Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

סערת תפילות כיפור בתל אביב – גם בזכרון יעקב | ראש המועצה: “לא יתקיימו אירועי הפרדה מגדרית במרחב הציבורי במושבה”

בשכונות "השמורה" ו"חלומות זכרון" אירעו עימותים בין מתפללים לבין מפגינים נגד הפרדה מגדרית | תושב המושבה, צחי בלאו: "הפתרון חייב להגיע בהדברות ובהכרות" | ראש המועצה זיו דשא: עלינו לפעול בימים אלו במתינות, באחריות, ללא התלהמות וללא שיקולים זרים או נטילת החוק לידנו"

סערת ההפרדה בתפילות יום הכיפורים בתל אביב התרחשה במוקדים נוספים בישראל – ביניהם בזכרון יעקב. עשרות בני אדם הגיעו ביום הכיפורים, אמש (שני, 25.9) לשכונת השמורה בזכרון יעקב כדי למנוע תפילה בהפרדה מגדרית שתוכננה שם.

המוחים הסירו את החציצה שהוצבה, והתעמתו עם המתפללים שניסו להחזירה. עימותים מילוליים פרצו בין כמה מהמפגינים והמתפללים. המתפללים לא הצליחו לקיים את התפילה במרחב הציבורי ומרביתם עברו לחצר ביתו של אחד מהם, והתפללו שם בהפרדה מגדרית. במוקד אחר במושבה, בשכונת “חלומות זכרון”, מפגינים הסירו מחיצה שהוקמה במגרש כדורגל, שבו התקיימו תפילות בהפרדה מגדרית לאורך יום הכיפורים.

העניין עורר סערה גדולה במושבה – והדבר בא לידי ביטוי בשיח ברשתות החברתיות. צחי בלאו כתב: “אני קורא את הפוסטים והתגובות על מה שנעשה בחלק מהמניינים הציבוריים בזכרון ומנסה לעשות לי מעט סדר. נראה שיש קבוצה אחת שחשוב לה שיהיו תפילות במרחב הציבורי וההפרדה מבחינתם היא דבר הכרחי. מנגד ישנה קבוצה שניה שהתפילה אולי פחות חשובה לה אבל מבחינתה אי ההפרדה במרחב הציבורי היא הדבר ההכרחי. נציגי שתי הקבוצות מתעמתים אלו עם אלו. יש כאן בקבוצת הפייסבוק מגיבים בחריפות משני הצדדים.
כל קבוצה בטוחה שהצדק איתה ואני מניח שנימוקי כל קבוצה עימה. כל אחת מהקבוצות בטוחה שכל האמת אצלה ושהקבוצה השניה טועה ובגדול.

“מילא טועה אבל קיומה של כל הקבוצה מערער את הקבוצה הנגדית. אלו טוענים לכפיה דתית ואלו טוענים לכפיה חילונית. עכשיו אני שואל את עצמי מה הסיכוי של קבוצה אחת לשכנע את הקבוצה השניה שהיא טועה? הרי כל התגובות מלאות בנימוקים מלומדים של כל אחד מהצדדים. שמא ואולי תאמרו אז אין מה לעשות רק בכוח ננצח, נראה להם מה זה לנסות לעשות הדתה במרחב הציבורי או נראה להם מה זה לנסות להפריע לתפילות ביום כיפור. האם באמת מישהו שפוי כאן חושב שככה יפתרו העיניינים? נניח שחלומה של אחת הקבוצות מתגשם מחר בבוקר והקבוצה הנגדית לו פשוט תיעלם. האם באמת באמת יהיה כאן טוב יותר? זהו יפתרו כל הבעיות? אני מסופק.

צילום: PEXELS

הוא הוסיף: “לדעתי דווקא עכשיו לאחר מעשה, הפתרון חייב להגיע בהדברות ובהכרות. חשוב מאד שכל קבוצה תדע מה כואב לקבוצה השניה. ותנסה להבין איזו השקפת עולם מניעה את הקבוצה האחרת. לעניות דעתי יש בהבנה הזו משהו שיגרום להבנה והתקרבות. בחודשים האחרונים נחשפנו אשתי ואני למעגלי שיח של אנשים שהם בעד או נגד הרפורמה, במסגרת המיזם “אנשים אחים אנחנו” שאחד ממקימיו הוא מאיר שוורץ תושב המושבה שלנו. כמעט כל מעגלי השיח מתחילים מאד טעונים אבל אט אט כשמתחילים להכיר ולחוש את הכאב של אותם אנשים שהם בקבוצה הנגדית, הלבבות נפתחים. לכל המגיבים כאן בתגובות, משתי הקבוצות, אני מציע לשבת ולדבר,להכיר ולנסות להבין מה הסיפור של הקבוצה שאני לא שייך אליה ואולי כך נצליח סוף סוף להפחית את המתחים”.

ממלא מקום ראש המועצה אלי וענונו כתב: “צר היה לי לשמוע על ההפרעות וההצקה של מיעוט מבינינו לתפילות יום הכיפורים. אין מקום להתנהגות לא מתחשבת זו. המושבה שלנו היתה תמיד מקור לגאווה לחיים בשלום בין דתיים לחילונים ובלטה במיוחד בסובלנות הדדית. אפעל להשיב את רוח האחווה והקבלה בין הקהילות”.

במקביל פורסמו גם מיזמים מאירים שכן אפשרו תפילה ללא הפרדה. כך כתבה מירלה: “כל מי שמחפש תפילה שוויונית ללא הדרה יש כזו: במרחב ציבורי מקסים ומוצל, בגינה בין הגדעונים לראובן התקימה תפילת יום כיפור של קהילת “ואהבת” בניצוחו של הרב אלישע. התפילה היא יהודית-ישראלית-שוויונית-מסורתית פתוחה לכ-ו-ל-ם!!. התפללנו, מידי פעם שמענו הסברים על התפילה, שרנו שירים לציון חמישים שנה למלחמת יוה”כ ובעיקר חווינו חוויה עוצמתית מרגשת מחברת ואוהבת כראוי לשם הקהילה: “ואהבת”. יש קהילה שוויונית שווה בזיכרון בחגים ובכל ימות השנה. כל המשפחה, החברים, השכנים וכו’ יכולים להתפלל ביחד. שנה טובה”.

ראש המועצה זיו דשא התייחס היום לאירועים במושבה וציין כי לא תתקיים הפרדה מגדרית במרחב הציבורי במושבה. “זכרון יעקב מושבה שומרת חוק. לא יתקיימו ארועי הפרדה מגדרית במרחב הציבורי. במשך שנים ארוכות ארועי יום כיפור התאפיינו במושבה שלנו בשיח מכבד, משתף הרואה את הרצון שלנו לשמור על חיים משותפים כערך עליון. יחד התפללנו, יחד ייחלנו לימים טובים. יחד ביקשנו סליחות ויחד איחלנו לשכנינו וחברינו את הטוב ביותר. בימים האחרונים ועם התחדדות הנושאים הציבוריים העומדים במחלוקת, נדרשתי לנושא ארועי כיפור שייתכן ונעשים בהפרדה. פניתי ערב כיפורים אל הרבנים ואל אישי ציבור נוספים וביקשתי כי כלל האירועים המתקיימים במרחב הציבורי יעשו ללא הפרדה מגדרית. זו לשון החוק ויש לכבדה.

“בשיח שניהלתי, יחד עם אביגיל דולב סגניתי המיועדת, הגענו להסכמות ברורות כי כלל ארועי התפילה במרחב הציבורי יאפשרו לציבור הרחב לקיים תפילות מעורבות של נשים וגברים.
פניתי אתמול בערב בצאת החג, ליועץ המשפטי למועצה וביקשתי כי יפרסם בדחיפות חוות דעת אשר תתווה את אופן פעילות המועצה במקרים בהם יש כוונה לקיים הפרדה מגדרית.
כפי שאמרתי, החוק הוא נר לרגלינו ונפעל לפיו. אומר בנימה אישית. לצד הרצון והחובה לקיים את הוראות החוק שמבטיח שוויון מגדרי, עלינו כולם לפעול בימים אלו במתינות, באחריות, ללא התלהמות וללא שיקולים זרים או נטילת החוק לידנו.

“מחובתנו להמשיך לקיים יחסי שכנות המבוססים על הסכמות שנוצרו בשיח מכבד וזאת במטרה לייצר מציאות בה כולנו נחיה יחד במושבה בשכנות מכילה ומשגשגת. בואו נתפלל יחד, לימים טובים יותר, הדרך לשם היא לקיחת אחריות של כולנו, לדעת להבין, להקשיב ולפעול במשותף למען החיים שלנו כאן במושבה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן