Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מכתב תושבים לצביקה גנדלמן: “סגירת הגלידרייה באולגה מענישה אוכלוסייה שלמה במערב חדרה”

תושבים בעין הים וגבעת אולגה בחדרה ממשיכים להיאבק ביחד עם בעל העסק של גלידה 'גולדה' בשכונה - על מנת שיוכל להמשיך לפעול בשבת. בינתיים המהלך נתקל בקשיים ובעירייה כבר אותתו על מתן קנסות אם ימשיך לפתוח בשבת. התושבים: "מדובר בפגיעה באוכלוסיה החילונית והפלורליסטית בעיר". העירייה: "אחד העקרונות המנחים הינו מקומות שאינם צמודי דופן למגורים. זה לא המקרה של גלידת גולדה בגבעת אולגה"

מכתב שנשלח השבוע את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, אשר מגובה בעצומה שנחתמה על ידי כ-1,000 תושבי גבעת אולגה ועין הים, מפצירים בראש העירייה לשנות את ההחלטה העקרונית שהתקבלה בדבר סגירת גלידריית “גולדה” בימי שבת, גלידרייה שנפתחה לאחרונה בשכונה ופועלת כל השבוע.

במכתב תחת הכותרת “ביטול החלטתך לאסור על פתיחת סניף “גולדה” בגבעת אולגה בשבת” כותב נציג התושבים ד”ר אייל רוזנשטריך לראש העירייה כי התושבים “לא ידעו את נפשם מרוב שמחה עם פתיחת הסניף החדש של גלידריית גולדה בשכונה, במיוחד לנוכח שעות הפתיחה שכללו את שישי בערב ואת שבת – מועדים שבהם מזה שנים אין בגבעת אולגה מענה כלשהו לצרכי האוכלוסייה החילונית, והם נאלצו עד כה לנדוד אל שכונות אחרות.

“בשבת הראשונה בה פעל הסניף, נכנסו תושבים ותושבות, התחבקו עם העובדים מרוב שמחה, חבורות חבורות התקבצו להן לשתות כוס קפה יחד בעוד הילדים משתעשעים ברחבה הסמוכה. את ההתלהבות ניתן לראות גם בתגובות לפוסטים בפייסבוק שהכריזו על פתיחת הסניף ועל שעות פעילותו”.

צילומים: באדיבות התושבים

אלא שאז, כותבים התושבים, הגיע השינוי. “שנראה שהשמחה היתה מוקדמת, ועל אף שהסניף פועל בצורה שקטה ומכבדת, קמה מחאה בקרב חלק קטן מהאוכלוסייה הדתית בעיר, שהחליטו לדרוש את סגירתו ובכך לפגוע באותו קהל רחב עבורו הסניף נתן מענה לצורך אמיתי.  למיטב הבנתנו, באחרונה חתמת על צו שמסדיר פעילות עסקים מסויימים בשבת, ממנו החרגת את הסניף האמור, כך שבפועל לכאורה נאסרה פתיחתו בשבת. מכתבנו זה בא למחות נגד החלטה זו, שפוגעת בתושבי רובע מערב העיר ללא כל הצדקה של ממש וללא נימוק הגיוני. אשר על כן נבקשך לעיין מחדש בהחלטתך, להפוך אותה ולאשר באופן מפורש את פתיחתו של הסניף בשישי ושבת”.

התושבים מנמקים את הצורך בפתיחת העסק בשבת בין היתר ב”מרחק מהים” – כך למשל האישור שניתן לבית חנקין לפעול בשבת לאחרונה, וכך צריך להיות לדבריהם גם עם הגלידרייה, כאשר “הסמיכות של הסניף לים היא לא רק מבחינת מספר המטרים אלא גם מהותית – אלא שהסניף נמצא על ציר תנועה ראשי בדרך לים (שמכוניות רבות נוסעות בו כל סוף שבוע), וחלק ניכר מהקהל בסניף הוא אנשים שבדרכם אל הים או ממנו”.

בנוסף מנמק המכתב כי מדובר בפגיעה באוכלוסיה החילונית והפלורליסטית בעיר. “לאחרונה נראה שבעוד שזכויותיו של הציבור הדתי נשמרות ומעבר, הרי שנראה שאין מענה ולאיש לא אכפת מהצרכים של האוכלוסיה החילונית באזור. כך, לא מתאפשרת פתיחת עסקים בשכונה בשבת (למעט בתחנת הדלק), אף לא קיוסק או חנות נוחות. כראש עיר, אנו מצפים כי תפעל להגן על האינטרסים והצרכים של כל האוכלוסיות, ולא שתיתן עדיפות מובהקת לצרכים של חלק צר תוך התעלמות מצרכיהם של רבים אחרים”.

בנוסף טוענים התושבים על פגיעה בערך הכלכלי של מערב חדרה – “חיזוק השכונה ומניעת הפגיעה תסייע קודם לכל לתושבי השכונה הוותיקים, אשר יהנו משירותים ותשתיות משופרים ומאפשרויות חדשות של בילוי ותרבות”.

רוזנשטריך הוסיף ואמר ל’מגדלור ניוז’ כי “הטיעון המרכזי שלנו הוא שכל עוד לא מתבצע פיתוח של הטיילת הכולל מתקנים בהם יכולים בעלי עסקים לפתוח בשבת, אין הצדקה, היגיון או הוגנות במניעת מקומות בילוי המרוחקים כפסע מהחוף על כביש ראשי בו יש תנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל בשבתות.

“למעשה, גנדלמן מעניש את האוכלוסייה החילונית של מערב חדרה פעמיים: פעם אחת במיסוי גבוה – סטטיסטית, זו אוכלוסייה שפחות מתאפיינת בקבלת הקלות בתשלומי מסים עירוניים, ופעם נוספת בכך שהוא מחייב אותנו לנסוע בשבתות אל מחוץ לשכונה שלנו כדי ליהנות משירותים שכל עיר מתוקנת מתהדרת בהם”.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: “עיריית חדרה פועלת על פי חוקי העזר העירוניים הלוקחים בחשבון את הצרכים של כלל תושבי העיר. כידוע, קיים חוק עזר עירוני המגדיר היכן מותר לקיים מסחר מסוג של בתי קפה ומסעדות בסוף השבוע. אחד העקרונות המנחים הינו מקומות שאינם צמודי דופן למגורים. זה לא המקרה של גלידת גולדה בגבעת אולגה. למותר לציין שהבעלים של הסניף באולגה, הוא הבעלים של מקום אחר בעיר שעומד בקריטריונים ועובד בסופי שבוע”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן