Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגזין שבועות ● הסיפור, האוכל, האיש: השף עמית אסדו מאור עקיבא פתח את “החלביה” 

מגזין שבועות ● הסיפור, האוכל, האיש: השף עמית אסדו מאור עקיבא פתח את “החלביה” 

אחרי שעבד במטבחים ברמות גבוהות, בהם בקייטרינג מגי ותולי, רן שמואלי ובמסעדת ג'וזי ודניאל בבני ציון, לקח אסדו את החיבור שלו לאוכל צעד אחד קדימה ופתח את החלביה באור עקיבא, עסק ביתי לטייק אווי ומשלוחים של טעמים מהמטבח החלבי. "המטבח תמיד משך אותי. משהו שם באדרנלין,  בקצב המהיר,  הטעמים והאש"

את עמית אסדו אני מכיר מילדות. למדנו יחד בגנים, בבית הספר היסודי, החטיבה והתיכון. חברים, משחקים מדי פעם, נפגשים אחר הצהריים. כשאני מנסה להיזכר היום, האם כבר אז היה לו חיבור למטבח, לבישולים ולטעמים מיוחדים, אני לא מצליח להעלות סיטואציה כזו. תמיד אהב לסייע, לעזור, לתת יד, להיות חבר אמיתי, כזה שכיף להיות בחברתו, בעל חוש הומור.

לחיים יש מתכון משלהם, ואסדו עם השנים, לקח את האהבה שלו לאדרנלין ולקצב שבמטבח צעד אחד קדימה, למד את התחום, ולאחרונה, פתח מחדש את “החלביה – סיפור.אוכל.אנשים”, עסק ביתי לטייק אווי ומשלוחים של ארוחות, טעמים וקינוחים מהמטבח החלבי.

אסדו (34), נשאר להתגורר באור עקיבא. “מגיל מאוד צעיר עבדתי במסעדנות”, הוא מתאר, “אבל בצד השני, ברמן, אחראי משמרת. המטבח תמיד משך אותי. משהו שם באדרנלין,  בקצב המהיר,  הטעמים , האש. אז החלטתי שזה מה שאני רוצה”.

הניוקי שהלקוחות מכנים “ניוקי עננים”

הוא בוגר בית הספר לבישול מקצועי, “בישולים” ומשם החל להיכנס למטבחים ברמות גבוהות, בהם קייטרינג מגי ותולי ורן שמואלי ומשם למסעדת גוז׳ ודניאל בבני ציון, שם עבד שלוש שנים.

ואז התחילה הקורונה. החלביה של אסדו התבשלה במוחו, תוכננה לפרטי פרטים. “התפריט נראה ממש כמו סיפור – “מתחשק לכם להתפנק עם יין טובף אבל בין סיכוי שמישהו יוציא אתכם מהבית?”, נכתב בו. “החושים לוקחים אתם רחוק לאיזה בית קפה כפרי בגולן, או לסמטה נסתרת ברומא. אתם הדמויות המרכזיות, תנו לנו להרכיב לכם את הסיפור”, מתואר התפריט, עם הלוגו של החלביה, איור של השף אסדו, ותפריט קצת אחר, יצירתי וידידותי מהמוכר.

איך נולדה החלביה?
“רציתי להביא משהו אחר עם חומרי גלם מיוחדים וטכניקות בישול שונות. וגם הרגשתי את הצורך, יותר נכון את החוסר. התפריט הוא מאוד מגוון ועשיר, עם חומרי גלם טריים. יש דברים שאני מכין בעצמי, למשל את הניוקי, שיש לקוחות שמכנים אותו ״ניוקי עננים״.

תמיד אהבת מאכלי חלב?
“תמיד אהבתי אוכל”, הוא מחייך. “פשוט בחרתי בחלבי כי האופציות הן מגוונות יותר, וגם, שוב, הרגשתי את הצורך”.

בחלבייה ניתן למצוא גם מאכלים לטבעוניים, ביניהם סלט הקינואה העשיר בחלבון (בתמונה כאן, למעלה), כריך ירקות צלויים או מוקפץ עשיר בירקות. בין המטעמים שתמצאו כאן: סלט סלמון אסייתי, ריזוטו איטלקי עם מבחר פטריות ופרמזן וגם טורטיה אספניולה – שהיא חביתה ספרדית עם תפוחי אדמה, פלפלים, בצל, שום קונפי ועשבי תיבול מוגש עם סלט עלים ירוק.

לאינסטגרם של החלביה – הקליקו כאן. || לאתר – הקליקו כאן. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

עבודות גדולות יוצאות לדרך בפרדס חנה-כרכור: סלילת שבילי אופניים ומדרכות ברחובות האלה

חברת נתיבי ישראל והמועצה המקומית פרדס חנה כרכור, הודיעו על סלילת שבילי אופניים ומדרכות לרווחת התושבים.ות ומשתמשי הדרך ברחובות המייסדים, דגניה וקדמה. מועד תחילת העבודות הוא החודש, מרץ 2024, כאשר

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן