי לחנוך את בית הספר ״בראשית״ על שמו של אלוף-משנה פינקי זוארץ ז״ל.

"פינקי היה מפקד נערץ וראש מועצה ייחודי, שכל חייו עסק בתרומה למען מדינת ישראל וביטחונה. החל מימיו כמג"ד 101, מפקד בא"ח צנחנים וסגן מפקד החטיבה, דרך תפקידו כמפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה ועד לתפקידו כראש מועצת בנימינה-גבעת עדה.

"פינקי, ידידי הטוב, התגבר על קשיים רבים – ובהם גם קטיעת רגל לאחר שנפצע בפיצוץ מטען ליד מורג בשנת 2004. לאחר השיקום הארוך המשיך פינקי לשרת בצה״ל וכיהן כמפקד קורס פו״מ והווה דוגמא ומופת לכל פקודיו.

"היינו חברים ושותפים לעשייה הציבורית עד לימיו האחרונים. אני מברך את תמי ואת משפחת זוארץ, את המועצה המקומית בנימינה – גבעת עדה ומאחל לתלמידי בית הספר ״בראשית״ ולצוות החינוך וההוראה כי ילמדו ויתחנכו בדרכו של פינקי״.

פינקי זוארץ ז"ל

ראש המועצה המקומית איתי ויסברג ציין כי "כמענה להתחייבות המועצה והמדינה לבנות בית חינוך לרעיון המשלב אנחנו באים להשלים התחייבות נוספת שנולדה לפני 4 שנים לקרוא את הבית הזה על שם אהובנו פינקי זוארץ. אני בטוח שאם היו שואלים אותו מה דעתו הוא היה מפטיר בצניעותו משהו בגנות הרעיון.

"אבל, זה כבוד גדול ליישוב בנימינה גבעת עדה אותן הוביל 3.5 שנים ולי אישית כראש מועצה זכה גם לבנות את בית הספר במשמרתו, ששמו של פינקי יתנוסס מעתה לא רק על מצבת האבן הדוממת מעבר לכביש אלא גם מעל בית החינוך שביסודותיו טמונות אבנים קטנות עם משאלות וברכות ילדי בית הספר, בתוכן גם של הלל בת זקוניו. יהיה זה מקום של שילוב, מקום של כיבוד וכבוד הדדי בין כל חלקי היישוב והסביבה ברוח מייסדיו הראשונים ומוביליו הרבים שבדרך".

מנהלת אגף חק"ר (חינוך קהילה רווחה) ומנחת הטקס מוניק ווקנין דיברה בהתרגשות על ואל פינקי ז"ל ואמרה כי "ההחלטה לקרא לביה"ס על שמך התקבלה לפני כשלוש וחצי שנים, ומאז לא קבענו שלט לא במבנה הישן גם לא על החדש.

"בכל פעם מצאנו תירוץ אחר לדחות את קביעת השלט וקיום הטקס, אולי כי לא רצינו עוד ציון דרך המבטא את לכתך בטרם עת. מנהיגותך ופועלך כאיש רוח ומעש היו לי לדוגמה. ערכי האדם, הנתינה, הכבוד, הסובלנות, אהבת הארץ הם נר לרגליך והם אלה שהובילו אותנו בעשייה החינוכית והקהילתית.

"פינקי יקר ואהוב, הנה אנו עומדים כאן עכשיו, ביה"ס עליו חלמת משקיף אל ביתך החדש, ואתה מביט בו בגאווה ופורש שכינתך עליו. נמשיך לזכור את התרגשותך וגאוותך במערכת החינוך שלנו במעמד פרס חינוך ובכל פוסט שכתבת. נזכור אותך עם חיוך של אושר כשפגשת את התלמידים וכשניהלת איתם שיחה רשמית או סתם שיחת חולין.

"נמשיך לזכור את המשפט הנצחי שהיה כתוב בכתב ידך על שולחנך במשרד: "אנחנו כאן לעשות טוב, באים מאהבה ובאים באהבה".

בתום הטקס התקבצו הנוכחים יחד עם תושבים רבים נוספים בחלקת הקבר לטקס האזכרה הרשמי בו נשאו דברים תמי רעייתו של זוארץ ז"ל, ילדיו וחבריו. במעמד טקס האזכרה בבית העלמין נכח גם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, חברו הטוב של פינקי ז"ל.

אלי יצפאן מגיע עם מופע חדש לגן שמואל: ״בידור ותרבות הם מפלט מדהים במדינה כמו שלנו״ (וידאו)

בראיון שנתן לפני מספר שבועות ציין יצפאן לקראת עליית המופע החדש שלו, כי עכשיו הזמן לתת לקהל חומרים חדשים, גם לגעת בנוסטלגיה, לחבק את מה שיש ולחגוג ביחד את מה שנשאר באקטואליה בידורית עכשווית

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן