Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

5 יחידות מתמטיקה בחדרה והסביבה: באילו יישובים חלה עלייה מרשימה באחוז הזכאים?

הדוח השנתי של "רשת ערי מצוינות" מעלה כי בחדרה וביישובים בסביבתה חלה עלייה משמעותית באחוזי התלמידים הזכאים לבגרות במסלול של 5 יחידות לימוד במתמטיקה. זכרון יעקב מככבת, הרבה מעל הממוצע הארצי

כמה אתם טובים במתמטיקה? וכמה מהילדים שלכם לומדים לבגרות של 5 יחידות לימוד? הדוח השנתי של “רשת ערי מצוינות” שהוגש לשרת החינוך ד”ר יפעת שאשא ביטון מעלה כי בחדרה וביישובים בסביבתה חלה עלייה משמעותית באחוזי התלמידים הזכאים לבגרות במסלול של 5 יחידות לימוד במתמטיקה.

נכון לשנת הלימודים תש”פ (2020) בחדרה סיימו 143 תלמידים 5 יחידות לימוד במקצוע, 12.4% זכאים, כאשר הממוצע הארצי עומד על 15.6%. מדובר, על פי הדוח, ב”מגמה משתפרת”. ב-2019 לצורך ההשוואה, עמד שיעור הזכאים על 10.6%.

באור עקיבא גם כן ה”מגמה משתפרת”, כאשר 27 תלמידים עברו בהצלחה את מבחן הבגרות במתמטיקה, ב-5 יחידות. מדובר ב-10.8% זכאות ב-2020 לעומת 9.6% ב-2019. בפרדס חנה-כרכור ישנה “מגמה מאטה” כאשר הזכאות עמדה על 8.5% בשנת 2020, 32 בוגרי 5 יחידות לימוד. בשנת 2019 עמדה הזכאות של 10.1% במקצוע.

בזכרון יעקב, ישנה “מגמה משתפרת” עם אחוז גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. שיעור הזכאים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה עמד על 32.2% בשנת 2020 (110 תלמידים) לעומת 29% בשנת 2019. מדובר בכ-17% יותר מהממוצע הארצי. בג’סר א-זרקא סיימו 5 תלמידים את הבגרות ב-5 יחידות בשנת 2020, והכפר נמצא ב”מגמה משתפרת”: 2.1% זכאות בשנת 2020 לעומת 1.2% בשנת 2019. עד לפני מספר שנים כמעט ולא ניגשו תלמידים בכפר ל-5 יחידות במתמטיקה.

בכפר פוריידיס גם כן יש “מגמה משתפרת” עם 8.8% זכאות בשנת 2020 לעומת 7.7% בשנת 2019. בשנת 2020 ישנם 20 בוגרים בבגרות 5 יחידות במתמטיקה.  עוד עולה מהדוח כי בשנת הלימודים תש”פ, אחוז התלמידים שהשתתפו בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים בפרדס חנה כרכור, היה 7%, ובחדרה 6%.

מחשבון, מתמטיקה, מספרים. אילוסטרציה. צילום: pixabay

רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, פרסמה את הדוח השנתי שלה הכולל לראשונה את דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים ב- 110 רשויות מקומיות בישראל, בשנת תש”פ וכן את הזכאים לבגרות, במגמת 5 יחידות מתמטיקה ב-110 רשויות מקומיות.

מחברי הדוח ציינו: “במשך 25 השנים האחרונות מדד ההצלחה של ערים בישראל בתחום החינוך התמקד באחוז הזכאות לבגרות, אבל היום תעודת בגרות כבר לא מספיקה. היום יש יתרון גדול למי שמחזיק ומחזיקה בתעודת בגרות איכותית, אשר הבסיס שלה הוא חמש יחידות במתמטיקה המקנות יתרון בקבלה לפקולטות הנחשבות באקדמיה, ליחידות הצבאיות היוקרתיות ולמשרות הנחשקות במשק.

“מפת המצוינות של ישראל מציגה את אחוז התלמידים מתוך בוגרי י”ב הלומדים בעיר אשר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות במתמטיקה בין השנים 2014 ל-2020”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן