Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בית המשפט קבע: עיריית אור עקיבא גבתה חצרנות בניגוד לחוק – כמה כסף ייחסך לתושבים?

כזכור, בחודש ספטמבר פרסמנו על הגשת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד עיריית אור עקיבא על ידי התושב אלי גבאי באמצעות עוה"ד יוסף חי אבו-עזיז. על פי הנטען בכתב התביעה, עיריית אור עקיבא גובה שנים רבות, יחד עם תשלומי הארנונה תשלום דו חודשי בגין “חצרנות וניקיון” בסך 35 ש"ח

התביעה הייצוגית התקבלה: עיריית אור עקיבא תחדל מלגבות “דמי ניקיון וחצרנות” מהתושבים במסגרת חשבון הארנונה החודשי. כך קבע בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. 

כזכור, בחודש ספטמבר פרסמנו על הגשת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד עיריית אור עקיבא על ידי התושב אלי גבאי באמצעות עוה”ד יוסף חי אבו-עזיז. על פי הנטען בכתב התביעה, עיריית אור עקיבא גובה שנים רבות, יחד עם תשלומי הארנונה תשלום דו חודשי בגין “חצרנות וניקיון” בסך 35 ש”ח.

תושבים רבים התלוננו בשנים האחרונות על ההיטל וטענו כי לא ברור להיכן הכסף הולך, כאשר חלק מהגינות הציבוריות בשכונות – לא מטופחות כלל לדבריהם. על פי הנטען, תשלומים אלו נגבים שלא כדין, בניגוד להוראות חוקי העזר ותוך ניסיון של העירייה להעלות את תעריפי הארנונה הכללית באופן פסול.

כידוע, על מנת לעדכן את תעריפי הארנונה הכללית, על העירייה לפנות לשר הפנים ושר האוצר בבקשה מיוחדת שאלו יאשרו לה להעלות ארנונה. למעשה, על פי הנטען, עיריית אור עקיבא עקפה את המנגנון הזה וביקשה לייצר לעצמה הכנסות באופן עקיף באמצעות יצירת שורת חיוב שמנוגדת להוראות הדין.

קראו גם: 

בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית אור עקיבא: גובה דמי “חצרנות וניקיון” בניגוד להוראות הדין

בחודש נובמבר האחרון (2020) הודיעה העירייה, לאחר הגשת התובענה הייצוגית, כי הפסיקה לגבות את דמי החצרנות. העירייה הדגישה כי סיפקה שירותי ניקיון למבקש ובעלי הדירות האחרים מכיוון שלא שמרו על ניקיון חצרות הבתים המשותפים; “הסכום בו המשיבה חייבה בגין שירותי הניקיון נמוך מהאגרה בהתאם לסע’ 26 לחוק העזר לאור עקיבא (מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והניקיון) התש”ן-1990.

עוד הוסיפה העירייה כי “סכום החיוב מכסה את העלות הישירה בלבד בגין אספקת השירות. כן נטען, כי בשנת 2011 העירייה הציעה לחברי הקבוצה לדאוג לניקיון הרכוש המשותף והחצרות במכתב שהופץ בתיבות הדואר שלהם, אך ללא הועיל”.

השופט איברהים בולוס, קבע כי בשנתיים שקדמו להגשת התביעה, גבתה העירייה בפועל סך של 784,157.83 ש”ח בגין ניקיון וחצרנות. בנוסף,, יתרות החוב הרשומות בספרי העירייה בנוגע לחובות שהצטברו עבור “ניקיון וחצרנות” עומד על סך של 1,761,481.30 ש”ח.

בפסק הדין אישר למעשה בית המשפט המחוזי כי העירייה תפסיק לגבות את הסכום המדובר, כך שלתושבים ייחסכו כ-400,000 ש”ח כל שנה, החל מסוף שנת 2020. בנוסף, אישר בית המשפט שעיריית אור עקיבא תאפס את יתרות החוב, מה שמחייב את העירייה שלא לגבות – למעשה, לזכות את התושבים – בסך כולל של למעלה מ-1,700,000 ש”ח.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן