בעל גלידרייה חדשה בגבעת אולגה שפתוח בשבת: "דתיים התקשרו אליי בטון מאיים – סגור בטוב או שנסגור לך ברע"

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות חשף שוב את הקרע בין דתיים לחילוניים – גם בחדרה. התושב בן שטרית, בן 34, בעל גלידרייה חדשה בגבעת אולגה, פירט בהודעה שהפכה לויראלית כיצד מתנכלים לעסק החדש שלו לכאורה – והכל בגלל שהוא פועל בשבת.

"ביולי 2019 אחרי כשנה וחצי של לימודים, הכנות ובנייה (שיפוצים) פתחתי לראשונה בחדרה סניף של רשת גולדה האהובה", כתב שטרית והוסיף:  בחצי שנה של לפני הפתיחה המון אנשים הרימו גבה.. גם חלק מהסובבים שלי – 'למה דווקא בחדרה? לא חסר ערים ומקומות אחרים לפתוח בו עסק?' תמיד התקשתי להסביר את הבחירה ופשוט אמרתי להם 'חכו ותראו'.

שטרית מספר בגאווה על הגלידריה שפתח ופועלת בפתחנת פז כאשר בלפני כשבועיים – פתח סניף נוסף של הגלידה בגבעת אולגה. "פתחתי במיקום שהיה רדום 21 שנה. מעולם לא היה בחנות הזאת כלום. מעולם", שיתף, "אני החלטתי אפילו תוך כדי הקורונה לעשות מעשה…אפילו שהיה קשה ומפחיד, פתחתי את הסניף השני של גולדה, הסניף הכי יפה שקיים. אנשים מגיעים ב-8:00 בבוקר לשבת לשתות קפה ויושבים עד 1:00 בלילה ומנשנשים גלידה, יוגורט וקינוחים. תמיד תמצאו את המקום נקי ומבריק, תמיד תהיה פה מוסיקת רקע נעימה, לא רועשת".

"אחרי שיחות רגועות הגיעו שיחות עם טון מאיים"

אך כעבור זמן לא רב מפתיחת הסניף השני, החלו לדברי הבעיות. זה התחיל כשאנשים מהמגזר הדתי של השכונה הגיעו אליו ותהו למה הוא פותח בשבתות. "רובם היו אנשים שדיברתי איתם מעל 40 דק תוך כדי משמרת", מספר שטרית, "לא נפנפתי אף אחד וכל אחד מהם קיבל את הכבוד הראוי ומקסימום תשובה ראויה מצידי".

כאן לדבריו, החלו העניינים להסתבך. "בימים האחרונים התחלתי לקבל שיחות והודעות לטלפון הפרטי שלי מרבנים שטוענים שהם מקושרים לכל מי שצריך..
השיחות בטלפון היו פחות נעימות ויותר עם אופי איומי… אחד הציע לשלם לי את ההפרש הכספי של שבת שאסגור. אחד אמר – "אם לא תסגור בטוב, אנחנו נסגור אותך ברע" וכן וכן גם אחרי האיום המפורש הזה לא איבדתי את העשתונות כפי שאני אולי אמור לאבד וניסיתי עדיין להסביר…אחרי כדקה הוא פשוט ניתק לי בפנים..".

שטרית מוסיף: "ביום שבת האחרון הגיע אליי פיקוח עירוני, איים, צילם, ולבסוף הגיש 'רק' אזהרה ובפעם הבאה זה כבר יהיה קנס גדול ואחריו יהיה צו סגירה לדבריו. כשסיפרתי את המקרה לרוב התושבים שהגיעו אליי ביומיים האחרונים כולם ללא יוצא מן הכלל התעצבנו ואמרו שיעמדו מאחורי ולא יתנו שייקחו מהם את מה שהם חיכו לו כל כך הרבה זמן.

"אנחנו נמצאים כ-100 מטר מהיםהכ-80 מטר מטיילת מדהימה, מקום שאמור לקבל אליו הרבה תיירים ואנשים שבאים לנפוש…יש כאן עשרות אלפים של אנשים, תושבים, הרבה תיירים ונופשי המלון הצמוד שמסתובבים כאן.. המקום הזה הופך טיפה לתוסס וזה בדיוק מה שתושבי האזור חיכו לו..לקצת חיי קהילה. אני לא אוותר לאף אחד שינסה להרוס את המקום שהרמתי כאן עם או בלי עזרת התושבים. גם אם לא כתוב בעשרת הדברות – "חיה ותן לחיות".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בן 60 נרצח בבאקה אל גרבייה

משטרת ישראל פתחה בחקירת אירוע ירי לעבר רכב בעיר באקה אלגרביה במסגרתו נפצע אדם שזהותו טרם ידועה. בשעה 18:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על פצוע מאירוע

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן