Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

תסמונת “פוסט קורונה” בלי קורונה: בן 11 אושפז ב”הלל יפה” לאחר שאובחן עם תסמונת PIMS

מוחמד מואסי בן ה-11 מבאקה אל גרביה הגיע לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה כשהוא סובל מחום, פריחה, לחץ דם נמוך, כאבי בטן חזקים, דלקת בעיניים והרגשה כללית רעה. ד"ר רנטה יעקובוב, רופאה בכירה במחלקת ילדים, שבדקה אותו, אבחנה כי מדובר בתסמונת פוסט קורונה הנקראת PIMS, זאת למרות שלא אובחן כחולה בקורונה לפני כן

לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה הגיע בשבוע שעבר מוחמד מואסי בן ה- 11 מבאקה אל גרביה לאחר שחש ברע. הוא סבל מחום גבוה, פריחה, כאבי בטן, חוסר תאבון, חולשה כללית, וירידת לחץ דם.

ד”ר רנטה יעקובוב, רופאה בכירה במחלקת ילדים, בדקה אותו בחדר המיון ומיד אבחנה כי מדובר בתסמונת פוסט קורונה הנקראת PIMS. על מנת לאמת את אבחנתה, ביקשה ד”ר יעקובוב בדיקה סרולוגית דחופה שאיששה כי אכן מוחמד חלה בעברו בקורונה, על אף שלא היה מודע לכך וכי מדובר בתסמונת פוסט קורונה.

ד”ר יעקובוב מספרת: “מוחמד הגיע אלינו כשהוא סובל מחום, לחץ דם גבולי, פריחה, קשיי נשימה וכאבי בטן חזקים ובבדיקות דם נצפו מדדי דלקת מוגברים. ביצענו בדחיפות בדיקה סרולוגית, ואכן בבדיקה זו נמצאו נוגדנים שמצביעים על כך שמוחמד חלה בעברו בקורונה, מחלה אליה כאמור, לא הילד ולא הוריו היו מודעים. בבדיקת אקו לב נמצאה הרחבה של כלי הדם הכליליים. למזלנו, הוא הגיע לחדר המיון בזמן וקיבל טיפול מיטבי מציל חיים”.

מוחמד אושפז להשגחה במחלקת ילדים ושוחרר לביתו במצב טוב.

ד”ר רנטה יעקובוב במחלקת הילדים של הלל יפה יחד עם מוחמד מואסי בטרם השחרור. צילום: דוברות הלל יפה

ד”ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים ב”הלל יפה”, ציינה: “תסמונתPIMS  היא תסמונת דלקתית רב מערכתית המופיעה לאחר זיהום בנגיף הקורונה, המאופיינת בחום, מעורבות עד אי ספיקה של איברים שונים, כגון הלב, הכליות, מערכת העיכול, הפרעות בקרישת הדם, וכן פריחה ודלקת עיניים. התסמונת אמנם נדירה, אך עלולה להיות מסוכנת בדומה למחלת קוואסקי, שעלולה להוביל להיווצרות מפרצת בעורקים הכליליים בלב ואף למוות.

“בהזדמנות זו אני קוראת להורים לגלות ערנות יתרה, גם אם לא הייתה ידועה מחלת קורונה ועוד יותר מכך- באם כן. במידה שמופיעים תסמינים של חום, פריחה, כאבי בטן והרגשה כללית רעה, יש להגיע בהקדם לייעוץ רפואי זמין”.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן