Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים: “הקימו ועדה קרואה באור עקיבא”

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים: “הקימו ועדה קרואה באור עקיבא”

מנהלת המחלקה המוניציפלית בתנועה: ״המצב באור עקיבא הוא רע מאוד מבחינת מינהל תקין אבל בעיקר רע לתושבים: תושבים מספרים לנו שהקיפאון של העירייה מוביל לירידה באיכות החינוך שניתן, ללכלוך ברחובות, להיעדר תשומת לב מספקת לבינוי ופרויקטים עתידיים ועוד"

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים בבקשה לבחון את הפעלתם של כלי הפיקוח ובראשם כינון ועדה קרואה בעיריית אור עקיבא. בעמותה מציינים כי העירייה סובלת כבר מספר שנים מתפקוד לקוי, ולאחרונה אף נעצר ראש העירייה יעקב אדרי בגין חשד לפלילים. “כעת, ראש העירייה מורחק ממנה על פי צו המעצר, ובהתאם אינו ממלא את תפקידיו – אחד הגורמים המרכזיים לשיתוק העירייה”.

לעמדת התנועה לאיכות השלטון המצב הנוכחי של עירייה משותקת פוגע בתושבים אשר אינם מקבלים שירותים ברמה מספקת, ומחייב את התערבותם של הגורמים הרלוונטיים וכינונה של ועדה קרואה, או לכל הפחות כלים אחרים כמו הקמת ועדת חקירה שתבחן האם ראוי לכונן בעיר ועדה קרואה, או הכרזה על בחירות בעיר.

בין היתר, סובלת אור עקיבא מליקויים שונים הנוגעים לתפקודה היומיומי. ב-2020 התכנסה לישיבה אחת מן המניין. בנוסף, ועדות חובה לא הוקמו בעירייה עד לאחרונה.

לטענת העמותה, מצבה של אור עקיבא אף קשה יותר בפן הכלכלי; מזה שלוש שנים פועלת העירייה ללא תקציב מאושר, ותוכנית ההבראה שלה לא אושרה מעולם. בנוסף, על פי הידוע לתנועה, לא הונפקו ונדונו דו”חות ביקורת של העירייה כבר מספר שנים.

התנועה לאיכות השלטון סבורה כי שילוב של כלל תנאים אלו מוביל למסקנה המתבקשת לפיה משרד הפנים מחויב להשתמש במגוון הכלים שבידו על מנת לשפר את מצבה של העירייה, ואף באמצעות הכלי הדרקוני של ועדה קרואה.

קראו גם: 

מכה לראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי: זה מה שהחליט בית המשפט המחוזי

מנהלת המחלקה המוניציפלית בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד גילי גוטוירט, שפנתה למשרד הפנים בשם התנועה: ״המצב באור עקיבא הוא רע מאוד מבחינת מינהל תקין אבל בעיקר רע לתושבים: תושבים מספרים לנו שהקיפאון של העירייה מוביל לירידה באיכות החינוך שניתן, ללכלוך ברחובות, להיעדר תשומת לב מספקת לבינוי ופרויקטים עתידיים ועוד. השמירה על המצב הקיים לא רק שלא תסייע אלא אף תדרדר אותו, והתערבות משרד הפנים היא נחוצה ואף קריטית.

״לצד החשיבות שבאוטונומיה של העיר, יש חשיבות עליונה יותר לתפקוד העירייה עבור תושביה ושמירה על רמה מינימלית של מינהל תקין. הכאוס בעיריית אור עקיבא לא יכול לעבור ללא כל התייחסות. לכן פנינו למשרד הפנים על מנת שיתערב בנושא ויפעיל את כל הכלים העומדים לרשותו בחוק, ונראה שהכרחיים לצערנו במצב הנוכחי, על מנת שהעיר תוכל לחזור למצב של תפקוד תקין למען תושביה״.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן