Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

למרות התקוות באור עקיבא: בקיסריה לא מתלהבים להתאחד

למרות התקוות באור עקיבא: בקיסריה לא מתלהבים להתאחד

ממלא מקום ראש העיר אור עקיבא שמחה יוסיפוב הצהיר בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר כי יקדם את איחוד אור עקיבא-קיסריה, כפי שניסה לקדם בשנת 2008 ● יוסיפוב: "החברה לפיתוח קיסריה הולכת לעזוב את היישוב קיסריה" ● החפ"ק: "תושבי שני הישובים המתאחדים במבחן התוצאה והזמן נפסדים מהמהלך"

בזמן שבאור עקיבא נערכים לקלוט כ-900 משפחות בשכונת אור ים החדשה בדרום אור עקיבא, שכונה שנבנית על ידי החברה לפיתוח קיסריה בשיתוף עיריית אור עקיבא, ממלא מקום ראש העיר שמחה יוסיפוב התבטא בישיבת מועצת העיר האחרונה כי הוא מחזיר אל השולחן את איחוד אור עקיבא-קיסריה. 

לדברי יוסיפוב, “החברה לפיתוח קיסריה הולכת לעזוב את היישוב קיסריה. יפסיקו לתת ליישוב שירותים מוניציפאליים ויפסיקו את הקשר עם היישוב. היתה לנו הזדמנות אז, והייתי גאה בזה אז, ותהיה לנו הזדמנות נוספת ללכת על איחוד אור עקיבא-קיסריה”.

אלא, שבחברה לפיתוח קיסריה לא מאשרים את דברי יוסיפוב וטוענים כי בשלב זה החברה לא תשנה את מעמדה המוניציפאלי של קיסריה (התגובה המלאה, בהמשך).

יוסיפוב הזכיר לחברי מועצת העיר כי בשנת 2008 פעל להחתמת 76 חברי כנסת לטובת הצעת החוק איחוד אור עקיבא-קיסריה, שיזם חבר הכנסת אליהו גבאי. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית אך לא קודמה מעבר לכך – לאחר שהושג הסכם לפיו בשנת 2022 יועבר אזור תעשייה קיסריה לשטחה המוניציפאלי של עיריית אור עקיבא.

פארק התעשייה קיסריה. צילום: ארכיון

אלא שבשנת 2018 הגיעה המדינה עם החברה לפיתוח קיסריה להסכם החדש לפיו קרן קיסריה תמשיך להחזיק באדמותיה עד שנת 2032 ובתמורה תתרום כמיליארד שקלים בתוך מספר שנים לטובת ההשכלה הגבוהה בישראל וכן תשחרר קרקע בשכונת אור ים לטובת הקמת דירות במסגרת התכנית “מחיר למשתכן”.

“אני אעשה את זה עוד פעם. בעזרתכם יחד, נקדם את איחוד היישובים”, הצהיר יוסיפוב בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר.

יוסיפוב. צילום ארכיון: דוברות עיריית אור עקיבא

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר בתגובה: “החברה לפיתוח קיסריה גאה בעשייתה היסטורית לפיתוחה של קיסריה ובמתן השירותים לתושביה באופן שמהווה אות ומופת לרשויות אחרות. בשנים האחרונות, לצד פעילותה בקיסריה, עסוקה החפ”ק גם בהבטחת עתידה של העיר אור עקיבא ומקדמת את פרויקט “אור ים” שאותו אכן הסכימה בעבר החברה לשייך לשטחה המוניציפאלי של העיר אור עקיבא מתוך שכנות טובה ודאגה אמתית לעתידה של העיר.

“לעניין הצהרת ממלא מקום ראש העיר לעניין ניהול הישוב קיסריה: כידוע, ההסכם ההיסטורי בין מדינת ישראל לקרן רוטשילד חודש בשנת 2018 עד שנת 2032 לפחות. ההסכם קובע בין היתר, כי לא יבוצע כל שינוי במעמד המוניציפאלי של קרקעות החפ”ק בלא הסכמה מפורשת לכך של החפ”ק.

“החפ”ק סבורה שניסיונות העבר לאחד בין ישובים מלמד כי הרצון לקדם ישוב אחד בדרך של החלשת הישוב השכן נועדת תמיד לכישלון וכי תושבי שני הישובים המתאחדים במבחן התוצאה והזמן נפסדים מהמהלך.

“למרות האמור לעיל, ככל שיתברר כי רצון רוב התושבים בקיסריה הנו לסיים את המודל המיוחד לניהול הישוב ע”י החפ”ק, הרי שהחפ”ק תפעל להעביר את סמכויותיה למי שיידרש והיא תמשיך להתמקד בשאר פעילויותיה האחרות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מאות הגיעו לחלוק כבוד לסא”ל סלמאן חבקה ז”ל ומשפחתו בתחרות אופניים בקיסריה [וידאו]

במסגרת האירוע, 80 רוכבי אופניים מקצועיים לקחו חלק בתחרות ראווה שכללה גם מקצה לרוכבים בעלי מוגבלויות, להם הוענקו אופניים מותאמות אישית לצד חלוקת מלגות ע”ש סא”ל סלמאן חבקה ז”ל לסטודנטיות וסטודנטים תושבי יאנוח ג’ת – הכפר שבו גדל

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן