Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

השרון הצפוני: נהג ללא רישיון וללא ביטוח, נפצע קשה – ויפוצה ב-1.3 מיליון שקלים

ביהמ”ש המחוזי מרכז קיבל הסכם פשרה ולפיו חברת הביטוח של הרכב הפוגע תפצה את רוכב האופנוע מהאזור אף שלא היה מבוטח ומעולם לא הוציא רישיון נהיגה

בית המשפט נתן לאחרונה תוקף להסכם פשרה לפיו רוכב קטנוע ללא רישיון וללא ביטוח, יפוצה בסכום משמעותי של 710 אלף שקלים, בנוסף לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי בסך 600 אלף שקלים – בגלל נפצע קשה בהתנגשות חזיתית עם רכב. 

מדובר בתושב צפון השרון (בן 44), שלא טרח להוציא רישיון על קטנוע מעולם וכמובן לא ביטח אותו בביטוח חובה. הדבר לא מנע ממנו לנסוע עליו לאורך שנים, מהחממות שבבעלותו, אל ביתו, בשבילי השדות של המושב. עד אשר, יום אחד, התנגש בו חזיתית רכב שהגיע ממולו – וגרם לו לפציעה קשה.

הגבר הובהל לבית החולים ‘הלל יפה’ בחדרה, ושם אובחן שהוא סובל משברים מורכבים ברגל שמאל וחבלות בברכיים. הוא עבר שני ניתוחים בהרדמה כללית, אושפז לאורך כ-3 שבועות, ומשם שוחרר לביתו כאשר גפיו נתונות בגבס.

בהמשך, לאחר שמצבו לא השתפר, והשברים לא התאחו עקב זיהומים חוזרים ונשנים, עבר המושבניק עוד ארבעה ניתוחים בגפיו. כתוצאה מכך הפך המושבניק למוגבל מאד בתפקודו, וחדל למעשה לעבוד בחממות שבבעלותו.

“מאז התאונה סובל התובע מכאבים ומהגבלה בתנועות רגל שמאל, מקשיים בעמידה, בישיבה ובהליכה, בעלייה ובירידה של מדרגות, מצלקות מכערות ורגישות למגע, מתחושת נימול ופגיעה עצבית, והטיפולים בו צפויים להימשך גם בעתיד”, טוען עו”ד אדיר שויגמן ממשרד עו”ד אונגר שויגמן, המייצג את המושבניק.

עו”ד שויגמן פנה למוסד לביטוח לאומי (המל”ל) בבקשה להכיר בנכותו של המושבניק כנכות מעבודה. המל”ל הכיר במקרה כתאונת עבודה, וועדת רפואית מטעמו קבעה כי נותרה למושבניק נכות צמיתה. .

בשל נכותו, הוחלט במל”ל לפצות את המושבניק, מעת התאונה ועד לפרישתו לפנסיה, בתגמולים בסך כ-2,500 שקלים בחודש, שיחד עם מענקים חד פעמיים, יצטברו לכ-600 אלף שקלים. לאחר הכרתו של המושבניק על ידי המל”ל כנפגע עבודה, הגיש עו”ד שויגמן תביעה לביהמ”ש המחוזי מחוז מרכז, נגד החברה שביטחה את הרכב הפוגע בביטוח צד ג’.

לדברי עו”ד שויגמן, במקרה שבו נהג לא מבטח את רכבו בביטוח חובה, ומוצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים, ניתן לפעמים לתבוע דווקא את פוליסת ביטוח צד שלישי של הנהג השני – אך הפיצוי ייפסק לטובת התובע, רק אם יוכיח כי הנהג שפגע בו אשם בתאונה.

בכתב הגנתה טענה חברת הביטוח כי נהג הרכב שאותו ביטחה לא אשם בתאונה, משום שנהג הקטנוע נהג בפראות, ולא שמר על כללי הזהירות והדרך. לפי עדותו של נהג הקטנוע, הוא דווקא נסע בצורה מדודה ואחראית, אך הרכב הפוגע הגיח מלפניו במהירות רבה, כשהוא נוסע בצד שמאל של השביל, התנגש בו חזיתית, והעיף אותו באוויר.

בשל הוויכוח אודות האשמה בתאונה, פנה עו”ד שויגמן למומחה לבטיחות ותאונות דרכים, אשר תחקר את תאונת הדרכים, בדק את תנאי השטח ועדויות הצדדים, וכן את צילומי הפגיעות בשני הרכבים.

המומחה קבע בחוות דעתו באופן חד משמעי, שנהג הרכב הוא זה שאשם בתאונה, משום שנהג בצד שמאל של השביל, בנתיב המנוגד לכיוון נסיעתו.

לאור חוות דעתו של המומחה, וכן לאור נכותו של התובע, הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה חברת הביטוח תפצה את המושבניק בכ-710 אלף שקלים נוספים, מעבר לתגמולים המגיעים לו מהמוסד לביטוח לאומי.

הסכם הפשרה אושר וקיבל תוקף של פסק דין, ע”י השופט רמי חיימוביץ מביהמ”ש המחוזי מרכז-לוד.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן