Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

היכל הזיכרון העירוני: נחנך בית יד לבנים באור עקיבא | צפו בתמונות

לאחר תכנון ארוך ובהשקעה של 6 מיליון ש"ח, נחנך בית יד לבנים בקומה השנייה של היכל התרבות העירוני | יהווה מרכז לימוד לתלמידי בתי ספר, אכסניה לפעילויות תרבות והרצאות ולארכיון העיר

לאחר שנים של תכנונים, אפשר לברך על המוגמר: בית יד לבנים באור עקיבא נחנך השבוע בטקס מרגש.

יחד עם אגף החינוך של העיר, יגיעו אל הבית החדש תלמידי אור עקיבא במהלך השנה וילמדו על מורשת העיר, מלחמות ישראל וחללי העיר. כמו כן, המקום יפעל ויארח תערוכות אומנים, פעילויות תרבות, הרצאות, ערבי שירה וציבור במרפסת ועוד. כמו כן, ייפתח ארכיון העיר, בסיועו של יו”ר הנהלת המתנ”ס, עו”ד שלום שבתאי, אשר אסף במרוצת השנים אלפי קטעי ארכיון והיסטוריה על אור עקיבא.

הטקס נערך במעמד ראש העיר בפועל אלי אנקונינה, סגן ראש העיר ארקדי גדילוב, המשנה לראש העיר יוסי כדורי, חברי מועצת העיר, רב העיר אליהו אילוז, יו”ר המועצה הדתית דודו ממן, יו”ר יד לבנים לשעבר באור עקיבא גבי עמר, יו”ר ארגון יד לבנים הארצי אלי בן שם, יו”ר ארגון אלמנות ויתומי צה”ל תמי שלח, נציג משטרת ישראל סנ”צ יניב רונן, ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם, ראש מדור נפגעים בשב”ס שלומית נוטע, סא”ל דקלה סינר לוי ובהשתתפות משפחות שכולות, עובדי עירייה ועמותת יפת”ח ומכובדי העיר.

בית יד לבנים החדש באור עקיבא. צילומים: עיריית אור עקיבא

את הטקס הנחה יו”ר יד לבנים החדש בעיר, מאיר פנחסוב. לטקס אף הוזמן שר הביטחון האלוף במיל. יואב גלנט, אשר נבצר ממנו להגיע עקב השבעה על מות אימו.

הטקס הועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עיריית אור עקיבא >>

אלי אנקונינה, ראש העיר בפועל אמר בדבריו כי “לפני כשנה וחצי, עם כניסתי לתפקיד ממלא מקום ראש העיר, הונחו בפניי מספר פרויקטים. אחד הפרויקטים הוא בית יד לבנים. מיד עם הסקירה הראשונית עם מנהלי האגפים, הנחיתי את אגף ההנדסה לסיים את המבנה ולפתוח אותו. לאחר שנה וחצי של התגייסות כל הכוחות, והשקעה של למעלה מ-6 מיליון ₪, אפשר לברך על המוגמר – שהחיינו.

“המבנה הוקם כאתר הנצחה וזיכרון לזכר בני ובנות העיר שבמותם ציוו לנו את החיים ולכבודכם משפחות יקרות. מעבר לזיכרון וההנצחה של יקירנו, הבית יארח את תלמידי בתי הספר. המקום ישמש כמוזיאון ההיסטוריה של אור עקיבא.

“אני מודה לראש העיר בעבר יעקב אדרי שהגה ואישר את הפרויקט, תודה מיוחדת לסיגל אלבז, מנהלת אגף החינוך, לאגף ההנדסה ולמנכ”ל העירייה יעקב נתניהו ולצוותי העירייה. משפחות יקרות, הקמת בית יד לבנים הוא המעט שאנו כרשות וכמדינה חייבים לכם, לזכר יקירכם. יהי זכר היקירים נצור בלבנו לעד”.

רב העיר אליהו אילוז: “לפני המון שנים כשנפוליאון היה שולט ברוב רובו של העולם, טייל ברחובות צרפת ועבר ברובע היהודי. היה ליל תשעה באב, הוא שמע מבית הכנסת היהודי הגדול את הקינות. שמע יהודים בוכים. נפוליאון שלא הבין את המורשת היהודית, שאל את משרתיו על מה היהודים בוכים? מה חסר להם בממלכה כאן? הסבירו לו משרתיו ואמרו לו שהלילה הזה הוא ליל תשעה באב והם בוכים על חורבנו של בית גדול שהיה להם בירושלים ונחרב. נפוליאון טבע את המשפט שאותו ניתן להזכיר ביום זה: ‘רק עם שזוכר את עברו יזכה לראות את עתידו'”.

אלי בן שם, יו”ר ארגון יד לבנים: “אנו שבים כעת מביקור תנחומים אצל שר הביטחון יואב גלנט, שמסר את ברכתו על הקמת הבית וציין כי יגיע לבקר. נופלי מערכות ישראל, יפי הבלורית והתואר, שרגבי הארץ ספוגים בדמם, חייבים בהנצחה ושיזכרו את כבודם. לצערי, גם ביום הזיכרון האחרון ראינו שאין התמקדות בכל מלחמות ישראל. כאן, הילדים ובני הנוער יוכלו ללמוד על כל המלחמות, המבצעים והמורשת של עם ישראל”.

הענקת אות הוקרה ליו”ר יד לבנים לשעבר באור עקיבא, גבי עמר

תמי שלח, יו”ר ארגון אלמנות ויתומי צה”ל: “באור עקיבא מתגוררים עשרות חברי ארגוננו, שישמחו לקחת חלק בפעילויות שיעשו בעיר לרווחת האלמנות והיתומים שאיבדו את היקר להם מכל, למען המשך חיינו בארץ הזאת ולתקומת המדינה. לפעילויות שיהיו בעיר, לכלל משפחות השכול, יוכלו להצטרף גם חברות וחברים המתגוררים בישובים הסמוכים לאור עקיבא ואין אצלם ביד יד לבנים”.

אריה מועלם, ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון: “זיכרון הנופלים הוא החיים. אנחנו עוסקים בזיכרון, מנסים להשאיר את זיכרון הנופלים חי ונושם. את סיפור יציאת מצרים לפני 4000 שנה אנחנו מזכירים כל הזמן. ככל ואנחנו נזכיר את הנופלים בבתי יד לבנים, נציג את תמנותיהם, נספר את סיפוריהם, נביא את תלמידי ישראל לכאן, נהפוך את המושג זיכרון ממלכתי לזיכרון אישי. מודה לכם על הבית המדהים הזה ומאחל שלא יתווספו שמות לנופלים”.

אלי בן שם

במהלך גזירת הסרט, הוענק אות הוקרה ותודה לגבי עמר, אח שכול לסמל שני יוסף עמר ז”ל, יו”ר יד לבנים אור עקיבא לשעבר, על תרומתו רבת השנים לפעילות ההנצחה בעיר ועל התעקשותו ועזרתו בהקמת בית יד לבנים באור עקיבא.

במהלך הערב הופיעו להקת פרחי אור עקיבא בניהולו של דוד פדלון, נגן הכינור דניאל סמוילוב – תלמיד מרכז המוסיקה בניהולו של צח גרטנר, וחבורת הזמר של המתנ”ס המקומי “שירת האור”, בניצוחו של עדי רון.

מאיר פנחסוב
חבורת הזמר “שירת האור”

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן