Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מחקר שבוצע במרכז הרפואי ‘הלל יפה’ מצביע על קשר בין החיסון לקורונה לבין דלקת שריר הלב בצעירים

ד"ר סייף אבו מוך, מנהל מחלקה פנימית ב' במרכז הרפואי הלל יפה, ומוביל המחקר: "מדובר בממצאים ראשוניים, יש להתייחס אליהם בכובד ראש ולהמשיך בבדיקת הנושא. חשוב לציין כי מדובר במקרים בהם המחלה הייתה קלה יחסית וברת טיפול. העדיפות להתחסן היא עדיין ראשונה במעלה"

בהמשך לפרסומים של משרד הבריאות באשר לקשר האפשרי בין דלקת קרום הלב והחיסון לקורונה – מחקר שבוצע במרכז הרפואי הלל יפה ופורסם השבוע במגזין הרפואי הבינלאומי-Vaccine, מצביע כי קיים קשר בין החיסון נגד קורונה בצעירים לבין דלקת בשריר הלב.

המחקר, אותו הוביל ד”ר סייף אבו מוך – מנהל המחלקה לרפואה פנימית ב’ במרכז הרפואי הלל יפה, יחד עם ד”ר נעה ינאי- מנהלת המכון הנפרולוגי ופרופ’ אריאל רוגין – מנהל מערך הלב בבית החולים, בדק שישה מטופלים צעירים, כולם גברים בגיל החציון של 23, אשר פנו לחדר מיון לאור כאבים בחזה, תסמינים טיפוסיים, ושינויים בתרשים אק”ג, בין יומיים ל- 4 ימים לאחר קבלת החיסון השני לנגיף קורונה. משרד הבריאות פרסם אתמול (1.06.2021) נתונים בנושא זה לגבי כ- 200 מקרים מדווחים בישראל.

“לאור התסמינים הטיפוסיים של המטופלים והסמיכות לחיסון, הוחלט לאשפזם להמשך בירור. לציין כי כולם היו במצב קל”, מדגיש ד”ר סייף אבו מוך, “לאחר בדיקות מקיפות שכללו אקו לב, תהודה מגנטית (MRI) של שריר הלב, סי טי, בדיקות דם מקיפות כולל לחלבונים השונים של נגיף הקורונה, נקבעה חד משמעית האבחנה של דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס). לא כזאת שמסכנת אותם, אבל משהו שבהחלט ראוי לבדיקה מקיפה בהתחשב בעובדה שהיינו בשיאו של מבצע החיסונים”.
התוצאות שותפו בזמן אמת עם משרד הבריאות אשר ריכז את כל המקרים בישראל. במחקר שפורסם השבוע ועבר ביקורת מקיפה של מיטב המומחים העולמיים טרם פרסומו במגזין הרפואי הבינ”ל Vaccine, נבדק צבר האשפוזים הפתאומי לעומת מספר האשפוזים של הלוקים בדלקת שריר הלב במרכז הרפואי הלל יפה בשנים האחרונות. התברר כי בממוצע של חמש השנים האחרונות, אושפז חולה אחד בחודש.

פרופ’ אריאל רוגין, מנהל מערך הלב, מסביר כי כל המטופלים הצעירים טופלו בעזרת תרופות נוגדות כאב ונוגדי דלקת ומצבם השתפר במהרה. הם שוחררו לאחר מספר ימים. לרובם לא צפויות השלכות בריאותיות לטווח ארוך, המעקב אחריהם נמשך.

בהיבט זה מדגישים פרופ’ רוגין וד”ר אבו מוך: “ביצוע החיסון לנגיף קורונה חשוב משמעותית, משום שההשלכות של המחלה על הגוף ועל תפקודי הלב עלולות להיות חמורות הרבה יותר בחולים אשר חלו בקורונה. בהיבט זה התועלת מהחיסון וחשיבות ההגנה כנגד וירוס הקורונה בקרב מבוגרים, חשובים בהרבה מהסיכון הקטן לדלקת בלב, אשר לרוב הינה מחלה קלה”.

ד”ר נעה ינאי, מנהלת המכון הנפרולוגי ב”הלל יפה”, מוסיפה ומסבירה כי לפי דיווחים שנאספו במשרד הבריאות, בישראל היו בחודשים האחרונים למעלה מ- 200 מקרים של דלקת בשריר הלב בקרב אלו שקיבלו את החיסון לקורונה. מספר זה הינו קטן בהתחשב בהיקף האוכלוסייה שחוסן, אך העובדה שמרבית המקרים התרחשו בצעירים אחרי שקיבלו את המנה השנייה של החיסון היא חריגה ומצביעה על אפשרות של קשר למתן החיסון.

רשת התרופות האירופאית (EMA) והמרכז לבקרת מחלות בארצות הברית (CDC) בוחנים האם קיים קשר בין החיסון לקורונה לבין אירועים של דלקת בלב. לציין כי מאז אושר החיסון הראשון בדצמבר 2020, ניתנו יותר מ-1800 מיליון מנות חיסון מכלל החברות ברחבי העולם ומעל 418 מיליון בני אדם מחוסנים בחיסון מלא. בארה”ב לבדה ניתן חיסון זה לכ-5 מיליון צעירים בני 12-17. נתוני מעקב הבטיחות ברחבי העולם מצביעים על פרופיל בטיחותי טוב, ועד כה לא דווח על שכיחות חריגה של דלקות בלב בעקבות החיסון.

ד”ר אבו מוך מדגיש: “יש להתייחס לממצאים בזהירות. ישנה אפשרות כי הם משניים לחיסון הקורונה. דלקת בשריר הלב ובקרום הלב הן הפרעות שכיחות יחסית. הן עלולות להופיע לאחר זיהום נגיפי וסיבות נוספות, לכן התופעה יכולה לצוץ פתאום גם אצל אדם בריא. שכיחות דלקת שריר הלב באוכלוסייה בארה”ב היא כ- 10-20 מקרים ל- 100 אלף איש, והחולים לרוב צעירים ובריאים לפני האירוע”.

השלושה מסכמים כי המידע הקיים מצביע על בטיחות גבוהה של החיסון לקורונה, אך קיימת שאלה בנוגע לקשר האפשרי של החיסון ולסיכון המוגבר לדלקת בשריר הלב, בעיקר בקרב צעירים. ככל הנראה סדר הגודל של הסיכון הוא אחד לכמה אלפים, ולפי המדווח רוב המקרים אינם חמורים. המסקנה היא שיש צורך בבחינה של הנתונים בישראל ובעולם על מנת לקבוע האם הקשר בין המקרים לבין החיסון הוא ודאי, מה ההיקף המדויק של התופעה ומהי חומרתה. לתשובות שיתקבלו יש השלכות על קביעת המדיניות המומלצת לחיסון צעירים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן