Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הטובים (משלנו) לטיס: 6 חיילים מחדרה והמושבות מתחילים תפקידים מהיוקרתיים בצה”ל

במסדר הכנפיים שנערך אמש בבסיס חיל האוויר בחצרים, עמדו הקצינים הטריים שעברו בהצלחה את הקורס הקשה ביותר בצה"ל ● בין מעיפי הכומתה לאוויר היו גם סגן ע' וסגן נ' מבנימינה-גבעת עדה, סגן ע' מפרדס חנה-כרכור, סגן ב' מזכרון יעקב וסגן ת' ממועצה אזורית אלונה ● סג"ם ע' מחדרה סיים קורס יוקרתי לא פחות: מפעיל כלי טיס מאויש מרחוק ● בואו להכיר את החבורה האיכותית

מסדר כנפיים – ונציגות של כבוד לחיילי המושבות: אמש (חמישי) התקיים טקס כנפיים בבסיס חיל האוויר בחצרים לקורס טיס מספר 182 בנושא 40 שנה למבצע אופרה, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק. את הקורס סיימו 39 לוחמי צוות אוויר, מתוכם 4 לוחמות, שעתידים להוביל את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות ולהוות את חוד החנית המבצעית של צה”ל. 

בין מסיימי קורס הטיס – 5 תושבי המושבות מאזורינו. בקורס נוסף, כטמ”ם (כלי טיס מאויש מרחוק), יש לאזור נציג, חייל מחדרה.

מסיימי קורס טייסי מסוקים. צילומים: דובר צה”ל


סגן ע’, בנימינה-גבעת עדה

טיס קרב, בן 21. אח גדול לשני אחים קטנים. ע’ נולד בישראל ומשפחתו עברה לארה”ב כשהיה בן שנתיים. המשפחה חזרה כשהיה בן 5, ובהמשך הוא למד בתיכון אורט בבנימינה. בנוסף ע’ היה פעיל בתנועת הנוער הצופים והדריך שם מספר שנים. מכיתה ב’ שיחק הוקי גלגליות אשר משחק עד היום.

בשנה שלפני הצבא, היה במכינת הנגב בשלוחת שדה בוקר. במהלך השנה הם טיילו המון והכירו את הדרום. קו באר שבע-גבעת עדה נהיה לו מוכר באותה השנה, ושימש אותו גם בהמשך בשירות בחצרים.

ע’ לא תמיד רצה להיות צוות אוויר, לאחר מעבר המיונים ושלב המכין הבין שזה הדבר המתאים לו. עם הקורס ייעודו התחדד לו בעיקר כאשר החלו לדבר עמו על משמעות התפקיד.

ע’ התאהב במקצוע בטיסות בשלב הראשוני ובמכין. “בנקודה הזו אתה מבין שזה רציני, הכל נהיה אמיתי”. בדבריו מתייחס בעיקר לשלב הראשוני, לטיסת הסולו הראשונה, לניווטים שהם עשו בכל הארץ. במהלך כל קורס הקצינים הסגל סיפר סיפורי מורשת קרב והעלו ערכים שצבעו את התפקיד ואת העשייה שלו.

מבחינה חברתית, מתאר שהקורס יצר קבוצה מלוכדת. למפגש משפיעים עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיע עליהם הביא עמו את ברק, מאמן הכושר הקרבי שלו לפני הצבא, אצלו היה הראשון להתגייס.

סגן ע’ מסכם 3 שנים: “הקורס ארוך אבל עובר מהר מהמצופה, תכניו הייחודיים של הקורס מעבירים אותנו שינוי ומעצבים אותנו לאנשים טובים יותר. עברתי המון חוויות אשר ימשיכו איתי לעד.”

בוגרי קורס טיס 


סגן ע’, פרדס חנה-כרכור

טייס מסוקים, בן 21. בתיכון הרחיב אזרחות ומדעי הסביבה, שם גם הכיר את חברו לקורס, סגן נ’. בזמנו החופשי אוהב לרכב על אופניים, ובעברו היה חניך ומדריך בתנועת הצופים. לאחר התיכון השתתף במכינה קדם צבאית מעורבת של חילוניים ודתיים, בה למד חקלאות, מדינה, דת ובעיקר יצא לטייל והכיר את הארץ.  סגן ע’ לא חשב שיהיה צוות אוויר. הוא מספר על הרגע בו הבין שהוא במקום הנכון: “בשלב הראשוני, כשבאמת התחלנו לטוס, נחשפתי לראשונה למקצוע הטיסה. הקורס היה מאתגר ומחשל אבל גם נהנתי ממנו מאוד. אני יודע שזה המקום הנכון עבורי, המקום בו אוכל לתרום להגנת המדינה בצורה הטובה ביותר.”

“אלו שלוש שנים משמעותיות ומלאות בחוויות מאתגרות, בהם למדתי המון על עצמי והכרתי חברים לחיים”, הוא מסכם 3 שנים בקורס.

צילום קורסי


סגן ב’, זכרון יעקב 

טייס מסוקים, בן 21. בתיכון הרחיב פיזיקה ומדעי המחשב, ובזמנו הפנוי גולש גלישת רוח, גלים, קיט, מנגן בגיטרה ומטייל. בנוסף, הוא היה חניך ומדריך בתנועת הנוער הנוער העובד הלומד. לאחר התיכון עשה מכינה קדם צבאית, שם הכיר את חבריו לקורס, סגן נ’ וסגן י’. סגן ב’ חלם להיות טייס מילדות, כשגדל הבין את המשמעות מאחורי התפקיד צוות אוויר, דבר שחיזק את רצונו להגיע לקורס טיס. 

סגן ב’ מספר על הרגע בו הבין שהוא נמצא במקום הנכון. “בשלב הראשוני, כשמתחילים להכיר את הפלטפורמה והמשימות, מתחילים להתחכך עם עולם הטיסה ולאט לאט מבצעים מתארים מורכבים יותר ויותר – אין תחושה מדהימה יותר מלטוס בגובה נמוך בנחל צר”. 

כשהוא מסכם 3 שנים בקורס, הוא מציין: “היו 3 שנים מאתגרות בהן למדתי המון: גם על טיסה וגם על עצמי. הקורס דורש והסטנדרטים גבוהים וזה מה שגורם לכך שמצליחים לקחת מלש”ב ולהפוך אותו לטייס. המשפחה בבית בזכרון תמכה בי מרחוק המון לאורך הקורס ואני מודה להם מאוד על כך, אלופים!. אני שמח מאוד על הזכות לסיים ולהצטרף ללוחמים שלוקחים חלק בעשייה המבצעית של חיל האוויר”.


סגן נ’, בנימינה-גבעת עדה

טייס מסוקים, בן 22. לנ’ שלושה אחים. בתיכון הרחיב רובוטיקה וביולוגיה, שם גם הכיר את חברו לקורס, סגן ע’. בזמנו הפנוי אוהב לבשל ולשחק רוגבי. אחרי התיכון היה במכינה קדם צבאית, שם עבר תהליך משמעותי של פיתוח עצמי, הכיר אנשים שונים, למד לחיות בקבוצה ונפתח לעולם שלא הכיר. שם גם הכיר את סגן י’ וסגן ב’ שמסיימים יחד איתו את הקורס.

סגן נ’ לא חשב שיהיה צוות אוויר, אבל משהו בו אמר לו שזה המסלול הנכון עבורו. הוא מספר על הרגע בו הבין שזה המקום בשבילו: “כשטסתי לראשונה עם סייפן בגובה נמוך התרגשתי, זה היה מדהים, הרגשתי את עוצמות המקצוע והבנתי שזו רק ההתחלה.”

סגן נ’ מתאר את החברויות בקורס: ” חבריי לקורס הם החברים הכי טובים שלי, יותר מאנשים שגדלתי איתם בבית. בקורס עברנו יחד חוויות שאי אפשר להסביר ואם לא היית שם לא תוכל להבין לעלם, זה להיות אחד עם השני ברגעים הכי קשים. רכשתי חברים שילוו אותי כל החיים”.


סגן ת’, מועצה אזורית אלונה

טייס קרב, בן 22. ת׳ התגייס לבסיס הטכני של חיל האוויר ולאחר מאמצים רבים הגיע לקורס הטייס. ת׳ האמין כי בקורס הטיס הוא ימצא מקום שיאתגר אותו ויפתח בו יכולות שלא הכיר בעבר.

בשלב המכין של הקורס בסיור במגמת קרב, ת׳ הבין שהוא רוצה להיות צוות אוויר. מטוסי הלביא בסיור הרשימו אותו והוא הבין שהוא יהיה זה שיטיס את הלביא בשלבים הקרובים. כאשר שאלנו את ת׳ על החברה בקורס ת’ מספר כי בקורס מכירים הרבה אנשים חדשים וקיימת תחושה משפחתית.

ת״ מסכם 3 שנים בקורס: “אני שמח על הדרך שלי, הכל קורה לטובה. דרך ההגעה שלי לקורס חידדה בי את הרצון והמוטיבייה להוכיח את עצמי מה שהוביל אותי לעשות את הכי טוב שלי בכל משימה. הקורס מעניין ומאתגר. הקורס פיתח אותי רבות ברמה האישית וזו היא רק ההתחלה, כולי ציפייה לתרומה למדינה אשר אבצע ב-7 השנים הקרובות״.

טייסי קרב 


סג”ם ע’, חדרה 

לא רק סיום קורס טיס היה השבוע אלא גם טקס קורס מפעיל כטמ”ם (כלי טיס מאויש מרחוק) ה-37, שהסתיים בטקס מרגש בסימן 20 שנה לבית הספר למפעילי כטמ”ם. הכטמ”ם לוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה והמפעיל אחראי על כלל מערכות הכטמ”ם, מקבל החלטות באירועים מבצעיים ואמון על ליווי וסיוע לכוחות קרקעיים מהאוויר, איסוף מידע מודיעיני והעברת חוזי בזמן אמת מכל הזירות. בכל תרגיל ומבצע כטמ”ם נמצא בשמיים ואף בעזרתו יש לחיל האוויר ולכלל צה”ל עליונות אווירית.

את הקורס סיימו 27 צוערים, מתוכם צוערת אחת, שימשיכו לקורס אימון מתקדם ולאחריו ישובצו בטייסות המבצעיות של המערך וחלקם ביחידת “זיק” של חיל התותחנים.

סג”ם ע’, בן ה-21 מחדרה, למד בתיכון “עמל” שבעיר. בחר להגיע לקורס מפעיל מכיוון שהבין שבתור מפעיל כלי טיס מאויש מרחוק הוא יוכל לתרום מעצמו הכי הרבה שאפשר.

“למדתי מהמדריכים בקורס המון- הם דיברו אליי בגובה העניים ורכשתי חברים לחיים”, הוא אומר. אחת החוויות שהכי זכורות לסג”ם ע’ מהקורס היא מבצע “שומר החומות” בו פוזרו החניכים בטייסות הכטמ”ם השונות וראו פעילות מבצעית בזמן אמת.

עוד מספר ע’ כי חשיבות הכטמ”ם בעידן הנוכחי היא מאוד גדולה, מערך הכטמ”ם הוא המערך עם הכי הרבה שעות טיסה בחיל, עובד בשיתוף פעולה עם כלל הזרועות בצה”ל ומסייע  לבצע את הפעילות המבצעית על הצד הטוב ביותר. לע’ אח גדול, ומתחביביו – בישול, צילום וכדורסל.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

תלונות חריפות על רעשים ממועדון בפרדס חנה-כרכור: “הבאסים דופקים את כל הבית”

תושבי השכונות הסמוכות למתחם אורוות האומנים, מתארים מציאות בלתי נסבלת של רעשים חזקים מהמועדונים באזור | לטענתם, גם פניות לבעלי המתחם ולמועצה לא פתרו את הבעיה | רינה רונן, תושבת שכונת אלה: “אין לנו אוויר. אם לא תהיה ברירה נפנה לבית המשפט” | המועצה: “הנושא בטיפול”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן