Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

3 לבבות ב-3 שבועות: שיא בהשתלות לב בילדים ונערה בת 14

3 לבבות ב-3 שבועות: שיא בהשתלות לב בילדים ונערה בת 14

בשלושת השבועות האחרונים נרשמה התרגשות גדולה במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית כאשר הגיעו בשורות על תרומות איברים, ביניהם שלושה לבבות

שני ילדים בני שלוש ונערה בת 14 שחולקים את אותו המסדרון ביחידה לטיפול נמרץ לב קיבלו את חייהם במתנה אחד אחרי השני. שלושתם ציפו לתרומת לב מצילת חיים מזה חודשים, וכעת זכו להשתלה המיוחלת המאפשרת להם התחלה חדשה.

שלושת הילדים הגיעו למרכז שניידר כשהם סובלים מאי ספיקת לב כרונית במצב קשה. חייו של אופק הקטן היו תלויים ב”ברלין הארט” (לב מלאכותי במזוודה המשמש כגשר עד להשתלת לב אנושי) והוא התגורר בבית החולים בחצי השנה האחרונה, ח’ היתה במירוץ כנגד הזמן מאחר ולא התאימה ללב מלאכותי, והיתה רגע לפני חיבור למכונת לב ריאה (אקמו), ואילו יאיר נולד עם מחלה גנטית שפוגעת אנושות בלב ומצבו התדרדר מאד לאחרונה.

את ההשתלות המורכבות ביצעו מומחי שניידר: ד”ר גבי אמיר, כירורג לב בכיר ומנהל היחידה לניתוחי לב ביילוד וד”ר ג’ורג’י פרנקל, מנהל יחידת ניתוחי לב. השתלות האיברים בוצעו בשיתוף מערך חדרי הניתוח ומחלקת ההרדמה של שניידר בראשותה של ד”ר ילנה צייטלין. סייע בשלושת הניתוחים צוות מבילינסון בראשות פרופ’ דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבית החולים. לאחר השתלת הלב הועברו הילדים ליחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר בראשותו של פרופ’ עובדי דגן.

בחודש האחרון 12 ילדים קיבלו את חייהם במתנה הודות להשתלות איברים מצילות חיים שהתקיימו במערך חדרי הניתוח של מרכז שניידר לרפואת ילדים- 3 לבבות, 3 כבדים ו6 כליות, אחת מהן השתלה מורכבת ונדירה של כבד וכליה ביחד. הניתוחים המורכבים נערכו במסגרת שלושה מרתוני השתלות בהפרש של שבוע אחד מהשני. רק בחודש שעבר בוצעו 6 השתלות איברים בשניידר, ביניהן השתלת ריאה לנערה בת 14.

צילום: שניידר

לדברי ד”ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים: “תרומת לב בכלל ובילדים בפרט היא תרומה נדירה, כאשר הממוצע השנתי לתרומות לב במרכז שניידר עומד על בין 2-3 לשנה!

“אנו מאד שמחים ונרגשים עבור המשפחות שהכרנו מקרוב בחודשים האחרונים והיינו שותפים לדאגתם העמוקה לגורל ילדיהם. אנו מאחלים להם המשך התאוששות וקלה ומוסרים תודה רבה למשפחות האצילות שתרמו את לב יקיריהן לטובת הצלת ילדים. אין מילים לבטא את הערכתנו הרבה על כך”.

לדברי פרופ’ דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון ושניידר שלקח חלק בהשתלות: “באופן נדיר ביותר התקבלו שלוש תרומות לב בפרק זמן קצר מאד, והן הגיעו ממש בדקה ה-90 עבור ילדים שמצבם התדרדר לאחרונה. אלו רגעים מטלטלים גם לנו כצוות משתיל, לזכות לתת חיים לחולים כל כך צעירים בזכות אצילות הנפש של המשפחות התורמות שאיבדו את היקר מכל. הצלחנו להתגבר על כל האתגרים הכרוכים בביצוע ההשתלות המורכבות כל כך בזכות שיתוף פעולה הרמוני מסביב לשעון בין הצוותים השונים”.

מרכז שניידר לרפואת ילדים הינו בית החולים המבצע את מרביתם המוחלט של ניתוחי השתלות האיברים בילדים בישראל, ובין בתי החולים הבודדים לילדים בעולם אשר ערוך לבצע מספר רב של השתלות איברים. בכדי שיתאפשר לבצע ניתוחי השתלות מורכבים, בזה אחר זה, בפרק זמן קצר, נדרשת היערכות מיוחדת של צוותי בית החולים, ביניהם: מערך חדר הניתוח, צוותי הכירורגיה המומחים בהשתלות איברים בילדים, צוות הרדמה, צוות יחידת האולטראסאונד, צוותי הסיעוד בחדר הניתוח, צוות היחידה לטיפול נמרץ ועוד.

מאז הקמתו בוצעו במרכז שניידר לרפואת ילדים מעלה מ- 700 השתלות לב, ריאה, כבד וכליות בתינוקות, ילדים ובני נוער באחוזי הצלחה הדומים למרכזים הרפואיים הטובים בעולם.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן