Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המנהלות הבכירות של מועצת בנימינה-גבעת עדה – בראיון משותף: “המושבות נמצאות לפני שינויים גדולים”

המנהלות הבכירות של מועצת בנימינה-גבעת עדה – בראיון משותף: “המושבות נמצאות לפני שינויים גדולים”

מנכ"לית המועצה ניצן מחנאי גרמן, מנהלת אגף חק"ר מוניק ווקנין, מהנדסת המועצה אדר' שרון פישמן ומנהלת האגף לשירות ותפעול אושרת נגר מספרות על האתגרים, העבודה השוטפת, הדאגה לתושבים ועל עולמות "גבריים" מול "נשיים"

מועצה מקומית מתפקדת מהרבה מסירות ועבודה לא פשוטה. במועצת בנימינה-גבעת עדה, מתגאים היום בכמות הנשים העובדות במועצה, ולא פחות באיכותן. לכבוד יום האשה הבינלאומי שחל היום (שני), בחרה המועצה להתמקד בפועלן של 4 מנהלות בכירות במועצה: מנכ”לית המועצה ניצן מחנאי גרמן, מנהלת אגף חק”ר מוניק ווקנין, מהנדסת המועצה אדר’ שרון פישמן ומנהלת האגף לשירות ותפעול אושרת נגר. 

ניצן מחנאי גרמן, בת 43, תושבת בנימינה, דור שלישי ומגדלת דור 4 – 2 בנים במערכת החינוך שלנו , בחוגים שלנו ובתנועת הנוער. ניצן עובדת 6 שנים במועצה מתוכם 3.5 כמנכ”לית.

שאלנו את ניצן האם העובדה שבמועצה אחוז גבוה מאוד של העובדים הן בעצם עובדות היא מדיניות או שמא מדובר במצב מקרי? כמו כן, האם באג’נדה שלה יש מקום להעדפה מגדרית?

“המועצה מטפחת גישה שוויונית בכל הנוגע להעסקה , על כלל קשת גווניה לא רק בנושא המגדרי”, היא מדגישה. “יתכן שזאת הסיבה לאחוז גבוה של העסקת נשים – אנחנו לא בודקים האם מגדר כזה או אחר, אלא התאמה מקסימלית לכל תפקיד.  לא סתם בחלק גדול מעמדות המפתחת נמצאות נשים במועצה, מהרגע שניתנה הזדמנות שווה אמיתית , חובת ההוכחה על מי שממלא את התפקיד, ללא קשר מגדרי.

ניצן מחנאי גרמן. צילומים: דוברות המועצה

“לשמחתי אני מוקפת בנשים מקצועיות ואיכותיות אשר צולחות את העבודה בהתעלמות מוחלטת מההתעסקות בהאם הן בתפקיד בזכות או בגלל שהן נשים.

“אין ספק שמחוץ למסגרת המועצה אני נמצאת בעולם מאוד גברי. רוב גדול של נושאי משרת מנכ”לי מועצות עדין גברים, אך גם בעולם הזה ישנה מגמה חיובית  של שינויי.

“לצערי אני עדין שומעת ביטויים אשר מושלכים על עומס עבודה אל מול אמהות, זמן בית אל מול זמן משרד ועוד …אך לשמחתי גם כאן אני השיח מתעדן ואין ספק שהקורונה הכניסה המון שעות בית לבני/בנות הזוג ונפתח שיח מעניין בנושא אחריות הורית משותפת ומעורבות גדולה יותר.

“אצלי לפחות, בעלי עובד מהבית כבר מחודש אפריל ואני לעומת זאת נמצאת בעבודה ברציפות גבוהה, כך שבביתי הפרטי אין שיח של אמא או אבא “צריכים” להיות בבית עם הילדים.

“כהיותי אדם אשר מאמין בשוויון הזדמנויות ובשוויון כלל, אני לא תופסת את הנושא המגדרי כאג’נדה אישית , אלא מטפחת כל עובד בהיותו עובד בראיית האדם ולא מגדר מגבלה זהות או שוני כלשהו.

“בשנת 2021 עדין מוזר להתעסק בנושא הזה , אך שמחה להיות במקום בו דברים משקפים מציאות אחרת וגישה בריאה יותר. מאחלת לכולנו המשך שיח מקדם ובריא בנושא קידום שוויון מגדיר או אחר”.

אדר’ שרון פישמן, בת  42 מחיפה עובדת כ-20 שנה בתחום התכנון, בתפקידים שונים, ובשנתיים האחרונות מכהנת כמהנדסת המועצה בנימינה גבעת עדה .

שאלנו את שרון, מה החזון שלה כמהנדסת המועצה? איך היא רואה את המועצה בעוד 15 שנה? ומה התחום בו כדאי להתמקד על מנת להפוך את המושבות לאבן שואבת מבחינה תיירותית וכלכלית?

“המושבות נמצאות לפני שינויים גדולים שיעצבו אותם לשנים קדימה”, השיבה, “לא רק תכנית המתאר שאושרה, תת”ל 65 שמוציאה את הרכבת מתוך המושבה למערב תשנה את אופי הישוב. לראשונה אחרי כ100 שנים המושבה תאוחד תנועתית ופיזית. השינוי יהיה עצום.

שרון פישמן

“אחד האתגרים הגדולים בתפקידי היא הכנת התשתית המתאימה לעתיד, לדאוג שהמושבות ישארו ברוח המקום, שהמרחב הציבורי יאפשר מפגשים קהילתיים וחברתיים שעושים את בנימינה גבעת עדה למה שהן, להכין את התשתית לבתי הספר והגנים לפי תכנית החינוך היישובית, לדאוג שהחקלאות תמשיך להיות ענף מוביל ותמשיך להתקיים לאורך שנים. הכנת התשתיות והתכניות הללו יאפשרו המשכיוות לעיירות החקלאיות בבנימינה-גבעת עדה.

“אני רואה לנכון לקדם תכניות של תיירות חקלאית וספורט. קידום של תכניות כאלו יקדמו את נושא התיירות הייחודית למושבות ויהוו אפשרות להתפתחות כלכלית באספקטים נוספים ונלווים.

מוניק ווקנין, בת 62, מנהלת אגף חק”ר (חינוך קהילה ורווחה) במועצה מזה עשור ועוסקת במגוון תפקידי חינוך במושבות מזה 25 שנה נוספות.

שאלנו את מוניק, כמי שאמונה על מערכת החינוך במועצה ומילאה בעבר תפקידי ניהול בבתי הספר, מה דעתה על כך שמרבית העובדות במערכת הן נשים? מה הסיבה לכך? והאם תרצה לראות איזון מהצד השני?

מוניק וקנין

לדבריה, “בכל שנה מציינים את יום האישה , בתפיסתי כל יום הוא יום האישה. בשנים האחרונות אנו רואים את השינוי התפיסתי של מקצועות “תואמי “מגדר.

“העיסוק העיקרי שלי הוא חינוך, מה שנתפס כעיסוק נשים, אך מי שהשפיעו עליי בבחירת המקצוע היו מורים ומורות. בתקופתי כמורה היו לא מעט מורים ועם השנים מספרם ירד. כיום דווקא ישנה עליה במס’ המורים.

“הירידה נבעה בשל השכר הנמוך ומפרנסים עיקריים לא יכלו להסתפק בזה. וכך מקצוע ההוראה הפך להיות מקצוע נוח לאמהות. הן נחשבות למפרנסות שניות ושעות העבודה יכלו לעזור להן במימוש האמהות.

“תפקידי כיום עוסק בעולם החינוך הדורש כישורי ניהול מערכתיים וכישורי ניהול של ארגון גדול ומגוון. לתפקיד מנהלת אגף חק”ר הגעתי לפני עשור לאחר 25 שנות חינוך בבי”ס אשכולות.

“ממרום גילי, אני יכולה לומר בביטחון כי  נשים בתפקידים בכירים יכולות להוביל ארגון ליצירתיות להתפתחות ולקבלת החלטות עם רגישות ותבונה. הן לא צריכות להסתתר מאחורי החזות הגברית כדי להוביל.

“אינני רוצה שנשים ייבחרו לתפקיד בשל חובת קיום החוק. אני רוצה שנשים ייבחרו בשל כישוריהן ובמתן הזדמנות שווה לכל מועמדת ומועמד. חשוב שבכל ארגון יהיו עובדים ללא הכוונה מגדרית. שבכל ארגון יהיו גם נשים וגם גברים”.

אושרת נגר היא מנהלת האגף לשירות לתושב במשך 8 החודשים האחרונים. אושרת עובדת במועצה כשנתיים ושאלנו אותה על השינוי המקצועי שעשתה בשנה האחרונה: מעבר מנישה מקצועית של תקשורת ודוברות לעולם אחר לחלוטין – כזה העוסק בחיי היומיום של התושב, עולם מאוד “גברי”.

“נבחרתי לתפקיד לאחר שקברניטי המועצה החליטו לפעול לחיזוק הקשר עם התושב תוך שיפור השירות הניתן”, היא מתארת. “האגף מטפל בנושאים רבים בהם ניקיון, תברואה, גינון, פיקוח, רישוי עסקים, אחזקה, מים וביוב, וניהול המוקד הרשותי. אכן מרבית העובדים הם גברים.

אושרת נגר

“להבנתי ותפיסתי הזהות המגדרית של המנהל אינה זו שמגדירה את אופן ניהול עובדיו. ישנן שיטות ניהול והנעת עובדים שונות וכל מנהל ללא קשר למינו בוחר את השיטה המתאימה לו. העבודה באגף היא מאוד אינטנסיבית ואני שמחה שהתברכנו באגף בעובדים מקצועיים עם ידע נרחב וביחד אנו עומלים כל העת לפתח ולשפר את העשייה של הרשות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן