Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

איך תיראה חדרה בעוד 30 שנה? העירייה מקדמת תכנית אסטרטגית ל-2050 | הפרטים

אקדמיה למקצועות העתיד, מתחמי ספורטק ואולם ספורט ליד כל בית ספר | הכירו את התכנית שתתווה את כיווני הפיתוח הפיזי, הכלכלי והחברתי של חדרה לטווח של כשלושים שנה | ראש העיר: "זהו אירוע מכונן עבור העיר חדרה"

בשבוע שעבר התקיימה ישיבת ההתנעה לתכנית האסטרטגית של חדרה לשנת 2050, בהשתתפות ראש העיר צביקה גנדלמן, מנכ”ל העירייה יעקב זיגדון, חברי צוות התכנון של חברת ‘תיק פרויקטים’ שתכתוב את התכנית ומנהלי האגפים שהציגו במהלך הישיבה את החזון לשלושת העשורים הקרובים עבור כל אגף. מטרת העל של התכנית, שכתיבתה תימשך כשנה, היא “לקדם את העיר חדרה ולמצבה כעיר נפה בין מטרופולינית, המספקת איכות חיים גבוהה לתושביה ומהווה מוקד אזורי שוקק חיים”, זאת בהתאם לחזון ראש העיר.

התכנית האסטרטגית תיערך בהתאם לדיוקנה של העיר ותכלול את המגבלות והאתגרים העומדים בפניה מחד, ואת חוזקותיה הטבעיות ומרחב האפשרויות שעשויות להשפיע על תכנונה העתידי, תוך זיהוי מגמות עתידיות ‘משנות משחק’ בהיבטי אוכלוסייה ודמוגרפיה, תעסוקה וכלכלה, חינוך, חברה, תחבורה וסביבה. ראש העיר גנדלמן, שאמר על התנעת התכנית כי “מדובר באירוע מכונן עבור העיר חדרה”, הוסיף כי “לצד חובתנו להמשיך ולקדם את חדרה, ולשפר באופן עקבי את תפקודי בהווה, זוהי אחריותנו לחשוב על תמונת העתיד הרצוייה לעיר ולקיים תהליך אסטרטגי ממנו ניתן יהיה לתכנן ולבצע פרויקטים חשובים לביצוע בטווח הקצר, הבינוני והארוך, לרווחתם של תושבי חדרה כיום ולמען הדורות הבאים.”

צילומים: דוברות עיריית חדרה

לדברי מנכ”ל העירייה יעקב זיגדון, המוביל בהתאם למדיניות ראש העיר את התהליך לגיבוש התכנית האסטרטגית, “התכנית תכלול את כל תחומי הפעילות והחיים בעיר, ותגובש בשיתוף כל אגפי העירייה מתוך ראייה כוללת ותפישה רב תחומית לגבי מגוון תחומי העשייה העירונית, החזון העירוני, המטרות והיעדים העתידיים לעיר, והיא מתכתבת עם השאיפה המתמדת לשיפור עקבי ברווחתם ואיכות חייהם של תושבי העיר בהווה ובעתיד.”

אז איך תיראה חדרה בעוד 30 שנה?

לדבריה של סמנכ”לית העירייה ומנהלת מנהל חברה וקהילה ד”ר אסנת ספורטה, “החזון הוא להפוך את העיר חדרה ליעד אטרקטיבי ומחוזר, המקדם יוזמות מובילות ברמה ארצית ובינלאומית וקובע את כללי המשחק.” ספורטה התמקדה בשאיפה לייצר שירותים קהילתיים קרובים לבית וברמה גבוהה, כך ש”כלל תושבי העיר יוכלו ליהנות משירותים מעולים בתחומי חינוך, ספורט, תרבות ופנאי, במרחק 5 דקות מהבית.” והוסיפה כי “עלינו להביט אל העתיד הרחוק ובד בבד להמשיך במגמה של קידום העיר בהווה, מקסום המשאבים העירוניים, צמצום פערים, חתירה להגדלת האטרקטיביות של העיר למגוון קהלים, כשבראש מעייננו להפוך את חדרה לעיר בריאה בכל המובנים.”

מנהל אגף אירועים, תרבות וספורט (אתו”ס) אלה ביאר, ציין את האיצטדיון שעתיד להיבנות במזרח העיר בשנים הקרובות ואת מתקן האימונים החדשני לצדו, את שדרוג מתקני הספורט שהעירייה מבצעת ברחבי העיר, וכן את ה’אנרבוקס’, ממנו הציבור החדרתי כבר נהנה עם הופעות של אמנים מהשורה הראשונה, והוסיף כי בנושאי פיתוח והקמת מתקני ספורט איכותיים, החזון הוא הקמת אולם ספורט בצמוד לכל בית ספר בעיר, מגרשי כדורגל, מתקני אימונים, מגרשי סחבק (קט רגל) שכונתיים, תכנון והקמת מרכזי טניס, הקמת מרכז שחייה, מרכז לספורט אתגרי, מרכז אתלטיקה ומתחמי ספורטק, הקמת אמפי למופעים רבי משתתפים ועוד. ביאר אף הציע את הקמתה של “רשות ספורט עירונית, שתרכז את כל נושאי הספורט תחת מטרייה אחת, ותשמש כרפרנטית העירונית לנושא זה.” 

כחלק מהחזון העירוני בתחום החינוך, האחריות העירונית על חינוך תהא מגילאי לידה ועד גיל 30, עם מבני חינוך חדשניים הכוללים מעונות, גני ילדים, בתי ספר, מכינות קדם צבאיות וכן אקדמיה למקצועות העתיד. “בכל מסגרת חינוכית תהיה תכנית לפעילות חינוך משלים מ 8 בבוקר ועד ל 8 בערב, בנושאי ספורט, תרבות, מנהיגות וחברה, כאשר בתי הספר ישמשו כעוגן קהילתי שייצר ויפתח קשרים עם העיר והקהילה.” אומר מנהל אגף החינוך שלומי דהן. “בתוך כך, חלוקת שעות הלמידה תשתנה, והלמידה תתקיים בכלל מרחבי העיר תוך יצירת חוויית למידה פעילה בעולם הפיזי לצד העולם הדיגיטלי.” בין דבריו, ציין דהן את מוזיאון הרפואה הראשון מסוגו בארץ ובעולם שהוקם בטכנודע חדרה ועתיד להיפתח בקרוב, ואמר שהמוזיאון כבר משמש בתי חולים בארץ ומהווה הזדמנות מצוינת ליצור מערכת ללמידה גבוהה לצד ‘מתקן אימונים’ רפואי.”

הנחת העבודה היא שעד לשנת 2050 אוכלוסיית תושבי העיר תמנה כ-250 אלף תושבים, בנוסף על כך העיר תעניק שירותים לעוד כחצי מיליון תושבים מהאזור. מהנדס העיר נדב הדר, הדגיש את השאיפה העירונית ליצירת רובעים שיכללו בתוכם את מרביתם של השירותים העירוניים המוצעים לתושב, וצפויים לשפר ולחזק את החוסן הכלכלי- חברתי של העיר ולצמצם משמעותית את השימוש בכלי רכב פרטיים בשטחי העיר כמו גם להפחית את ערכי זיהום האויר, זאת גם הודות לשיפור המתוכנן בתשתיות ובמערכות התחבורה הפנים עירוני, אזורית וארצית. הנושא מתכתב עם מאמצי העירייה לשיפור השירות לתושב, כשהחזון הוא הקמת מרכז שירות עירוני בעל שלוחות בכל רובעי העיר, שייתן מענה מלא לכלל השירותים במקום אחד. “עלינו לייצר שירותים שיהיו נגישים, נוחים, זמינים וידידותיים למשתמש, ולשאוף לספק חווייה חיובית לכל תושב שפונה אלינו, זאת באמצעות פיתוח כלים חדשניים בשיפור השירות, בניית שירותים פנים עירוניים ובסיס ידע עירוני,” לדבריה של מנהלת אגף פניות הציבור יהודית אסולין.

היקף התכנון הנרחב בעיר, ששטחה משתרע על פני 54 אלף דונמים, הקרבה לים, עם רצועת חוף שאורכה כ 7.5 קילומטרים, ערכי טבע נרחבים ביניהם נחל חדרה שנמצא בתכנית האב לפיתוחו כאייקון תיירותי, יער חדרה ופארק השרון שנמצא בדרך להיות מוכרז כפארק לאומי, בנוסף על הנגישות הטובה לשני המטרופולינים העיקריים במדינה, תל אביב וחיפה והמשאבים הלאומיים כגון כביש 2 וכביש 4, מסילת הרכבת וכן המסילה המזרחית בעתיד שחוצים את העיר, ומחירי הדיור הסבירים, הופכים את חדרה, שנהנית בשנים האחרונות מהגירה חיובית של משפחות צעירות, לעיר אטרקטיבית מאד למגורים לתעסוקה, ובעלת פוטנציאל יוצא דופן למימוש החזון העירוני. “נקודת המוצא שלי היא שחדרה זו עיר שצריכה להפוך לעיר מחוז ובהמשך למטרופולין. עיר מזמינה, מתויירת, פעילה, עשירה בתעשייה ומסחר ומובילה בתחומי החינוך, התרבות והפנאי” אומר ראש העיר. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

הבנת הפרעות אכילה: ניווט דרך אתגר בריאותי מורכב

הפרעות אכילה הן מצבים חמורים המאופיינים בהפרעות בהתנהגויות אכילה ובמחשבות ורגשות קשורים. הם אינם עוסקים רק באוכל, במשקל או במראה החיצוני, אלא בבעיות בריאות נפשיות מורכבות שעלולות להיות להן השלכות חמורות אם לא מטפלים בהן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן