Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

איציק פתיתו מכריז בראיון מיוחד: “אתמודד על ראשות עיריית אור עקיבא”

הוריו היו ממייסדי העיר ובוניה עוד מתקופת המעברה, הוא גדל והתחנך בעיר ביחד עם 8 אחיו ואחיותיו, וב-7 השנים האחרונות, כמנהל מחלקת התחבורה בעיר כשברקורד שלו פעילות ציבורית ענפה של שנים, איציק פתיתו מוכן להסתער על המטרה | "אנחנו נתחיל לנהל את העיר, וההשפעה תהיה מיידית. אור עקיבא היא פנינה יקרה של חום אנושי, אהבה ותחושת ביתיות ומשפחתיות"

לפני כשבועיים, במהלך ההפגנות בעד ונגד הרפורמה המשפטית, ההפגנה הראשונה שנערכה באור עקיבא בנושא, התקרב יצחק (איציק) פתיתו למפגינים נגד הרפורמה וביקש לדבר. הוא קיבל את זכות הדיבור, לא כולם ידעו מה בכוונתו לומר. פתיתו, חבר מרכז “הליכוד”, בחר בכל התקופה האחרונה לנסות לפייס, במיוחד כשהחלו הפרסומים על קיומה של ההפגנה בעיר. 

כשהוא נשאל על ההחלטה של מתנגדי הרפורמה לקיים מחאה בעיר שבה יש רוב של מצביעי ימין, מגיב פתיתו באיפוק ובסבלנות האופייניים לו. “באופן אישי ומתוך היכרות עם מערכת המשפט, אני תומך בשינויים הכרחיים במערכת המשפט”, הוא אומר בראיון מיוחד. “בתוך כך, אין ספק שחופש הביטוי והזכות להפגין הם נשמת אפה של הדמוקרטיה.

“לדעתי, אור עקיבא ‘זוהתה’ על ידי מתנגדי הרפורמה כעיר המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית וייתכן כי הוחלט ‘להשתמש’ בה. כך שמידה וגם בה יצליחו לקיים מפגן ראווה נגד הרפורמה מבלי להיתקל בהתנגדות, הם יקבלו הצדקה להתנגדות שלהם לרפורמה”.

“אין ספק שחופש הביטוי והזכות להפגין הם נשמת אפה של הדמוקרטיה”. ההפגנות בעד ונגד הרפורמה המשפטית בעיר. צילום: מגדלור ניוז 

פתיתו מתאר שבהפגנה הראשונה מתנגדי הרפורמה נתקלו בהתנגדות ספונטנית, בה ראה לנכון לעמוד על הבמה ולקרוא למפגינים באשר הם לכבד את הדעות השונות ולהימנע מכל אלימות. “לצערי, בסוף ההפגנה ‘הרוחות הרעות’ שלטו בשטח והייתה התנהגות אלימה הראויה לכל גינוי.

“בהפגנה השנייה, לצערי שוב נשבו ‘רוחות רעות’ אשר הביאו לאלימות מילולית ופיזית שפגעה קשות בתדמית העיר אור עקיבא. כמי שנולד וכל חייו חי באור עקיבא, כואב לי מאוד שכך מצטיירת עירנו. אני מאמין שבקרוב מאוד הדברים ישתנו, כי העיר שלנו לא מורכבת מהמעט שרוצה לפגוע, אלא מאנשים טובים וערכיים”.

פתיתו נולד וגדל באור עקיבא. מגיל צעיר הוא פעיל ביישוב שהפך לעיר, החל ממועצת הנוער העירונית, דרך חברות במועצת העיר, ממונה על הרווחה – בה הקים את היחידה לנפגעי סמים, מרכז הורים ועוד שלל שירותים ומבני ציבור לרווחת התושבים בעיר, שפועלים עד היום.

לאחר מכן מילא תפקידים ציבוריים נוספים – שימש כממלא מקום מנהל המתנ”ס בעיר, וב-7 השנים האחרונות הוא משמש כמנהל מחלקת התחבורה בעיר. “זהו תפקיד מאתגר בו אני לומד המון”, הוא מציין.

“אני מצליח ליישם מדיניות שתואמת את התנופה הגדולה שהעיר נמצאת בה. במהלך 7 השנים הללו גם למדתי ארבעה תארים אקדמיים – במנהל, ממשל ומשפט, ניהול מערכות חינוך, משפטים ובימים אלו אני מסיים את התואר הראשון, והשני במספר, במשפטים. העשייה הציבורית שלי לצד ההשכלה הגבוהה שרכשתי נועדו לדבר אחד – להכין אותי לקראת משימת חיי – להנהיג את העיר שלי, זה מקומי.

“החלטתי, בעקבות המשבר העמוק בו העיר מצויה, שאין לי פריווילגיה לא להיכנס למערכה, ולהמשיך לפעול כהוגה ומוביל מדניות ולא רק כמבצע מדיניות. אני מרגיש שהעיר נמצאת בתקופת התפתחות אדירה, אבל ניהול כושל ופוליטיקה ישנה מונעים מהפוטנציאל האדיר של העיר להתממש.

“יש לי אחריות כלפי תושבי העיר ואני מרגיש את הייאוש שזועק מכל פינה. אני, לצד הנבחרת הרעננה והמקצועית שאציג, אוציא את העיר הזאת מהבוץ בו היא נמצאת שנים רבות”.

“המשאב החשוב ביותר של העיר שלנו – התושבים וההון האנושי”

ניתן לומר על כל מערכת בחירות כ”מורכבת” ו”קשה”. הפעם – אור עקיבא הולכת לבחירות לאחר שראש העיר יעקב אדרי התפטר לאחרונה והוגש נגדו כתב אישום חמור, טלטלה שעברה העירייה בשנת 2020 עם פרשת המעצרים והחקירות ובנוסף לזה גם שנתיים של קורונה. עברנו הרבה.

“אין ספק, שלוש השנים האחרונות היו מורכבות מאוד”, מודה פתיתו. אור עקיבא סובלת, גם בימים אלו, מכישלון מנהיגותי מתמשך – שיתוק מופרע של הדרג המנהיגותי מחלחל למטה וגורם לכך שהעיר לא מתפקדת.

“חלק מנבחרי הציבור שלנו לא מבינים שתפקידם לפעול למען התושבים. אין השקעה במשאב החשוב ביותר של העיר שלנו – התושבים וההון האנושי. לי ולנבחרת המנוסה והביצועית שאציג יש את ההכשרה, הידע והנסיון בניהול מערכות מורכבות, והדבר הראשון שנעשה הוא להבריא את המערכת ולהחזיר את העיר לתושבים.

// “התנופה האדירה בה העיר נמצאת לא תעצור”. בנייה בשכונת אור ים. צילום: מגדלור ניוז 

בשנים האחרונות לתושבים רבים בעיר כבר נמאס. התחושה הייתה ששום דבר לא  מתפקד: לא אגף הגבייה עם המון תורים וחוסר מענה, לא בתחום השקיפות לתושב, לא בתחום הניקיון ואף קמה דרישה של תושבים מול משרד הפנים כי תוקם כאן ועדה קרואה. אתה מזדהה עם תחושות התושבים?
“העיר לא מנוהלת. כשאין ראש לעיר, זה מחלחל למטה. כשאין ניהול, אין מי שיספק שירות לתושב, אין מי שישרה עליו תחושת ביטחון, אין מי שיניע מערכות ויעלה צרכים שנשמעים מהתושבים, ואין הסתכלות קדימה.

“כשהנתונים מראים שבעוד עשור אור עקיבא תמנה כ-60 אלף תושבים, ההנהגה חייבת להתחיל להתנהל בהתאם לכך כבר עכשיו. בעז”ה כשאבחר לראשות העיר, חבריי לסיעה ואני נוביל מדיניות אחראית וחדשנית שתשמע את התושבים, נעמוד איתם בקשר ונשתף אותם בתכניות. נצמצם את הפערים בין השכונות, נדאג להתחדשות העירונית בשכונת שז”ר וקנדי, נכניס זרמים חדשים ומודרניים לחינוך בעיר ונחזיר את העיר לתושבים.

“אין שום סיבה שהעיר לא תנוהל – חוסר המנהיגות וההסתכלות הצרה של כל המנהיגים שלנו עד עכשיו היא זו ש”תוקעת” את העיר. זה מתחיל בעיכוב התכניות להתחדשות העירונית, דרך החלטות שרירותיות וחסרות הגיון בתכנון העיר, ועד העובדה שאין שום קשר עם התושבים. אסור שזה ימשיך לקרות.

ולמרות הכל, העיר מתפתחת, שכונת “אור ים” החדשה נבנית ומתאכלסת. איך אתה רואה את אור עקיבא עוד 5 שנים מהיום?
“התנופה האדירה בה העיר נמצאת לא תעצור. המשימה שלי היא לתת לעיר את הכוח ולהניע קדימה מהלכים שיזניקו אותה קדימה. אני אפעל כדי שבעוד 5 שנים מהיום התושבים ירגישו שהם חלק מהעיר.

“אני רוצה להעלות את אחוזי הגיוס לצה”ל בעיר והשתלבות בני ובנות העיר בתפקידי מפתח בצבא, מתוך הבנה שהדור הממשיך ילך בעקבותיהם. שני תחומים שמטרידים אותי מאוד הם תחומי התרבות והספורט בעיר.

“יש לנו היכל תרבות נפלא, מדוע רוב השימוש בו הוא על ידי תושבי חוץ? תושבי אור עקיבא מייצגים אותה בכבוד בכל ענפי הספורט התחרותיים, מדוע הקבוצות התחרותיות בעיר מדשדשות מאחור? אני אפעל לחיזוק התחום על ידי שיפור המתקנים, טיפוח הכשרונות הצעירים בעיר וקידום הקבוצות המקצועניות בעיר.

“מבחינת חינוך – דור העתיד שלנו איכותי מאוד. אני רוצה שהם יישארו כאן, יצמיחו את העיר ויפעלו כדי לקדם אותה. אפעל להגדלת המלגות לסטודנטים על מנת שיוכלו להישאר ולגור בעיר במקביל ללימודיהם האקדמיים, נקדם פתיחת בתי ספר חדשים בעיר – מותאמים לאוכלוסיות השונות כולל בעלי צרכים מיוחדים בעיר.  אני
אפתח את אפשרויות התעסוקה בעיר – נפעל להקמת פארק תעשיות באיזור המזרחי, תוך מתן מענה להורים עובדים.

על הפרק: המבנה הארגוני והקמת מערך דיגיטלי 

פתיתו מציב כבר יעד ראשון במידה וייבחר לראשות העיר. הוא מדבר תכל’ס, יש לו תוכניות. “הנושא הראשון בו אטפל עם בחירתי הוא התאמת המבנה הארגוני לקראת האתגרים הרבים העומדים לפתחנו”, הוא מסביר. “אני בטוח כי יחד עם חברותיי וחבריי לנבחרת החדשה והאיכותית נקבל את האמון מהציבור ונוביל את השינוי המיוחל לעיר.

“אנחנו נתחיל לנהל את העיר, וההשפעה תהיה מיידית. נקים מנהלים קהילתיים בשכונות, נדאג לבחירת ועדים שיעמדו בקשר עם נבחרי הציבור ויעלו סוגיות מהשטח. נקים מערך דיגיטלי לשירות, כדי לחסוך את התורים הארוכים ואת חוסר המענה. כשאני אומר שנחזיר את העיר לתושבים, אני מתכוון לכך.

“חיבור לעיר – אני בן למשפחה שורשית וערכית בעיר. הוריי היו ממייסדי העיר ובוניה עוד מתקופת המעברה, גדלתי והתחנכתי כאן ביחד עם 8 אחיי ואחיותי. לאורך כל שנות קיומה של העיר חוויתי את כל השינויים הגאוגרפיים והדמוגרפיים שחלו בעיר. יש לי היכרות מעמיקה עם רבים מתושבי העיר – הותיקים והחדשים.

“אור עקיבא היא פנינה יקרה של חום אנושי, אהבה ותחושת ביתיות ומשפחתיות. משימת חיי היא להוציא את האור הזה החוצה. אני רוצה שתושבי העיר יהיו גאים בעיר, יהיו גאים בשורשים שלהם ויחיו בעיר שנותנת להם בחזרה ומקדמת אותם.

“בתקופה הקרובה נציג את הרשימה שלנו למועצת העיר. רשימה שתהיה לכל הפחות שוויונית, כלומר, לפחות 50% נשים, מגיעה מהשטח ומסתכלת למציאות בלבן של העיניים. אנחנו באים להחזיר את העיר לתושבים, ואין לנו יותר שנים לבזבז. עכשיו זה הזמן. זה ביתנו וזה מקומי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן