Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

למרכז הרפואי הלל יפה הגיעה השבוע מטופלת בת 37, תושבת כרכור, כשהיא מעורפלת הכרה. המטופלת סבלה מכאבי בטן עזים שהלכו והתגברו עד לכדי מצב של עילפון וערפול הכרה. היא פונתה על ידי נט”ן ל”הלל יפה”, שם אובחנה עם דימום מאסיבי בבטנה.

מיד לאחר האבחנה, הוזעקו לבית החולים הרופאים הכוננים- ד”ר בני פיינר וד”ר אסתי מאור, שהכניסו את המטופלת במהירות לחדר הניתוח והחלו בפעולות לעצירת הדימום. במקביל הגיעו צוות של רופאים בכירים ממספר מחלקות- מרדימים, כירורגים וגינקולוגים, ביניהם פרופ’ מוטי חלק, מנהל אגף נשים ויולדות ופרופ’ אילן ברוכים, מנהל מחלקת נשים וגינקואונקולוגיה.

פרופ’ אילן ברוכים, מנהל מחלקת נשים וגינקואונקולוגיה ב”הלל יפה”, סיפר כי המטופלת הגיעה במצב קשה מאוד. היא הובהלה לחדר הלם, שם טופלה במהירות ונותחה עד לכדי עצירת הדימום. “למזלנו הרב, המטופלת הגיעה ברגע האחרון לבית החולים וקיבלה טיפול מציל חיים. על פי הממצאים, היה לה הריון חוץ רחמי- מצב נדיר יחסית, המופיע בכ- 1% מסך כל ההריונות. במרבית המקרים מדובר בהריון שהתמקם בחצוצרה ובמקרים נדירים יותר בשחלה או בחלל האגן והבטן. הטיפול המקובל נעשה בהתאם לממצאים ולמצבה של המטופלת וכולל טיפול שמרני, טיפול תרופתי או ניתוח לכריתת החצוצרה”.

פרופ’ מוטי חלק, מנהל אגף נשים ויולדות ב”הלל יפה”, הוסיף כי המטופלת הייתה במצב של שוק מלא. היא דיממה בצורה משמעותית ואיבדה כ- 3 ליטר דם כתוצאה מקרע של אחת החצוצרות שהוביל לדימום מאסיבי.

המטופלת אושפזה במחלקת נשים להמשך טיפול והשגחה וכעבור מספר ימים שוחררה לביתה.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן