Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הסחבת נמשכת: מועצת העיר אור עקיבא דחתה את ההצעה לאשר מיידית את פינוי-בינוי שז”ר

הסחבת נמשכת: מועצת העיר אור עקיבא דחתה את ההצעה לאשר מיידית את פינוי-בינוי שז”ר

רוב חברי מועצת העיר אור עקיבא הצביעו נגד אישור תוכנית פינוי בינוי שז"ר במתכונתה הנוכחית - לפחות עד הצגת התוכנית העדכנית של המהנדס שתתקיים בשבועות הקרובים. חברי המועצה חוששים כי התוכנית תביא למצב רע באזור הוותיק, אך חבר המועצה נוח שמאילוב מאוכזב: "במקום להפוך את היום להיסטורי – הצביעו נגד"

הצעה לסדר של חבר מועצת עיריית אור עקיבא נוח שמאילוב – לאישור מיידי של תוכנית פינוי-בינוי שכונת שז”ר – נדחתה. שמאילוב ביקש לאשר הצעה לסדר במסגרתה תאושר התוכנית הקיימת לפרויקט בשכונה אך נדחה על ידי רוב חברי מועצה. חבר המועצה כעס בעקבות ההחלטה, על אף הניסיונות לשכנע אותו להסיר את ההצעה, לפחות עד לסקירה מקיפה של מהנדס העירייה בתוכנית העדכנית ובקשיים שהיא מציגה.

שמאילוב אמר בפתיחת הצעתו כי “תושבי שכונת שז”ר חולמים על הרגע שהעירייה תאשר את הפרויקט בשכונה שלהם. כמו שתמיד אמרתי, אעשה הכל כדי לקדם את הפרויקט. הנושא הזה נמרח ללא סוף, והיום זה עולה. אני מבקש מכל חברי העירייה להפוך את היום הזה ליום היסטורי באור עקיבא. אישור הפרויקט הזה יהפוך להיות מפתח לכל השכונות הוותיקות באור עקיבא. חשוב לשים את הפוליטיקה בצד”.

חבר המועצה משה ביטון הצטרף לרעיון הכללי ואמר כי העירייה צריכה לעשות הכל כדי להוציא את הפרויקט לפועל, וזאת מכיוון שהבניינים במקום “אינם ראויים למגורי אדם. חלילה יקרה אסון אנחנו נצטרך לתת הסברים איפה היינו. מצד שני, עם תוכנית כל כך גרנדיוזית – אני רוצה ללמוד את התוכנית מבעלי מקצוע שיסבירו לי איך זה לא יגרום לנזק בלתי הפיך בשכונה ולעיר בכלל. מבחינת הוועדה המחוזית, בגלל אי קיבולת של המט”ש – יש הקפאה של היתרי בנייה. אני בעד התוכנית עם השינויים הנדרשים”.

מ”מ ראש העירייה שמחה יוסיפוב אמר כי התוכנית חשובה גם לו ברמה אישית. “אני הייתי זה שקידם אותה וב-2013 היא אף אושרה להפקדה. היום היינו צריכים להיות כבר אחריה. לצערי, מה לעשות, ניסו לשנות את התוכנית מפה ועד להודעה חדשה. אני גם אמרתי לתושבים – אנחנו נעשה הכל בכדי להביא לביצוע של הפרויקט. אבל הוא לא קל. יש בעיות בנושא הבניה של בתי הספר, אולם הספורט, המרה של יחידות דיור משז”ר לשכונות אחרות על מנת למנוע צפיפות”.

גם חברי המועצה ג’קי תורג’מן, אברהם כהן ועוד, התייחסו לפרויקט והביעו הסתייגויות מהתוכניות העבר. “קבלנים שקידמו את התוכנית רצו ‘לאכול’ ולהינות ממנה ולא לתת כלום”, אמר כהן. “לא רצו לשלם דמי השבחה, להרוס אולם ספורט ללא תחליף, לא היו להם תשובות לגבי חנויות ובתי ספר וזה היה נראה לא טוב. התוכנית לא נתקעה סתם. אנחנו רוצים שהתושבים יהנו ויקבלו את מה שמגיע לו”.

קראו גם >>
חבר מועצת העיר נח שמאילוב על פינוי-בינוי שז”ר אור עקיבא: “תפסיקו להתעלל בתושבים”
פינוי בינוי שז”ר אור עקיבא: הדיירים חותמים, בחברה משדרגים את הבניינים
צפו: סוכן הנדל”ן איציק אזולאי סייר עם אנשי פינוי בינוי בשכונת שז”ר אור עקיבא [🎥]

יוסיפוב עדכן כי חברת תדהר ביקשה בחודש האחרון לדון בתוכנית על מנת לאשר אותה. “זו תוכנית גלובלית והם ביקשו. אמרתי לוועדה – אתם לא יכולים לדון בזה בלי עיריית אור עקיבא. קודם כל חברי המועצה צריכים לדון בתוכנית ורק אחר כך נעביר לביצוע. הוועדה אמרו שהם מעבירים את התוכנית למועצת העיר. אנחנו נמצאים בנקודה הזאת ואני מבקש ממהנדס העיר – להגיע ולהציג את התוכנית במלואה על מנת שנוכל לפתור את כל הבעיות של התוכנית הזאת”.

ארקדי גדילוב יצא נגד התוכנית הנוכחית. “התוכנית הזאת גרועה מאוד. יש פה אינטרס של חברות גדולות שרוצות לגזור קופון על חשבון התושבים. מוכרים להם כל פעם חלום חדש, התושבים חותמים מחדש ובסוף לא קורה כלום. נבחרי הציבור צריכים לגלות אחריות ומנהיגות, לשים לב לכל היבטי התוכנית”.

מהנדס העירייה יהושע אבישר, הגיע גם הוא לישיבה וסיפק סקירה קצרה בנושא. “הפרויקט מאוד קריטי. יש כל מיני סוגיות. אני רוצה להמליץ לכם – בואו תלמדו את הפרויקט – מאגף ההנדסה. אני אביא מצגת של שעתיים ואתם תדעו את כל הנתונים. הגיע הזמן לדעת את האמת, מה המכשולים ומה הדברים הטובים”.

יוסיפוב ביקש מחברי המועצה להקצות מספר שעות ללמידה של הפרויקט בשבועות הקרובים, על מנת לקבל החלטות ולהתקדם. החלטתו של ראש העיר התקבלה ברוב קולות כאשר מעלה ההצעה נוח שמאילוב – לא הסכים הפלת הצעתו.

“למ”מ שמחה יוסיפוב, הייתה ההזדמנות לאשר את פרויקט פינוי בינוי בשכונת שז”ר ולהצביע בעד הצעתי לאשר את התכנית ולהפוך את היום הזה ליום היסטורי, יום אשר בו אושרה תכנית פינוי בינוי האגדית בשכונת שז”ר, אך תושבי שכונת שז”ר לא באמת עניינו אותו ואת שאר חברי העיריה אשר הצביעו נגד הצעתי לאשר את התכנית”,ביקר חבר המועצה לאחר הדיון.

השבוע, שיגר שמאילוב הצעה נוספת לסדר בנושא ופעם נוספת מבקש לאשר לאלתר ובאופן מיידי את פרויקט פינוי-בינוי בשז”ר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן