אושר תקציב 2022 בסך 109 מיליון שקלים: לאן יילך הכסף בבנימינה-גבעת עדה?

תגבור צוותי הניקיון, הוספת תקן למנהל מחלקת שפ"מ, הפעלת מתקנים פוטוולטאים לייצור חשמל, בניית חטיבת ביניים בבית ספר "כרמים" ופריסת סיבים אופטיים לאינטרנט מהיר: במועצה אישרו מספר תכניות במסגרת התקציב לשנה הבאה

מליאת המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה אישרה השבוע את התקציב לשנת 2022 העומד על 109 מיליון שקלים. התקציב שאושר מביא עימו בשורות בתחומי הניקיון, הגינון, פיתוח השצ"פים , פיתוח התשתיות ועוד.

בתחום ניקיון המושבות השינויים העיקריים מתבטאים בהגדלת התקציב השוטף בהיקף של כ 10% (הגדלה מותנית) במסגרתם יתוגברו צוותי הניקיון, יתווספו ימי עבודה למשאית הטיאוט והתווסף תקן למנהל מחלקת שפ"מ.

בתחום הגינון העבודה והפיקוח על קבלן הגינון יעברו לביצוע מנהל מחלקת גינון שיהיה עובד מועצה ולא על פקח גינון בקבלנות מישנה כדי לשפר את איכות עבודות הגינון.

במסגרת מימוש יעד רב שנתי "אסטרטגיה, קיימות ויזמות כציר מרכזי לפעילות המועצה" יתחילו בשנת 2022 המתקנים הפוטווולטאים שהקימה המועצה על גגות מוסדות ציבור וחינוך להפקת חשמל לרשת הישראלית תוך צימצום פליטת הפחמן הדו חמצני של היישוב והסבת חסכון משמעותי לתקציב השוטף.

בנוסף, בכל רחובות המועצה, מוסדות הציבור והשטחים הציבוריים המוארים על ידה, תופעל תאורת LED תקנית שמשפרת את בטיחות התושבים ותורמת עד 60% חסכון בפליטות הפחמן הדו חמצני משימוש בחשמל המופק מדלקים פוסיליים.

"בפרויקט המעבר לתאורת לד המועצה תהנה מחיסכון בהוצאות החשמל עם התקנת התאורה. ובפרויקט ה PV המועצה תהנה מרווח כספי כבר בשנה הראשונה", הסביר גזבר המועצה, צור אוריון.

בנושא החינוך, לאחר עבודת הכנה מקצועית, מתוכננת להתחיל בשנת 2022 בניית חטיבת הביניים של בית הספר העל יסודי "כרמים" (בתמונה) לאחר עבודת תכנון ושיתוף צוות בית הספר וההורים. בנוסף, בית הספר "הנדיב" בבנימינה שאושר להריסה יזכה גם הוא לתחילת בנייה לאחר שתכנון עקרוני כבר אושר.

במועצה נערכים גם לקיום חגיגות שנת ה-100 לבנימינה שיחלו באוקטובר 2022 כאשר פרט לאירוע מרכזי, יתקיימו רוב פעילויות התרבות בבנימינה בסימן שנת המאה למושבה. תקציב הפעילות לחגיגות אלו בהיקף של כמיליון ש"ח יאגם בתקציב הרגיל והבלתי רגיל ממקורות שונים ביניהם כגון מפעל הפיס, תרומות, קרנות הרשות, קולות קוראים והפעילות השוטפת שתצבע ברוח החגיגות.

בשל היקף הפעילות המוגבר בתחום פיתוח ותשתיות הוסף תקן מנהל פרויקטים באגף הנדסה כדי לשפר את המעקב והביצוע על עשרות הפרויקטים לרבות בתחום המים שהאגף מטפל בהם ולשפר בכך את זמן ההשלמה שלהם והפיקוח השוטף.

// בקרוב בבנימינה. פריסת סיבים אופטיים 

ראש המועצה בישר כי בשנת התקציב הקרובה צפויה פריסת הסיבים האופטיים להגיע גם לבנימינה וגבעת עדה כך שכל בית אב בבנימינה וגבעת עדה יוכל ליהנות מתקשורת רחבת פס יציבה במחיר סביר.

נדגיש כי עם התקציב השנתי השוטף מבצעת המועצה השקעות מקרנות הפיתוח כגון סלילת רחובות, שיקום מערכת התאורה היישובית, הקמת גני ציבור חדשים, שיקום ושדרוג גני משחקים חדשים, השקעה בתשתיות חקלאיות ושיקום והחלפת קווי מים וביוב אשר תוקצבו בתב"רים.

ראש המועצה, איתי ויסברג מציין כי "שנת 2022 מתוכננת להיות שנת יציאה מקורונה כשהדגש העיקרי הוא על נראות ופיתוח. התקציב השוטף המוצע בשילוב תכניות הפיתוח בנושאי שצ"פים וסלילות מציגות תכנית עשייה מתאימה לעמידה בתכנית זו.

"זו הזדמנות להודות לכל נבחרי הציבור בהנהלת המועצה ובמליאת המועצה העושים את עבודת השליחות הציבורית שלהם בנאמנות ובהתנדבות מלאה לרווחת התושבים".

אוריון ציין עוד כי "התקציב כולל גם בשורות, אך גם אתגרים הנובעים משינויים כלכליים שארעו בשנים האחרונות בהם הפחתות במימון ממשרדים ממשלתיים והשלכות מגפת הקורונה. אני שמח שהצלחנו לייצר תקציב אחראי ומאוזן".

מנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן: "בסיום עבודה של מספר חודשים ואין ספור ישיבות מקצועיות, מליאת המועצה אישרה אתמול את תקציב 2022, ברצוני להודות לצוות המקצועי של המועצה ובראשם גזבר המועצה צור אוריון על הובלה מקצועית תחת אתגרים תקציביים מרובים ודרישות שונות. מאחלת לכולנו שנת ביצוע עשיה ופריחה בכל אחד מהאתגרים שיעמדו בפנינו למען התושבים".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן