Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

‘הלל יפה’ במידע לציבור: חם בחוץ? חשוב שתדעו – זה סוג הסרטן הנפוץ ביותר

חם בחוץ והשמש לוהטת. את הלהט הזה סופג גם העור שלכם. לא רבים יודעים אבל סרטן העור הינו סוג הסרטן הנפוץ ביותר בעולם, אם כי ברוב המקרים אינו מסכן חיים. בכל שנה מאובחנים בישראל כ-10,000 מקרים חדשים, שיעור גבוה מאוד ביחס לסוגי סרטן אחרים. ד"ר עופר ארנון, מומחה ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי הלל יפה, מסביר על הסוגים, הטיפולים הקיימים ומה ניתן לעשות כדי למזער את הסיכוי לחלות במחלה

סרטן העור הינו סוג הסרטן הנפוץ ביותר בעולם כולו. מדובר למעשה בנגעים עוריים הגדלים באופן מקומי כאשר הסיבות להופעתם משתנות מאדם לאדם.

רוב הנגעים מופיעים בשל חשיפה ממושכת לשמש, סוג עור בהיר, גנטיקה משפחתית וכן מערכת חיסונית מוחלשת. ישנם 3 סוגים עיקריים כאשר הסוג הקל והנפוץ ביותר הוא סרטן תאי הבסיס (BCC)- גידול אשר לא שולח גרורות, אולם עלול להתפשט באזור בו נמצא, ולכן חשוב להוציא אותו בשלמותו.

קצב ההתפתחות שלו איטי יחסית וקיים סיכוי גבוה להיווצרות פצעים במקום הגידול. סרטן תאי הקשקש (SCC) גם כן מופיע באזורי גוף החשופים לקרינת השמש, ולמעשה נוצר עקב חשיפה רבה ומצטברת לקרינה זו. גידולים מסוג זה עלולים להתפשט לבלוטות לימפה או לאיברים אחרים, ולכן חשוב לבצע אבחון וכריתה של הנגע הסרטני במלואו. הסוג השלישי והאלים ביותר הוא מלנומה, בעל נטייה לשלוח גרורות לאיברים אחרים, ועל כן יש לזהות ולטפל בו במהירות האפשרית.

       איך ניתן לזהות נגעי עור?

       גידולי עור יכולים להופיע בצורות שונות:
1. פצע פתוח שמדמם, מפריש או מגליד ונשאר פתוח למשך מספר שבועות. פצע שאינו מגליד הוא סימן שכיח מאד לסרטן של תאי בסיס.

  1. כתם אדמדם או אזור מגורה, עלול להיות מכוסה בגלד, לכאוב או לגרד. לעיתים הכתם עלול להישאר זמן רב מבלי לגרום לאי נוחות כלשהי.
  2. גבשושית בעלת מראה מבריק או שקוף ולעיתים עשויה להיות ורדרדה, אדמדמה או לבנה.
  3. השומה יכולה להיות גם כהה- שחורה או חומה, במיוחד בקרב אנשים בעלי שיער כהה.
  4. גידול בצבע ורדרד עם שוליים מורמים מעט וגלד במרכז. כאשר הנגע גדל, עלולים להתפתח כלי דם קטנטנים באזור.
  5. אזור שנראה כמו צלקת לבנה או צהבהבה, לרוב עם גבולות בלתי מוגדרים. העור עצמו מבריק ומתוח.

כיצד ניתן לטפל?

ישנם מספר דרכי טיפול בסרטן עור, כגון שיוף, קרינה, הקפאה בחמצן נוזלי ועוד. השיטה היעילה ביותר כיום היא ניתוח מוז/מוהס. מדובר בשיטה אשר מאפשרת בדיקה מיקרוסקופית ופיענוח פתולוגי מידיי תוך כדי ההליך הניתוחי. “השיטה מאפשרת להסיר את הגידול באופן מלא, תוך מניעת כריתה מיותרת של רקמה בריאה. ההליך מתבצע בחדר ניתוח אליו צמודה מעבדה מיוחדת בה מתבצעת בדיקת הרקמה בזמן אמת”, מסביר ד”ר עופר ארנון, מומחה ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי הלל יפה.

ניתוחי מוהס מבוצעים ב”הלל יפה” במסגרת היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים. טכניקת זו נפוצה בעיקר בסוגי סרטן BCC ו- ,SCC גידולים חוזרים וגידולים עם קושי בזיהוי גבולות קליניים.

לטיפול זה אחוזי הצלחה גבוהים הנעים בין 97 ל-99 אחוזים. אחד היתרונות העיקריים של ניתוחי מוז הוא השמירה על התפקוד והאסתטיקה של האזור ממנו נכרת הגידול הסרטני וזאת בזכות ההיקף המינימלי של הכריתה. “ברגע שכורתים אזור קטן יותר, שיטת השחזור פשוטה יותר ומאפשרת תוצאה אסתטית טובה יותר, ולכן מומלץ לבצע ניתוח מוז בפרט במקרים בהם הכריתה עלולה לפגוע במראה החיצוני של המטופל, לדוגמה כשהגידול הסרטני נמצא בפנים, באזור עפעפיים, השפתיים, האף, ליד האוזניים, על האצבעות או באזור איברי המין”, מסביר ד”ר ארנון. יתרון נוסף הוא באופן בו מתבצע הניתוח. “בכל שלב מוסרת רקמה מינימלית שנבחנת בצורה מיקרוסקופית מלאה על מנת שהרופא המנתח יוכל להחליט אם יש צורך לכרות רקמה נוספת. מצד אחד אין הסרה של רקמות עור שלא לצורך, ועל כן הפגיעה באסתטיקה מינימלית, ומצד שני ההליך לא מסתיים עד שהרופא המנתח לא בטוח במאת האחוזים שהגידול הוסר במלואו”, מוסיף ד”ר ארנון.

האם אפשר למנוע את זה?
“על אף הטיפול המוצלח ואחוזי ההצלחה הגבוהים של ניתוחי מוז- הדבר החשוב ביותר הוא מניעה. ניתן למזער את סיכוי הופעת המחלה על ידי צמצום החשיפה לשמש, בפרט בשעות החמות, וכן להקפיד למרוח מקדם הגנה מוכר ומאושר לשימוש”, מסכם ד”ר ארנון.

אז לפני שאתם יוצאים מהבית בחודשי הקיץ, הצטיידו במקדם הגנה, כובע והקפידו לשהות במקום מוצל, ככל הניתן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מפחיד פה | בעמק חפר מתריעים בפני הממשלה: “יש חדירת שב”חים, פרצות בגדר, ירי לעבר היישובים”

ראשת המועצה עמק חפר גלית שאול, בוועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות: “לא נשקוט עד שנביא לביטחון מלא לתושבינו”! שאול אמרה: “מאז שנבחרתי לפני כשש שנים אני שבה ומתריעה על

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן