Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“הצפת נחל חדרה והרס בתי גידול”: איגוד ערים שרון-כרמל הגיש התנגדות רשמית לתחנת הכוח בגז בחדרה

לדברי האיגוד - על פי התכנית המוצעת יש השלכות סביבתיות משמעותיות לשכונות המגורים הסמוכות ולמרחב כולו וכן לפגיעה במיני חי וצומח נדירים ומוגנים

איגוד ערים שרון כרמל הגיש השבוע את התנגדותו לתוכנית  להקמת תחנת הכוח לוועדה לתשתיות לאומיות. מחוות הדעת המקצועית המפורטת שהגיש האיגוד עולה כי להקמת תחנת כח נוספת, על פי התכנית המוצעת יש השלכות סביבתיות משמעותיות לשכונות המגורים הסמוכות ולמרחב כולו וכן לפגיעה במיני חי וצומח נדירים ומוגנים.

בהתבסס על המוצג בחוות הדעת לרבות  הזיהום והמפגעים אשר מצויים משכבר במרחב ובראייה את  ציבור התושבים באזור, הודיע האיגוד כי יש להחליט  על בחינה מחדש של הקמת תחנת כוח זו. בבחינה זו יש לשים דגם על מרכיבי  זיהום האוויר, הרעש, הניקוז  וערכי הטבע והנוף.

יודגש כי עמדת האיגוד הינה  שאין צורך בתחנות כוח חדשות באזור בנוסף להקמה של שני המחז”מים בתחנת הכוח “אורות רבין”.  זאת ועוד ביתר שאת, כאשר אנו מצויים בעידן בו כושר הייצור של האנרגיה המתחדשת גדל ומשתפר בד בבד עם הטכנולוגיה לאגירת אנרגיה. מנכ”ל האיגוד ניר סהר ,”  האיגוד סבור כי שימוש בפחם , גז ודלקים פוסיליים באופן כללי כמקור אנרגיה הייתה נכונה בעבר. כעת, בתכנון העתידי, יש להגדיל את ייצור החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים ולייעל את צריכת החשמל”.

השגות האיגוד מתייחסות למספר תחומים סביבתיים:
איכות אויר

תוספת הזיהום השנתית שתפלט לסביבה דרך הארובה של תחנת או.פי.סי חדרה 2 צפויה להיות 1400 טון תחמוצות חנקן. כמות זו, דומה לכמות תחמוצות החנקן הנפלטים מיחידה 5 או 6 בתחנות כוח אורות רבין המוזנת בפחם ואשר כוללת אמצעי הפחתת פליטות.

ההחלטה  של הממשלה על שימור יחידות 1-4 באורות רבין המזהמות ולא לסגירתן – כפי שדורש האיגוד בתוספת הקמת והפעלת תחנת כוח משמעותית נוספת כגון או.פי.סי 2  – במקום שתגרום לירידה בערכי המזהמים  תגרום לעלייה משמעותית של פליטות לסביבה של תחמוצות חנקן. בנוסף לכך בעקבות הקמת תחנת הכח החדשה יתווספו מזהמים אורגנים שלא היו קיימים קודם.

בכך לא רק שהמדינה לא מסיעת להפחית את הזיהום במרחב ממנו סובלים התושבים עוד משנות ה 80, ע”י שתי החלטות דרמטיות היא בעצם מגדילה את כמות המזהמים, במרחב האיגוד”.

רעש

מדידות הרעש במצב קיים מצביעות על רמות רעש גבוהות, ללא תוספת של הרחבת אזור התעשייה ותחנת כוח או פי סי חדרה 2. עוד עולה כי עיקר ההשפעה של התפשטות הרעש תהיה על השכונות הדרומיות ותורגש בעיקר בעת שאין תנועת רכבות כמו בחגים ובשבתות. מכאן דורש האיגוד ליצור מודל מפגעי רעש אשר ישקף את המפגע.

הצפת נחל חדרה

כבר היום אפשרות ההצפה בנחל חדרה היא ראלית. וקיים חשש שנחל חדרה יגלוש. ללא הסדרה של אפיק נחל חדרה התוכנית הקיימת תעלה את מפלס המים במרחב ותסכן חיי האדם.

ערכי טבע ובעלי חיים

בתחומי התכנית נמצאו 3 בתי גידול, מתוכם רק שנים נסקרו – בית הגידול של נחל חדרה עצמו לא נסקר כלל. מתוך 2 בתי הגידול שנסקרו נצפו 116 מינים מתוכם 7 מינים אנדמיים לישראל ולשכנותיה, 7 מינים מוגנים ו 3 מינים בסכנת הכחדה.הקמת תחנת כוח בד בבד עם הרחבת אזור התעשייה מייצרת איומים על נחל חדרה ולקטיעת המסדרון האקולוגי הארצי.

חזות ונוף

על פי ההדמיות שמובאות בתסקיר קשה מאד לעמוד את הנראות של תחנת  או.פי.סי חדרה 2 היות והן מובאות ממרחק רב. עם זאת, על פי המידות ונצפות תחנת הכוח או פי סי 1 ברור לגמרי כי התחנה תהיה בולטת בנוף .

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

ישיבת מועצה חגיגית בזכרון יעקב לפתיחת הקדנציה החדשה 2024: אלה האתגרים במושבה [וידאו🎥]

ישיבת מועצה חגיגית התקיימה בזכרון יעקב לציון פתיחת הקדנציה החדשה (2024) | ראש המועצה הנבחר, אלי אבוטבול, חברי המועצה הנכנסת והיוצאת, ועובדי המועצה השתתפו באירוע. אבוטבול הביע נרגשות רבה ופירט את תוכניותיו לעתיד המושבה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן