Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

נחשף: רעיון הקמת בריכה עירונית באור עקיבא הולך ומתרחק – וזה חלק מהסיבה

נחשף: רעיון הקמת בריכה עירונית באור עקיבא הולך ומתרחק – וזה חלק מהסיבה

בישיבת המועצה האחרונה בעיר נידונה העברת הכסף שיועד על ידי החברה לפיתוח קיסריה לבניית בריכה עירונית - לטובת מבני חינוך בשכונת 'אור ים' החדשה * חבר המועצה יוסיפוב זעם אבל זה כנראה כבר מאוחר מידי * כעת מתגלה: זו אחת הסיבות המרכזיות לכאורה להתמסמסות רעיון הבריכה בעיר ואי ההצלחה לקדמו בשנים האחרונות

ב-2007, במסגרת מו”מ בין עיריית אור עקיבא לחברה לפיתוח קיסריה (חפ”ק), הסכימה החפ”ק לתת 4.5 מיליון דולר לעיר, שישמשו לבניית בריכה ציבורית בעיר או מה שנקרא – קאנטרי קלאב. הרעיון הפיח חיים חדשים ברצון העז של התושבים לבריכה בעיר, כשעד היום הם נאלצים לכתת רגליהם אל קיסריה השכינה, חדרה או זכרון יעקב, על מנת לשכשך במים רדודים של קאנטרי.

מאז, עברו כבר 15 שנה. רעיון הבריכה כידוע לכולם – טבע במצולות ובהבטחות בחירות. בשטח, כבר הוצב בעבר שלט המבשר על הקמת הבריכה, אך זו סבלה מחוסר מזל וחוסר הצלחה ניהולית בנושא מצד קברניטי העיר. החודש (פברואר 2022) – ייתכן ונסתם הגולל על הרעיון לשנים הקרובות, שעה שהכסף שיועד לבריכה, צפוי לעבור למבני חינוך בשכונת ‘אור ים’ החדשה. הבריכה באור עקיבא תמשיך להיות לעת עתה חלום בלתי ממומש.

אז מה קרה מאז התקציב שהוענק לבריכה ועד היום, בו לא נבנה אפילו לא גרם מדרגות אחד של קאנטרי? על פי חבר המועצה שמחה יוסיפוב, שהיה ראש העירייה באותן השנים, “התקציב של החפ”ק והיטלי השבחה היו אמורים להספיק כדי לבנות את הבריכה. הכסף של היטלי ההשבחה הלך פייפן, ועכשיו גם את התקציב לבריכה מצד קיסריה – נותנים למשהו אחר”.

כרוניקה של סחבת ועוגמת נפש

סיפור הבריכה העירונית כאמור, מלווה את אור עקיבא שנים ארוכות וגם בשנים האחרונות. באוגוסט 2017 הוציאה העירייה מידע לפיה הקמת הבריכה יצאה לדרך בעלות של 30 מיליון שקלים. במאי 2018, הציבה העירייה את השלט שזכה מאז ללעג, ליד איצטדיון הכדורגל העירוני בשכונת אורות, שלט המבשר כי “עיריית אור עקיבא בסיוע קרן אדמונד דה רוטשילד מקימות בריכה עירונית”. השלט היה במקום כשלוש שנים – עד שהוסר ב-2021.

לפני הבחירות המקומיות באור עקיבא באוקטובר 2018, העלו לרשת ספיר ומור תורג’מן, אחיות צעירות תושבות העיר, שיר פארודי על הסחבת בנושא. אפילו ביוני 2019, עוד ניסו לקדם בעיר את התוכנית עת אושרו 2 מיליון שקלים בישיבת מועצה להמשך תכנון הפרויקט.

ואולם, בישיבת המועצה האחרונה, הביא מ”מ ראש העירייה אלי אנקונינה, את סעיף הסטת הכסף מבריכת השחייה אל מבני החינוך. אנקונינה ציין בפתח ההצעה כי ב”אור ים חסרים לנו 48 מיליון ש”ח. יש בעיה של מבני ציבור ומבני חינוך. ההצעה שלנו היא לקחת את כספי הבריכה העירונית שנצברו, 15 מיליון ש”ח שיש לנו, ו-5 מיליון ש”ח שיושלמו על ידי החברה לפיתוח קיסריה”.

יוסיפוב התרעם כאמור. “גם מה שרצינו – בריכת שחייה, לא קאנטרי קלאב, בריכה קטנה לתושבים המסכנים האלה, שיהיה להם איזו פינה קטנה לשחייה…. מי שיש לו כסף הולך היום לזכרון, לקיסריה, לחדרה. תושבי אור עקיבא המסכנים האלה, אין להם כסף. אין להם לאן ללכת”.

אנקונינה שאל את יוסיפוב: “מבני חינוך, גנים, בתי ספר, או בריכה. מה אתה מעדיף? מה סדרי העדיפויות שלך?”. יוסיפוב השיב: “לא יספיק לך הכסף. 134 מיליון לא היה צריך לחסל. כואב מה שקרה. אור ים זה בעיה קשה מאוד לאור עקיבא, כי אנחנו לא מסוגלים לתת להם כלום. בקושי נותנים ניקיון וגינון. גינון אין. אנחנו בבעיה כי אנחנו לא נתנו להם, לא חשבנו עליהם, לקחו כסף ובזבזו. מגיע לנו 260 מיליון ש”ח היה צריך לנצל את זה לטובת העיר. לא לחסל את זה. פגענו בעיר הזו, פגענו בתושבים. חראם מה שקרה בעיר הזו”.

ההצעה שעלתה ונפלה בגלל סיבה משמעותית לעיר

בישיבת המועצה האחרונה, בין השורות, נחשפה ככל הנראה הסיבה המרכזית לכך שהקמת הבריכה העירונית באור עקיבא, בעלות כוללת של 30-35 מיליון שקלים, לא התקדמה כמצופה. כידוע, קיסריה התנתה הזמנו את העברת הכסף להקמת הבריכה בגובה 4.5 מיליון דולר – אך ורק לטובתה ואך ורק אם יהיה מימון מלא להקמה, כולל השלמה של עיריית אור עקיבא.

בריכה מקורה. הדמייה: הולמס פלייס

אחת הסיבות המרכזיות שהעירייה התקשתה למצוא מי שיבנה את הבריכה, או יותר נכון מי שיפעיל אותה בהמשך – הייתה נושא השבת, נושא רגיש בעיר. בישיבת המועצה האחרונה התגלה כי זה היה מוקש גדול בדרך לבריכה המיוחלת – אף אחד מהיזמים או מפעילי הבריכה, לא היה מוכן לבנות את הבריכה בתמורה לזכיינות ארוכת טווח, ללא ההבטחה כי היא תוכל לפעול בשבת (אור עקיבא היא עיר “שומרת שבת”). במצב כזה, לא היה מי שירים את הכפפה גם מבחוץ – והנושא נתקע שנים ארוכות.

“כשאני ביקשתי מהם לשחרר לנו חלק מכספי הבריכה להתקדמות, 2 מיליון כמדומני, הם לא היו מוכנים”, סיפר החודש יעקב אדרי ראש העיר. “זה מיליוני שקלים, זו לא בריכה ביתית אלא עירונית על כל המשתמע מכך. הבריכה לא מקודמת כי אף אחד לא מוכן לתת על זה כסף. פנינו לכל משרדי הממשלה – לא הסכימו לתת שקל. בכל מקרה, לטעמי, אני לא חושב שבריכת שחייה היא בעדיפות עליונה”.

כאמור, 15 מיליון השקלים שמיועדים לבריכה, צפויים לעבור לטובת הקמת מבני החינוך של ‘אור ים’ בתוספת 5 מיליון שקלים נוספים שתוסיף החפ”ק – עד לכדי 20 מיליון, כסף המשמש לחמצן עבור העירייה ואילולא הוא – יתקע לחלוטין את פיתוח השכונה החדשה. בנוסף, גם אילו הייתה מחליטה מועצת העיר שלא להעביר את הכסף לבריכה, עדיין חסרים לעירייה בין 15 ל-20 מיליון שקלים לבנייתה, כסף שכאמור אין לה – והיא הייתה נותרת קירחת מכאן ומכאן. על כן העדיף רוב חברי המועצה ללכת לכיוון אישור ההחלטה ולהעביר את הכסף לחינוך. והבריכה? התושבים יאלצו לנסוע לערים אחרות בינתיים.

מעיריית אור עקיבא נמסר: “מועצת העיר בהמלצת מ”מ ראש העיר מר אלי אנקונינה, החליטה לווסת את הכספים שייעודו לצורך הקמת הבריכה העירונית לטובת הקמת מוסדות חינוך ומבני ציבור בשכונת אור ים החדשה.
זאת, בהתבסס על נתונים פיננסים אשר מראים כי אין היתכנות כלכלית לביצוע הקמת הבריכה העירונית בשלב זה. בנוסף, ראו לנכון המועצת העיר, לקדם בסדר העדיפות את טובת חינוך ודאגה לילדי העיר על פני פרוייקט “פיל לבן”.
בבוא היום, כאשר התהיינה בעתיד התכנות כלכלית ברת ביצוע, פרוייקט הבריכה העירונית יתוקצב מחדש ויעלה על הפרק של סדר היום הציבורי”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן