הרוטציה שלא יצאה לפועל במועצת זכרון יעקב: יגאל הקר תוקף את ברונר על שלא כיבד את ההסכם

הניצים בסיעת "דרך חדשה" לא נרגעים והקר תוקף את מספר 1 ברשימה: "הדרך חזקה מכל חבר רשימה בודד. מהרגע שנכנס יהודה ברונר למועצה, הוא מתנער לחלוטין מכל הבטחותיו והסכמיו" | ברונר: ״שקר גם אם יחזרו עליו אלף פעמים הוא עדיין שקר, טענותיו של יגאל הקר חוזרות על עצמן באין ספור גרסאות אך הן רחוקות מאוד מהמציאות"

הסכם הרוטציה שנחתם בין חבר מועצת זכרון יעקב יהודה ברונר למספר 2 שלו, התושב יגאל הקר, ממשיך לעורר סערה בפוליטיקה המקומית במושבה.

כזכור, לאחרונה החלה סערה במושבה סביב נושא הרוטציה שנחתמה בין ברונר להקר עוד לפני הבחירות וברשתות החלו לתקוף את ברונר על שכביכול לא עמד בהסכם, אך כעת הוא חושף את הסיבות שהובילו לביטולו.

הקר תוקף את ברונר בכך שלא פעל על פי עיקרון הרוב של חברי הרשימה בכל הצבעה במליאת המועצה וכי, כאמור, לא כיבד את הסכם הרוטציה. "דרך חדשה" התחילה כרעיון של רשימה שחברי המועצה שלה יהיו כפופים להצבעה דמוקרטית של חבריה, והמשיכה בשמונה אנשים שהתחייבו, הן בין עצמם והן כלפי הציבור, לעיקרון זה", מסביר הקר.

"משמעות ההסכם היא שכל הצבעה במועצה מחייבת הצבעה של 8 חברי הרשימה. נציגי דרך חדשה במועצה מחויבים להצביע לפי החלטת הרוב. חברי הרשימה התגאו בהסכם בתקופת הבחירות, ואכן הדרך סחפה אחריה אנשים מכל רחבי היישוב, והיתה קרובה מרחק 50 קולות להשיג את המנדט השני".

ברשימת הסיעה מציינים כי "מתוקף ההסכם נערכה בחירה דמוקרטית ונבחר יהודה ברונר לעמוד בראש הרשימה, יגאל הקר לאחריו ושומרת איסק במקום השלישי. הסכם זה שומר על עיקרון הדמוקרטיה ומבטיח ייצוג הולם של הבוחרים ב"דרך חדשה".

"ההסכם מבטיח שאג'נדות פרטיות, אם ישנן כאלה למי מהחברים, יצטרכו לעבור את משוכת הרוב טרם יגיעו להצבעה. הדרך חזקה מכל חבר רשימה בודד. נציג דרך חדשה במועצה יהודה ברונר, מחויב על פי ההסכם להצביע בישיבות המועצה על פי החלטת רוב חברי רשימת "דרך חדשה".

"כמו כן יש הסכם רוטציה ליהודה ברונר עם מס' 2 יגאל הקר. עם זאת, מהרגע שנכנס יהודה ברונר למועצה, הוא מתנער לחלוטין מכל הבטחותיו והסכמיו ולהלן פירוט של דברים מרכזיים".

// ההסכם בין ברונק להקר לפני הבחירות ב-2018

הקר מונה מספר דוגמאות בהן לטענתו ברונר מפר החלטות שהתקבלו ובין היתר מציין כי ברונר פעל הפוך מתוצאת ההצבעה לגבי פיטוריו של מזכיר המועצה, כולל מחיקת פוסט עבר שלו – שקרא למזכיר המועצה להתפטר; אי תמיכה בראש המועצה זיו דשא ופעילותו להפלת התקציב, ופעילות נגד המאבק באסדות הגז על אף שהתחייב לתמוך בו.

ברונר התייחס בימים האחרונים לסערת “הסכם הרוטציה” עם שותפו, והסביר בסרטון וידאו מדוע החליט שלא לקיים את ההחלפה. ברונר טוען כי ספג איומים והשמצות בשל התנגדותו לתקציב המועצה ולדרישה לפטר מנהלים במועצה.

תגובת חבר המועצה יהודה ברונר
״שקר גם אם יחזרו עליו אלף פעמים הוא עדיין שקר, טענותיו של יגאל הקר חוזרות על עצמן באין ספור גרסאות אך הן רחוקות מאוד מהמציאות. לעניין ההסכם המחייב, לדבריו של יגאל הקר, את כל נציגי דרך חדשה להצביע לפי החלטת הרוב, הרי שאם היה הסכם שכזה אזי הוא הוסתר ממני ובוודאי לא התקבל על דעתי בשום שלב. כידוע, ניהלתי תביעת דיבה כנגד שמעון מימון, בעלה של אחת מחברות רשימת 'דרך חדשה', ובמהלכה עברתי בדיוק בנושא זה שתי בדיקות פוליגרף אשר הוכיחו חד משמעית כי אני דובר אמת וכי מעולם לא התקבלה החלטה שכזו בידיעתי. שתי הבדיקות בוצעו ע"י אחד מבכירי בודקי הפוליגרף במדינה, והוכיחו כי אני דובר אמת וכי לא התקבלה ע"י כל שמונה חברי רשימת 'דרך חדשה' החלטה כמו זו שיגאל הקר טוען שהתקבלה. בכל אופן עצוב לי להיווכח כי יגאל הקר מחזיק בתפיסות אנטי-דמוקרטיות מהסוג המקובל במפלגות מאוד מסויימות, בהן גורמים מן החוץ מקבלים החלטות שמחייבות נבחרי ציבור, התנהגות אשר לתפיסתי נוגדת את ערכי היסוד של המערכת הדמוקרטית בישראל. אנשים שהדמוקרטיה הישראלית חשובה להם, חייבים לקבל את העקרון בו נבחר ציבור, מרגע בחירתו, מחויב לקבל החלטותיו על פי מיטב שיקול דעתו, תוך לקיחה בחשבון של מכלול הצרכים של הציבור כולו ולא רק של הקבוצה איתה יצא לבחירות".

"בעניין רמיזתו של יגאל הקר לפיה אנשים מסוימים קשורים לקידום אג'נדות פרטיות הרי שאני מקווה כי הוא לא הפנה דברים אלו כלפיי וכי אם כן עשה זאת הרי שמדובר בהשמצה מהסוג הנלוז ביותר ובהוצאת דיבתי רעה."

"לעניין רשימת הדוגמאות שבחר הקר להביא כדי להוכיח את התנערותי מהבטחות והסכמים, הרי שלא רק שלא התנערתי מהתחייבויות 'דרך חדשה' לבוחרים, אלא שבכל פעילותי כחבר המועצה אני עובד לקידום הבטחותינו לציבור, כולל בין השאר ההבטחה כי ראש המועצה לא יהיה חבר בוועדות התכנון והבנייה, החלטה אותה קיבלה המועצה לאחרונה, הגדלת תקציב הטיפול בחתולי הרחוב, שמירת הסטטוס-קוו בענייני דת, פעילות להגדלת השקיפות של עבודת המועצה וכמובן, המשך המאבק נגד הקמת אסדות הפקת גז בקרבת חופינו, מאבק שלצערי קיבל מעצור משמעותי ברגע בו סירבה הנהלת המועצה להעמידו על סכום של מיליון שקל בתקציב 2019 לפי דרישתנו המפורשת במו"מ מול צוותו, אלא רק על מחצית הסכום, תקציב שאילו אושר, היה מאפשר למועצה מרחב פעולה במאבק החשוב לעתיד הדורות הבאים. חוסר שיתוף פעולה זה הוביל לפרישתי מהקואליציה מייד לאחר ההצבעה שלי נגד תקציב הרשות לשנת 2019."

"לגבי הסכם הרוטציה פירטתי בהרחבה בסירטון וכן במליאת המועצה. אין ליגאל הקר אלא להלין על עצמו על כך שנתן ידו כמנהל קבוצה בפייסבוק, לפרסום השמצות ושקרים כנגדי, ואף כתב בעצמו את חלקם. אדם שמפרסם כנגדי דברי בלע כאילו ביצעתי עבירות נגד בטחון המדינה, שאני נוכל, שקרן, או רמאי, גם אם הדברים מתובלים במילה 'לכאורה', אדם שמפרסם נגדי אישומים כאילו אני ממומן ע"י גורמים זרים, אדם שעושה את כל אלו כבר שלוש שנים, מאז תחילת כהונתי במועצה, אינו האדם שהחשבתי לתומי כשותף לדרכי וכמי שאיתו אני יכול לצעוד בדרך חדשה."

רעידת אדמה הורגשה באזור חדרה

רעידת אדמה הורגשה הערב (23.3.2024) מזרחית לחדרה, במגניטודה 3.4, לא דווח על נזק או נפגעים. בשל כך, משטרת ישראל מרעננת את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה בעת קבלת התרעה

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

אור עקיבא על המפה: מתחם 'ביג' בעיר צפוי להגדיל משמעותית את הכנסות החברה

לפני 6 שנים פרסמנו כי מרכז הקניות “ביג” ייפתח באור עקיבא, כאשר שלט שהוצב בסמוך לתיכון “עתידים” ושכונות “נוף ים” ו”מבואות קיסריה” | מאז עברו הרבה מים בנהר אך נראה כי השנה המרכז סוף סוף צפוי להיפתח

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן