Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הראשון מסוגו בארץ: נחנך המרכז ההוליסטי לגיל הרך בחדרה

מרכז פל"א (פוגשים, לומדים, אוהבים) נחנך השבוע בטקס חגיגי שנערך במעמד ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ופרופסור מנואל טרכטנברג | המרכז החדש והראשון מסוגו בארץ, מספק מענים פדגוגיים וטיפוליים לילדים מגיל לידה ועד גיל 6, וכולל שלושה גני ילדים, משחקייה חדישה לילדים, חדרי הרצאות ותחנת טיפת חלב

טקס חנוכת מרכז פל”א החדש התקיים השבוע (שני, 18.10.21) במעמד ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ופרופסור מנואל טרכטנברג.

את מרכז פל”א, שכבר מייצר הדים בקרב אנשי מקצוע מתחום החינוך ברחבי הארץ, נבחרה לנהל נועה וייסמן סבג, בעלת תואר ראשון בתקשורת מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל ותואר שני במנהל עסקים, שניהלה ב 7 השנים האחרונות את ‘חורב 14- המקום להורים צעירים’ בחיפה.

פרופסור מנואל טרכטנברג, שהגה את המודל, המאפשר מתן שירותים פדגוגיים וטיפוליים לגיל הרך המרוכזים תחת קורת גג אחת, תוך תפיסה כי הראייה ההוליסטית בגילים אלה היא קריטית להתפתחותם של הילדים, קידם את הקמתו של המרכז בחדרה בשיתוף עם מנכ”ל העירייה יעקב זיגדון לפני כחמש שנים. ראש העיר גנדלמן, המשמש גם כמחזיק תיק החינוך ומציב את ההשקעה בדור העתיד במעלה סדר העדיפויות העירוני, נתן את ברכת הדרך להקמתו של המרכז החלוצי והשאר היסטוריה.


פרופ’ מנואל טרכטנברג:

עיריית חדרה היא עיר פורצת דרך בכל הקשור להתייחסות לגיל הרך. זהו אירוע היסטורי ומשימה לאומית. בשקט בשקט עשיתם את זה, אני מצדיע לכם ומברך אתכם שתהיו אור להורי ומחנכי ישראל עם המוסד הזה


פרופסור טרכטנברג, שמקדם את הקמתם של מרכזים הוליסטיים נוספים ברחבי הארץ כדוגמת המרכז בחדרה, הראשון מסוגו בישראל, השתתף כאמור בטקס חנוכת המרכז, וציין כי חדרה היא בגדר החלוץ הצועד בראש המחנה. “עיריית חדרה היא עיר פורצת דרך בכל הקשור להתייחסות לגיל הרך”, אמר פרופסור טרכטנברג והוסיף, “זהו אירוע היסטורי ומשימה לאומית. בשקט בשקט עשיתם את זה, אני מצדיע לכם ומברך אתכם שתהיו אור להורי ומחנכי ישראל עם המוסד הזה”.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, בירך את צוות המרכז וכן את המשפחות הצעירות שייהנו משירותי המרכז הכוללים את רצף הפונקציות עבור גילאי לידה ועד לגיל 6 תחת קורת גג אחת, ואמר כי “שנות החיים הראשונות הן מכריעות להתפתחותם הקוגניטיבית, הרגשית והחברתית של הילדים, ובעלות השפעה ניכרת גם על הישגיהם בעתיד.

“מרכז פל”א, המהווה נדבך בהשקעה העירונית חסרת התקדים בתחומי החינוך בשנים האחרונות, מציע למשפחות הצעירות בחדרה מגוון רחב של שירותים פדגוגיים וטיפוליים, מקצועיים, איכותיים ונגישים לגיל הרך, לצד סדנאות, הרצאות ופעילויות בתחומים רלוונטיים להורים לגיל הרך”. עוד הוסיף ראש העיר גנדלמן, כי “עיריית חדרה בראשותי תמשיך להשקיע בכלל תחומי החינוך העירוני, וכן תפעל להמשיך ולהרחיב את סל השירותים עבור המשפחות הצעירות ולהקים מסגרות חינוכיות נוספות בעלות סטנדרטים חינוכיים גבוהים”.

מטקס חנוכת המרכז ההוליסטי לגיל הרך בחדרה. צילומים: דוברות העירייה

וייסמן סבג: “השנים הראשונות להקמת משפחה הן שנים קסומות ומפתיעות, אך גם מורכבות ומאתגרות. ליווי משפחות בעזרת הדרכה, טיפול וחיבור לקהילה תומכת יכול להקל בצורה משמעותית, לעודד, להעצים ולחבר. אלו התחומים בהם עסקתי בשנים האחרונות, ובהתרגשות רבה אני ניגשת גם לניהול המרכז ההוליסטי החדש בחדרה, שאחד מיתרונותיו הבולטים הוא שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין הגנים, תחנת טיפת החלב והצוות המקצועי הנפלא שיתמוך בכלל הפרויקטים והפעילויות שיתקיימו למען הורים וילדים בגיל הרך.”

בטקס לקחו חלק מ”מ ראש העיר ניר בן חיים, סגן ראש העירייה בועז ביטון, סגן ראש העיר רומן גישר, המשנה לראש העיר יניב דרי, חבר המועצה הרב בנציון נורדמן, חברת המועצה עו”ד מירי נחשונוב, עו”ד נתן לבייב, מנכ”ל העירייה יעקב זיגדון, סמנכ”לית מנהל חברה וקהילה ד”ר אסנת ספורטה, מנהל אגף החינוך שלומי דהן, מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי גילה גואטה, מנהלת המרכז ההוליסטי נועה וייסמן סבג, אישי ציבור ועובדי עירייה.

מרכז פל”א, הפועל תחת המחלקה לחינוך קדם יסודי בניהולה של גילה גואטה, מתפרש על פני כ 1,600 מ”ר ושלוש קומות, וכולל כאמור שלושה גני ילדים, משחקייה, חדר הרצאות רחב ידיים ותחנת טיפת חלב שתשמש את תושבי העיר במקומן של תחנות טיפות החלב ברחובות ששת הימים וביאליק.

המרכז, שיכלול את רצף הפונקציות עבור גילאי לידה ועד גיל 6, מעוצב על פי קונספט ‘טיול סובב חדרה’, תוך שימוש באלמנטים עיצוביים בעלי אסתטיקה ייחודית ומקורית וסמלים חדרתיים מובהקים כמו הים, הפרדסים ודיונות החול של העיר, המייצרים אווירה נעימה, יצירתית וחווייתית למבקרים בו.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן