Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגזין שישי ● פרשת הצוללים

מגזין שישי ● פרשת הצוללים

4 מבוגרי קורס צוללנים שנערך השבוע בבסיס חיל הים בחיפה הם בני זכרון יעקב, בנימינה, חוף הכרמל ועמק חפר

השבוע האחרון היה מרגש מאוד עבורם ועבור משפחתם. כ-30 צוללנים סיימו בהצלחה את קורס הצוללן מחזור 119. הקורס שארך כשנה וחודשיים הוא אחד מהקורסים הייחודים והיוקרתיים בצה”ל אשר אליו מתמיינים כל שנה מאות מועמדים לשירות הביטחון. מדובר בקורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי אשר מורכב משני שלבי הכשרה ובסיומו מוענקת לבוגרים דרגת סמל, רישיון צלילה שני כוכבים וסיכת צוללן. 

בין בוגרי הקורס שעמדו השבוע על רחבת המסדרים בטקס הסיום בבסיס חיפה של זרוע הים השתתפו גם 4 מהבוגרים – בני זכרון יעקב, בנימינה, חוף הכרמל ועמק חפר.

שייטת 7 הינה יחידת לוחמה עילית, המהווה את כוח התקיפה התת-מימי העיקרי של מדינת ישראל ומשמשת כלי אסטרטגי חסר תחליף לביטחון המדינה. השייטת הוקמה בשנת 1959 והיא פועלת במחוזות קרובים ורחוקים מחופי ישראל- זאת לצד גמישות מבצעית גבוהה.

צילומים: דובר צה”ל

סמל א’ מזכרון יעקב (בתמונה) למד בישיבה התיכונית במושבה. מתחביביו, לנגן בגיטרה חשמלית מגיל צעיר ולשחק כדורסל. עם סיום הקורס, צפוי להשתלב ולאייש תפקידי לחימה בצוללות הזרוע בהתאם למגמה המקצועית אליה שויך.

לפני שהגיע לקורס לא ידע רבות עליו, כשהתחיל את הקורס, זכה להכיר את חבריו למחזור וסגל המפקדים וכך הבין שהגיע למקום טוב ואיכותי. במהלך ההכשרה רכש ערכים וידע מקצועי שישמשו אותו כלוחם בצוללות הזרוע.

היכרות קרובה במיוחד עם הים 

סמל א’ המתגורר במושב באזור חוף הכרמל (בתמונה), שבין תחביביו נמנים גם משחק כדורסל, שיחק מילדות ועד תיכון בקבוצות כדורסל תחרותיות ואף זכה בפרס אליפות המדינה יחד עם קבוצתו. א’ הגיע לקורס במטרה ללמוד ולהתמקצע בתחום שלו בצוללת, זאת בשביל לבצע את עבודתו הטובה ביותר כצוללן בשייטת הצוללות.

במהלך הקורס לומדים הלוחמים להתמודד עם מצבי לחץ ועייפות, להכיר את הצוללת על כל פרטיה ולדעת כיצד להפעיל את המערכות עליהן הם אמונים. במהלך הקורס מכירים הלוחמים את הים מקרוב תוך שהייה מרובה בו, אימונים גופניים אינטנסיביים והכרות עם הצוללת ועם הפעילות החשאית.

המסלול מורכב מטירונות, ואחריה שני שלבים: בסיסי וייעודי. בעוד השלב הראשון, הבסיסי, מתמקד בחוסן מנטלי ופיזי שלב ייעודי מכוון ללמידה על הצוללת ועל מערכותיה. בסוף ההכשרה מוסמכים הצוללנים החדשים לתפעל ולתחזק את המערכות עליהם הם אמונים ולהתחיל את עבודתם בתוך צוותי הצוללות כלוחמים במעמקים.

החניכים בקורס מתחלקים למספר מגמות ייעודיות בצוללת – מכונה, אלחוט, נשק, סונאר, מהו”ב (מערכת הספק ובקרה) או גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר).

הנכד סיים את הקורס, הסבא שירת בשייטת 13 

סמל א’, המתגורר ביישוב באזור עמק חפר (בתמונה), למד בתיכון המועצה, שיחק כדורסל וטניס בו מגיל צעיר והתנדב במהלך שנים רבות בתנועת הנוער ״הצופים״ ולקח שם חלק משמעותי ותורם.

הוא התגייס לצוללות משום שהרגיש שזה המקום שמתאים ליכולותיו החברתיות והמנטליות. הוא מספר כי בקורס נוכחת אווירה משפחתית ותומכת בין כולם החברים לקורב והעזרה ההדדית אחד לשני באה לידי ביטוי מהגיוס ועד המשך השירות בצוללת.

סמל ל’, המתגורר בבנימינה (בתמונה), הוא בוגר “כרמים” בנימינה. הוא חובב הפלגות ברחבי העולם עם סבו ואביו, ששירתו כקצינים לוחמים בזרוע הים והינו דור שלישי ללוחמים בזרוע. אופי הזרוע הושרש אצלו מילדות ולכן היה לו ברור כי יגיע לשרת בזרוע הים בשירות משמעותי ומבצעי.

סבו של ל’, שירת בשייטת 13 והשתחרר בדרגת אל”ם. אביו שירת כחובל בספינות הטילים של הזרוע והשתחרר כרס”ן. רוב בני משפחתו של ל’ שירתו ומשרתים עד היום בזרוע הים.

אחרי יותר משנה וחודשיים של מסעות, הפלגות ולמידה אינטנסיבית, עמדו הארבעה השבוע על רחבת המסדרים בטקס הסיום בבסיס חיפה של זרוע הים וכעת הם מתחילים את שירותם המבצעי כצוללנים בשייטת 7.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מפחיד לצאת מהבית: אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים – הולך רגל ותיק; כמה בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה?

ב-20 במרץ 2024, בשעות הצהריים, נהרגה הולכת רגל בשנות ה-70 לחייה בתאונת דרכים באזור התעשיה ברחובות. הולכת הרגל הוותיקה נפצעה קשה מפגיעת כלי רכב ומתה זמן קצר לאחר מכן בבית החולים קפלן.

קרא עוד »

סוכלו רגע לפני יציאה לביצוע פשע חמור: נשק טעון, רימוני רסס ואופנוע נלכדו בקיסריה

נשק טעון, תחמושת, רימוני רסס, קוקאין ודוסה בכמות מסחרית, “אופנוע מבצעי” ועשרות אלפי שקלים במזומן נתפסו בדירה בקיסריה. שני חשודים נעצרו ונכלאו. מאבק שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף בפשיעה החמורה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן